Plüss nyuszi

7 1 1
                                    

,,A szomorúság a növekedés ideje."

Egy ötéves kislány sírdogált az autó hátsó ülésén. Nyomasztó, borús, szeles időben tartottak hazafelé és a gyermek szülei sehogyan sem bírták megvígasztalni.

A leányzó túrájuk során elhagyta a plüss nyusziját és sehol sem találták. Egy órán át keresték és mindent találtak csak plüss nyuszit nem. Már kezdett későre járni az idő és Édesanya úgy döntött, haza kéne menni. Édesapa felajánlotta kislányának, hogy vesznek egy új, teljesen ugyan ilyen nyuszit de a lányka csak tiltakozott. Apuka nem értette meg lánya problémáját, a lány pedig nem tudta elmagyarázni apjának szíve fájdalmát.

Ez várható is volt, hiszen senki nem várná el egy ötéves gyerektől, hogy ilyen csodás, boldog életre szóló kalandoknak emlékeit mesélje el apjának melyeket nyuszi társával töltött. Nem tudta elmagyarázni, hogy a folytogató szomorúság, a hiányérzet, a magány és egyéb megmagyarázhatatlan érzések, hogyan keverdenek benne, hogyan járják ördögi, s fájdalmas táncukat a leányzó szívében.

Eszébe jutott a sok emlék. Amikor a lányt egyik barátnője kicsúfolta mert egy olyan nadrágott vett fel, ami állítása szerint fiús. A lány szomorúan tért haza, de szüleinek nem mondta el bánata okát csak bevetette magát ágyába és amíg a felnőttek a vacsorát készítették, ő kiöntötte szívét nyusziának, aki türelmesen hallgatta,s segített neki átvészelni ezt a szomorú éjszakát.

Eszébe jutott mikor együtt mentek az oviba a nagy lovuk hátán és belátták az egész várost. Utána együtt fedezték fel, hogy a kék, piros és sárga varázsitalból tudnak keverni narancssárgát, zöldet, lilát és barnát melyek sokkal erősebbek lettek.

A sok közös játék, s kaland emlékképei olyan gyorsan pörögtek a lány szeme előtt, hogy nem is emlékezett egyikre sem, fel sem tudta fogni és már jött a következő. Csak külnöböző érzéseket váltottak ki belőle az emlékek, s ezek az érzések folyamatosan változtak. A gyermek nem tudta elviselni, hogy szülei ilyen egyszerűen lecserélnék egyik legjobb barátját, de félelem is elöntötte. Mi lesz, ha elfelejti nyusziját? Mi lesz, ha egyszer lecseréli egy másik barátra? Eltűnik a sok szép közös emlék és kaland?

Nem is mert ilyenekbe belegondolni, s szomorúan konstatálta, hogy élete további részében egy támogató nyuszibarát nélkül kell a csúcsra jutnia, de elhatározta, hogy nyuszija emlékére mindent meg fog tenni, hogy másokat és magát boldoggá tegye és bármilyen szenvedést elvisel a célja elérésének érdekében.

Ne SírjOù les histoires vivent. Découvrez maintenant