4

126 7 0
                                    

Vlak prudce zabrzdil až sebou v kupé škubli. Ginny se podívala z okna. ,,Vypadá to že už jsme na místě." Venku byla tma a moc toho vidět nešlo, ale díky tomu že kolem jejich kupé procházelo několik žáků směrem z vlaku. ,,Tak jdeme honem." Vyjekla natěšená Jeanne a byla snad první z kupé venku a šla směrem z vlaku. Když vyšla z vlaku všude byli studenti z různých ročníku. Před vlakem počkala než vyjde Ginny a Colin. Když i oni vyšli z vlaku vydali se za poloobrem který svolával všechny prváky k sobě. Jeanne věděla kdo to je, nebo aspoň tušila. Hagrid o kterém ji Hermiona říkala. Když se představil a uvítal je nasedli do loděk a pluli po jezeře k hradu. Jeanne seděla v loďce s Ginny a Colinem. Jen co vypluli do středu jezera naskytl se jim pohled na honosný hrad. Byl tajemný a překrásný zároveň.

Dorazili opět na pevninu a Hagrid je dovedl k bráně kde na ně čekala přísně vyhlížející profesorka se špičatým kloboukem a brýlemi na nose. Díky Hermione znala snad všechny profesory v Bradavicích, takže si byla celkem jistá že to bude profesorka McGonagallová a taky že ano, byla to profesorka McGonagallová. Zavedla je do hradu před velkou síň a představila jim všechny čtyři koleje. Po nějaké chvilce se konečně vydali do síně kde seděli studenti rozdělení ke čtyřem stolům. Jeanne se podívala na strop o kterém ji také říkala Hermiona, byla to noční obloha plná hvězd a byla opravdu nádherná. Cestou Jeanne zahlédla Hermionu jak sedí u toho kluka s žabákem z vlaku a vedle nich ještě další ale ty její dva kamarády nikde neviděla. Pak zahlédla i toho blonďatého chlapce z knihkupectví, Draca Malfoye, jak seděl u zmijozelskeho stolu a šklebil se na ně.

Dosli až dopředu kde stála stolička a na ní takový starý usmolený klobouk. Profesorka McGonagallová začala vyvolávat několik žáků z řady a ty se posadili na stoličku a na hlavu jim dala ten klobouk. Chvíli bylo ticho plné napětí a pak najednou po celé síni zazněl hlas, který vám určil vaší kolej. Byl to ten klobouk. Takhle šlo několik dětí před Jeanne.
,,Creevey Colin." Přečetla profesorka z kusu pergamenu který držela před sebou. Colin vyšel na stoličku a posadil se na ní, profesorka mu položila klobouk na hlavu. Bylo ticho plné napětí, když v tom. ,,NEBELVÍR!" Rozezněl se po síni hlas a všichni začali tleskat. Colin šťastně odešel k nebelvírskému stolu a posadil se kousek od Hermiony. Ještě několik studentů bylo před Jeanne než si ji tam zavolala profesorka.
,,Grangerová Marie-Jeanne." Přečetla jméno a podívala se na Jeanne. Jeanne se posadila na stoličku a velký klobouk ji rázem zakryl oči. ,,Hm další Grangerová.." zaznělo ji v hlavě. ,,Jsi chytrá jako tvá sestra a také velmi  zvědavá tak kam tě pošlu. Hm ať je to tedy NEBELVÍR!"
Jeanne za potlesku v síně slezla ze stoličky a přešla k nebelvírskemu stolu kde seděla i její sestra. ,,Jsem v nebelvíru!" Zaradovala se Jeanne když se posadila vedle Hermiony a Colina. Po chvilce se k nim přidala i Ginny která je taky v nebelvíru. Hermiona ji představila svým přátelům mezi kterými byl Neville Longbottom, Seamus Finigan, Dean Thomas a dvojčata  Fred a George Weasleyovi kteří byly zároveň i starší bratři Ginny.

Po večeři je primus odvedl do nebelvírske věže a ukázal jim to tam. Jeanne měla pokoj s Ginny za což byla ráda.

Mudlovská šmejdka... [hp ff]Kde žijí příběhy. Začni objevovat