Chapter eighteen

129 4 0
                                    

P.O.V. Jacky/Rose
Ik pak een speldje uit mijn haar en ga op mijn hurken voor de deur zitten. Ik steek mijn haarspeldje in het sleutelgat en beweeg het een beetje heen en weer.

Ik heb het vaker gedaan om een deur open te krijgen en tot nu toe is het altijd gelukt. Alleen duurt het de ene keer langer dan de andere keer.

Na 2 minuutjes hoor ik een klik. Ik haal het haarspeldje uit de deur en kijk Noah aan die mij verbaasd aankijkt. "Ik blijf wel hier wachten" zeg ik. Noah knikt.

P.O.V. Noah
Ik leg mijn hand op de deurklink en open dan de deur. Ik kijk om me heen en zie Lizzy dan ineengedoken op haar bed zitten en ik schrik. Heel erg.

Ze is echt heel mager en haar haar zit vol met klitten. Ook haar kleding is aan alle kanten kapot en ik zie een aantal verwondingen op haar lichaam.

Ik blijf even stilstaan, maar kom dan in beweging. Ik loop naar haar bed toe en ga naast haar op het bed zitten. "Liz, wat is er allemaal gebeurd?" Vraag ik bezorgd. Ik heb me nooit zo schuldig voor iets gevoeld. En ook voor het eerst in een hele lange tijd rolt er een traan over mijn wang heen.

Lizzy kijkt op en alweer schrik ik van wat ik zie. Haar gezicht is helemaal ingevallen en ook op haar gezicht zitten een aantal verwondingen.

Ik zeg niks meer, maar sla mijn armen stevig om mijn zusje heen. "Het spijt me Lizzy. Ik dacht dat het allemaal goed met jullie ging. Ik had veel eerder moeten komen. Het spijt me zo erg" zeg ik, terwijl er een aantal tranen over mijn gezicht heen rollen.

"Mama zei dat je me niet meer wilde zien" hoor ik haar fluisteren. Ik trek me terug uit de knuffel en pak mijn hoofd in mijn handen vast. "Dat zou ik nooit zeggen. Ik houd van je Liz. Ik miste je elke dag, maar mama zei tegen mij dat ik nooit kon komen. Ik dacht dat ze altijd moest werken. Ik had beter moeten weten" zeg ik terug, voordat ik haar weer in mijn armen neem. Ik hoor haar hard snikken en ik probeer haar een beetje te kalmeren.

Ik hoor even later een klopje op de deur en kijk omhoog. Ik zie Rose staan, heel zenuwachtig. "Kan ik even met je praten? Ik moet je wat vertellen." Zegt ze en ik hoor hoe nerveus ze is.

Ik kijk Lizzy aan. "Ik ben zo terug, oké. Wil je mij dan vertellen wat er allemaal gebeurd is?" Ze knikt twijfelend. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd en loop dan met Rose mee.

Ze kijkt me aan en ik zie tranen in haar ogen staan. "Wat is er?" Vraag ik bezorgd. "Het is totaal geen goed moment om het je te vertellen, maar ik kan het niet meer voor je verbergen. Nu al helemaal niet, omdat ik niet tegen je zusje wil liegen." "Wat is er Rose?" "Jacky" zegt ze zacht. "Wat?" Vraag ik verward. "Mijn echte naam is Jacky" zegt ze, terwijl ze in mijn ogen kijkt.

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat wil ze dat ik doe...

"Ik ga het je nu allemaal heel snel uitleggen en als je wil dat ik ga, ga ik. Maar anders wil ik jullie allebei heel graag helpen" zegt ze, terwijl er tranen over haar wangen lopen.

Ik pak de handen van Rose, of Jacky, vast. "Ik snap er even helemaal niks van" zeg ik. "Dat snap ik. Ik heb Willem net gebeld en hij heeft gezegd dat ik het mag zeggen. Mijn ouders waren huurmoordenaars. Willem was hun baas en werkt aan de goede kant, dat moet je onthouden. Hij wil dat de slechte mensen uit de wereld verdwijnen. Mijn ouders zijn allebei op mijn 14e vermoord door een man en daarna heeft Willem me opgevangen. Ik ben altijd al getraind door mijn ouders, maar na hun dood, wilde ik wraak op de man die mijn ouders had vermoord. Op mijn 16e ben ik begonnen bij Willem, als huurmoordenaar. Een paar maanden geleden is die man erachter gekomen dat ik besta en daarom zit hij nu achter mij aan. Ik ben naar hier gekomen om een nieuwe start te maken, dat had ik niet gelogen, maar ook om van hem te vluchten. Daarom heb ik mijn naam moeten veranderen. Ik vind het helemaal niks om tegen jullie te liegen, maar het is voor mijn eigen veiligheid. Als hij ooit tevoorschijn komt, ga ik koste wat het kost jullie beschermen, ook al wordt dat mijn dood. Ik snap het ook als je me niet meer als vriendin wilt, want ik heb keihard tegen je gelogen, maar ik vind je echt heel leuk en ik wil je niet kwijt" ratelt ze allemaal achter elkaar.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ja, ze heeft gelogen, maar het was geen keus. En ik vind haar ook super leuk en dat heb ik nog nooit voor iemand gevoeld.

Ik zucht diep. "Ik ga je niet verlaten, maar als we terug zijn, wil ik graag alles weten" Ze kijkt me weer aan, want ze heeft het hele verhaal naar beneden gekeken. "Echt niet?" Vraagt ze onzeker. Ik schud mijn hoofd en neem haar in mijn armen. "Sorry, ik haat het om tegen mensen te liegen, maar het kon niet anders" zegt ze snikkend. "Ik begrijp het"

"Nu moet je wel weer naar Lizzy gaan, ik wil niet jullie tijd samen verspillen." Zegt ze, terwijl ze haar tranen afveegt. "Wil je mee?" Vraag ik. Jacky kijkt me even aan, maar knikt dan.

We lopen naar boven en ik houd de hand van Jacky vast. Ze kijkt me glimlachend aan ik geef haar een kus op haar voorhoofd. We lopen weer de slaapkamer van Lizzy in en ik zie haar nog steeds op haar bed zitten, terwijl ze naar haar handen kijkt. "Liz, ik wil je voorstellen aan mijn vriendin, Jacky." Jacky loopt naar haar bed toe en steekt haar hand uit. Lizzy neemt hem aan en ze stellen zich aan elkaar voor. "Wil je alles aan ons vertellen?" Vraag ik en Lizzy knikt.

Double life •Dutch• {Voltooid} (Herschreven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu