Aksama yaklaşıyorduk bende ormanda bikaç tavsan avlamıştım annemde aksam icin hazırlıklara başlamıştı. Yarın büyük gündü sonuçta büyük turnuva günü her köy den bir kisi seçilirdi o kişide bendim. Bütün ırklardan canlılar orda bulunurdu birisi dışında: Trug lar. Sebebi soylarının tüketmesiydi. Her sene illa bir Thrug şampiyon olurdu ama artık olmayacak.
Annem yemeği hazırlarken bende dışarı hava almaya çıktım birazda Sarny yle karşılaşma bahanesiyle. Dışarı çıkar çıkmaz karşımda en iyi arkadaşım Kisvar ı gördüm eskiden burda yaşarlardı ama Savoy onları sürdü. Babası bir kadına tecavüz etmiş ve yakmış biz idam bekliyorduk aslında Savoy un sarhoş zamanına denk geldi ve sürüldüler.
Kisvar ı karşımda görünce bian afalladım. Sonra burda olmaması gerek gibi sözler söyledim ama dinleyen kim tam bir Doule erkeği inatçı. Doulelerin babası insan annesi keçi olduğuna inanılır inatları burdan geliyormuş. Az sonra Kisvar la birlikte daha tenha bi yere geçtik. Konuşmaya başladık ona derdini sordum oda turnavaya benimle gelmek istediğini söyledi. Bunu beklemiyordum ailesiyle ilgili bir problem var sanmıştım eskiden bu sebeplerden hep yardım isterdi. Ilk basta kabul etmedim ama Kisvar kadar inatçı bir canlı daha yoktur gelmesini kabul etmek zorunda kaldım.
Sabah, çantamı hazırladım biraz yemek uyku tulumu koydum. Babamın kılıç ve zırhınıda üstüme giydim pek ağır değillerdi son anda yanıma kutsal Zephyr in kolyesinide taktım bu kolye bana can veriyor gibi. Kisvar ıda yanima alıp yola çıktık bu süreçte bütün ulus ve ırklar barış içinde olurlar kimse kimseyi turnuva sahası dışında öldüremez. Eğer öldürürse o ırk o sene lanetlenir. O sene tufanlar olur erzakları tükenir yada atalarimiz bize boyle anlattilar desem daha iyi olucak.
Sonunda yoldayız Kisvar ben ve atalarımız. Benim atım aslında yavaştır ama sabahtan beri oldukça hızlı ve yorumladı Kisvarın atı herzamanki gibi hızlı sanki uçuyor sanırsınız.
Gece oldu. Hem atlarımız hem biz yorulduk dolunay altında kamp kurduk. Kisvar az sonra mandolinini çıkardı ve çalmaya başladı bu şarkı tanıdık geliyordu evet evet bu şarkıyı dedem eskiden çalardı 'Ai nin son anları' isimli hüzünlü bir şarkı. Şarkının sonuna doğru bikaç ses duydum...