P.O.V. Jacky /Rose
Het is de volgende dag en ik zit samen met Ciara in onze eerste les. Ik voel een tik op mijn schouder en draai me om. Ik kijk Noah vragend aan, omdat hij me op mijn schouder tikte. "Wil je volgende week vrijdag op die date?" Fluistert hij. "Ja is goed" zeg ik glimlachend. "Top, dan ga ik iets regelen" zegt hij met een knipoog waardoor ik moet grinniken."Mevrouw Fairy! Opletten graag!" Ik rol met mijn ogen en draai me om, waarna ik de vrouw een 'lieve' glimlach geef. Ze gaat verder met de les en Ciara stoot me aan. Ik kijk haar aan en ze wiebelt met haar wenkbrauwen, waardoor ik moet lachen. "Hij vindt je echt leuk" fluistert ze in mijn oor. "Hou op" zeg ik. Ik kan hier niet tegen...
————
Na alle lessen, lopen Ciara, Micheal en ik naar de kamer. "Dus, ik hoorde van mijn vrienden dat de enige echte Noah Stone je heeft uitgevraagd." Zegt Micheal grijnzend. "Dat klopt. Waarom weten zij dat?" "Schat, de hele school weet het. Noah is populair, weet je nog" zegt Ciara. Ik zucht. "Dan krijg ik straks allemaal meisjes achter me aan die zeggen dat ik van hem af moet blijven" zeg ik walgend. "Ja, dat weet ik wel zeker" zegt Ciara lachend.
In de kamer laat ik me op de bank vallen. "Zullen we een film kijken?" Vraag ik. "Is goed! Kies jij er maar een" zegt Ciara. Ik scroll door alle films heen en zie dan 'Instant Family'. Ik zet hem aan en met z'n drieën kijken we rustig de film.
Tijdens de film voel ik mijn telefoon trillen. Ik kijk wie het is en zie dat Willem mij appt. "Guys, ik moet even naar beneden. Ben zo weer terug" zeg ik tegen Micheal en Ciara. "Is goed, moet ie op pauze?" "Nee hoor, ik kijk hem zelf nog wel een keer af" "Oké!"
Ik loop de deur uit en ga als een speer naar beneden. Ik heb hem echt gemist... Ik zag hem eerst bijna elke dag en nu heb ik hem al weken niet gezien.
Ik kom aan bij de balie en zie dat Willem met de vrouw aan de balie aan het praten is. Als Willem mij in het vizier krijgt, vormt er een glimlach op zijn gezicht. Ik loop snel naar hem toe en sla mijn armen om hem heen. Zijn bekende parfum dringt mijn neus binnen en ik trek me weer terug.
"Kom je mee naar mijn kamer?" Vraag ik aan Willem. "Ja, ik wil je nieuwe plekje wel zien" zegt hij. Hij zegt de mevrouw aan de balie gedag en loopt met mij mee. "Heb je haar nou versiert?" Vraag ik grijnzend aan Willem, als ik de wangen van de mevrouw aan de balie rood zie worden. Willem grinnikt. "Nee hoor, ik heb gewoon charmes" zegt hij, waardoor ik moet lachen.
We lopen naar boven en ik steek de sleutel in de deur, waarna ik hem open duw. Er draaien drie hoofden mijn richting op en ze kijken me raar aan, omdat ik iemand heb meegenomen.
"Hoi mensen, dit is Willem. Hij was een goeie vriend van mijn ouders. Willem, dit zijn Ciara en Abi, mijn kamergenoten en Micheal is de vriend van Ciara." Leg ik uit. Willem stelt zich snel voor.
Ik neem Willem even snel mee naar mijn kamer om dat mes aan hem te geven. Ik pak een zwarte doos uit mijn kledingkast en pak dat het zakje met het mes eruit. Ik geef het aan Willem en hij bedankt me. Hij doet het mes in zijn tas.
"Dus, hoe gaat het met je vriendje?" Vraagt hij grijnzend, terwijl hij op mijn bed gaat zitten. "We gaan volgende week vrijdag op een date" zeg ik. "Krijg ik hem nog te zien? Ik moet hem natuurlijk wel goedkeuren. Je ouders gaan me van boven iets aandoen als hij je iets aandoet" Ik moet grinniken. "Ik kan hem wel vragen of hij hierheen kan komen" Willem knikt goedkeurend.
Ik pak mijn telefoon en vraag aan Noah of hij even naar mijn kamer kan komen. Hij antwoordt meteen dat hij komt. "Hij komt eraan. Kom, dan gaan we naar de gezamenlijke kamer."
Hij loopt achter me aan en hij gaat op een van de stoelen zitten. "Wil iemand wat drinken?" Vraag ik in het algemeen. "Ik vind een glaasje cola wel lekker" zegt Willem. "Mag ik een glas water?" Vraagt Ciara, die nog steeds naar de film kijkt met Micheal. "Ik ook graag" zegt Abi, die ook meekijkt. "Ik wil ook wel een cola" zegt Micheal. Ik knik en schenk alle glazen in, die ik vervolgens aan iedereen geef.
Daarna hoor ik een klop op de deur. Ik open de deur en glimlach als ik Noah zie staan. "Ik ben er. Wat is er?" Vraagt hij. "Ik wil je even aan iemand voorstellen" zeg ik, voordat ik de deur volledig open maak en Noah binnen laat.
"Dit is Willem. Hij was een vriend van mijn ouders en wilde je ontmoeten nadat ik hem had vertelt dat je me op een date had gevraagd" zeg ik tegen Noah. Noah steekt zijn hand uit en Willem neemt hem aan. Ze stellen zich aan elkaar voor.
"Ik ga er weer vandoor Rose" zegt Willem na een aantal minuutjes. "Is goed. Kom je snel weer langs?" Vraag ik. "Ja natuurlijk" We geven elkaar een knuffel en dan loopt hij de kamer uit.
Ik ga weer op de bank zitten en drink een slok van mijn drinken. "Mag ik vragen waarom je zei dat hij een vriend van je ouders was. Hebben ze ruzie?" Vraagt Abi. Ik ben even stil. Ik heb het nog nooit aan mensen moeten vertellen, want vrienden had ik niet en mijn familie ken ik niet. En de rest heeft het via via gehoord, of wisten het al.
"Mijn ouders zijn overleden toen ik 14 was. Willem heeft mij vanaf toen verzorgd enzo" "Oh wat heftig! Sorry dat ik er naar vroeg" zegt Abi schuldig. "Het is niet erg. Ik ben blij dat jullie het nu weten. En ik heb het al een plekje gegeven" zeg ik. Ik voel een arm rond mijn schouder en zie dat het Noah is. Ik kijk hem glimlachend aan.
JE LEEST
Double life •Dutch• {Voltooid} (Herschreven)
Acción(Voltooid) (Herschreven) Jacky, een 18 jarig meisje, besluit om naar een internaat te gaan aan de andere kant van het land. Haar ouders zijn er niet meer en ze wil een nieuwe start maken, maar haar oude leven blijft haar achtervolgen. Ook komt ze...