#hmh
🌹Hey, My Husband ! 🌹
“Marsya tahu abang ke sini dengan Diba?”
“Abang bawa Diba ke sini bukan nak bercerita tentang orang lain. Abang nak bercuti dengan isteri abang. Nak Diba kenal siapa suami Diba.”
“Dia bukan orang lain dengan kita, abang.”
Naim merengus perlahan. Botol air yg sudah kosong di tangannya dicampak kasar ke dalam tong sampah. Dia berdiri di sisi isterinya. Tangan kanan dihulurkan kepada Adiba.
“Jom.” Tangan kiri Adiba diraih dengan mudah. Jari kasar Naim disulamkan ke jari Adiba.
Terpinga-pinga Adiba. Kepalanya terdongak ke atas. Sungguh dia tak faham apa yang cuba dilakukan oleh Naim sekarang. Berkahwin dengan orang lain, tapi dengan dia pula yang diajak bercuti.
“Nak ke mana lagi? Kita baru duduk. Penat pun tak hilang lagi.”
“Kita pergi ladang strawberi.”
Wajah Adiba terus berubah ceria. Memang dia nak sangat pergi ke sana. Dari semalam lagi dia sudah bercadang untuk memetik buah strawberi.
“Nak ke tak nak?”
“Nak.” Adiba terus berdiri tegak. Tangan Naim digoyang-goyangkan dengan penuh teruja.
“Tapi ada syaratnya.”
Mengecil anak mata Adiba. Bukan boleh percaya sangat dengan syarat Naim ni. Ada saja akal untuk mengenakan dia.
“Apa dia?” Takut-takut Adiba menyoal.
“Jangan sebut tentang Marsya depan abang lagi. Boleh?”
Terkebil-kebil Adiba. Lidahnya tiba-tiba menjadi kelu.
“Kalau tak boleh ikut syarat abang, kita balik hotel. Abang lagi suka. Dekat bilik aje abang dapat diamkan sayang.”
Naim terus berjalan meninggalkan Adiba. Terpinga-pinga Adiba seketika. Sayang? Ini kali kedua dia mendengar Naim memanggilnya sayang. Belakang tubuh Naim dipandang dengan perasaan berbunga.
“Abang.”
Naim masih berjalan ke hadapan. Panggilan Adiba dibiarkan saja.
“Hey, my husband!”
Termati langkah Naim. Senyuman nipis terukir di bibirnya. Kepala ditoleh ke belakang.
“Nak ke mana? Sayang tentukan.”
Tangan dihulurkan kepada Adiba. Laju Adiba berlari meraih genggaman tangan si suami. Kakinya dijungkit sedikit. Berkerut dahi Naim mendengar bisikan Adiba di telinga.
“Betul?”
Adiba mengangguk laju.
“Jangan menyesal.”
👉👈
Agak2 Diba pilih yg mana🥰 La st bayaran 6 May ya✌️ ini teaser terakhir. Yg lain tunggu buku.
💓Untuk tempahannn💓
0129284568. Last 6/5/2021
YOU ARE READING
Hey! My Husband ( Hanya ada Versi Ebook Di Esentral )
RomancePreorder BLURB: Hey My Husband! ( Mia Azwari ) 'Perampas'... Perkataan yang paling dibenci dalam hidup Adiba Riana. Disebabkan kisah silam keluarganya, dia sering dikaitkan dengan perkataan itu. Bukan mudah dibesarkan oleh keluarga yang pernah memp...