**البارت السابع ***

325 15 48
                                    

ظنًا منا يومًا أن الخير سيبقى، ولكنَّ هذا الظنُّ لم يعد كثيرًا، فلقد وجدت حالتى تسوء بسبب النفوس الحاقدة، وجدت قلبى يؤلمني كل يوم، أشعر بنغزة بداخله تشعرني بالإختناق، بتُّ أسأل نفسى لما يحدث معى ذلك؟ لما أنا دائما هكذا حتى البسمة لم تجد طريقها إلى ثغرى، أجد ألمًا فى قلبى عندما أضحك، أجد دمعة في عينى لا أستطيع أن أُوقفها أوأمنعها من النزول، من أنا؟ لكى أفعل كل ما يُضحِكُ الآخرين، ولا أجد من يُضحِكُنى من يرسم بسمة من قلبى، يالله أما لى قسطًا من الراحة بعد، أما لى أن أنام مرتاحة البال بعد، لقد تعبت ياخالقى أعلم أنى وعدتك بالصبر على كل شئ ولكنى لم أفعل بوعدى لك، لقد تغيرت، نعم تغيرت لم أعد أعرف من أنا ومن هم أحبائى، ومن هم أعدائى، أصبحت فى أسوأ حالة منى لم أعد أستطيع العودة، ساعدنى ياخالقى فأنا لم يعد لى سواك، أنت ملاذى ورجائى فقربني إليك.
************************************
فى شركة المعمار
زين قام على صوت خبط جامد على باب المكتب وهمس قامت مفزوعة هو فى ايه الى حصل.
زين  اهدى ياروحى مفيش حاجه احنا نمنا فى المكتب بس هههههههههههههه.
همس انت بتضحك كله بسببك.
زين أنا!
همس اه أنت كان لازم هنا.
زين ههههههههه وهو بيقرب وانا كنت جبرتك على حاجه ياروحى، كل حاجة بمزاجك، كونتى قوليلى يازين مش هنا واطلعى.
همس فتحت عنيها على مصرعيها من هول المفاجأة.

همس يعنى هى كدا يازين اوك انا ماشيه عن ازنك.
زين همس حبيبتى أنا بهزر استنى.
زين سهيله أنا مش قولت محدش يزعجنا إيه التخبيط دا هاه.
سهيله وهى اترعبت يافندم والله كنت عايزة اروح وحضرتك كنت قايلى قبل ما تروحى تقوليلى وعلشان كدا خبطت.
زين امشى غورى فى داهيه من قدامى دلوقت يلا.
سهيله ححاضر يافندم همشى.
زين نزل بسرعه ورا همس علشان يلحقها بسرعه بس ملحقهاش،روح البيت ولقى همس طلعت الاوضه وقعدت تعيط زين همس ياحبيبتى افتحى والله ماقصدي حاجه يلا ياحبيبتى افتحى.
همس مش فاتحه روح نام فى حته تانيه.
زين واهون عليكى طيب انام فى البرد.
همس قامت فتحت وبعد كدا زين دخل وقعد  يصالحها.
وليد قاعد مع جيجى ودى تبقى عشيقة وليد متجوزين عرفى.
وليد قاعد سرحان فى زهرة ونفسه تقع تحت إيده زى الباقى ويزلهم وزى ماضحك على جيجى بس كان على هوها.
فى المخابرات العامة
عند مراد  كان عنده عباس وبيحكيله على موعد التسليم بتاع الشحنة الجديده.
مراد تمام ياعباس رجلك متجيش هنا تانى لحد العمليه مفهوم.
عباس حاضر يافندم الى حضرتك تشوفه.
مراد تمام اتفضل.
مسعد هنعمل ايه.
مراد هنراقب كل تحركاتهم لحد نقطة الصفر.
مسعد تمام بإذن الله نقبض عليه ونخلص.
مراد بإذن الله.
وراحو عند اللواء محمد يتناقشو معاه فى القضيه ويخبروه بموعد التسليم.
بعد ماخرجو من المخابرات  .
مسعد بقولك ايه ماتيجى نروح النادى شويه أنا زهقان.
مراد يلابينا.
فى البيت عند البنات خلصو جامعه وروحو اتغدو وذاكرو شويه وبعد كدا قعدو  يهزرو مع بعض ويضحكو لحد ما سيسيل قامت شغلت الراديو على أغانى وشدتهم يلا بينا نفرج عن نفسنا شوية.
زهرة سيسيل ربنا يهديكى اقفلى ويلا نعمل أى حاجه بلا رقص بلا قرف.
ليلى يلا ياعلا سيبكم منها.
علا راحت على زهرة وشدتها، وراحت شغلت أغنية فى حتة تانيه لروبى جاني بهداوة داوى جرح قديم وجدد
روحي راحت مني نن عينه خدني غصب عني هوبا

زهرة المرادحيث تعيش القصص. اكتشف الآن