Selam, ben geldim.
Bu bölümde Notre Dame'in Kamburu kitabı ile alakalı bir kısım vardır. Okumadam önce bu bölümü okumanız bu bölümü anlamanız için çok önemli. Kesinlikle okumadan bölüme geçmeyin.
Quasimodo, 14.yy'da Notre Dame Katedrali'nin zangocudur (zangoç:kilisede hizmet eden ve çan çalan görevli) ve çok çirkindir. Kamburu, çarpık bacakları, gözünün altında bir siğili, biçimsiz bir suratı vardır. Hatta kitapta onun için bir karakter şu cümleyi kurmuştur: "Aman tanrım, hayatımda gördüğüm en muhteşem çirkinsin!"
Esmeralda'yı katedralin önünde idamdan kurtararak katedrale sığındırır. Esmeralda bir yanlış anlaşılmaya kurban gitmek üzeredir, ayrıca yüzbaşı Phoebus'a aşıktır. Phoebus genç ve yakışıklı bir yüzbaşıdır.
Aslında Phoebus onu idamdan kurtarabilecekken bunu yapmaz. Katedralin başdiyakozu olan, kurgumuzfa Steve'in özendiği Claude Frollo Esmeralda'ya aşıktır ve o da Esmeralda'yı kurtarabilecekken bunu yapmaz; çünkü Claude Esmeralda'ya onun canı karşılığında onunla evlenmesini söylemiştir ve Esmeralda bunu reddetmiştir.
En sonunda Esmeralda darağacında asılır, onun asıldığı gece Claude Frollo katedralin çatısından kendini atar. Quasimodo'nun cesedi yıllar sonra Esmeralda'nın cesedine sarışı halde bulunur ve Yüzbaşı Phoebus bu olanlardan bir yıl sonra ölür.
Bu kadar ❤️
Keyifli okumalar ❤️
*
Steve Paris sokaklarında, katedrale giden o yolda yürüyordu şimdi. Çıkarken biraz kararsızdı, tek arzusu o kapıdan içeri geri girip henüz terk ettiği o adama geri dönmek istiyordu. Hayatı boyunca aradığı sıcaklığı bulmuşken yeniden yalnızlığı ile vücudu adeta buz kesmişti.
Ancak biraz yürüdükten sonra kararını kesinlikle vermişti. Kendini bu acıdan kurtaracak, bu sahte gerçeklikten tamamıyla tecrit edecekti.
Yine de ayakları geri geri gidiyordu. Uçağa binip bu ülkeye geldiğinde bile bu kadar yakın hissetmemişti. İçini bir korku kapladı, bir yandan da bitmek bilmez bir merak vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Notre Dame Kamburu/Stucky
FanfictionSteve, Claude Frollo gibi intihar etmek için katedrali ziyaret eder. Ancak karşısına çıkan James ile bütün planları alt üst olur. Trigger warning: bu kitap karamsar ve ölüme karşı ilgi duyma gibi temaların geçtiği bir kitaptır, eğer hassasiyetiniz...