Am i good enough?

350 9 0
                                    

Jag stod tillsammans med min bästa kompis jess i slottern och väntade på att Yo-Yo skulle komma ut med sitt stora lockiga afro och målade fakeläppar.
Yo-Yo kom ut och ett klipp spelades upp. Som alltid.. Sa Yo-Yo. Kvinnorna först.. Hon gick lätt och elegant fram till en av skålarna och tog upp en lapp.
Hon gick tillbaka till mikrofonen och läste upp lappen.
Zarah everdeen! Sa Yo-Yo och kollade upphetsat ut mot publiken.
Alla kollade på mig och jag gick sakta upp på scen.
Halva våran släkt hade rymt hit till distrikt 5 för 50 år sen, när kriget höll på. Halva släkten lever fortfarande i distrikt 12. Om dom har överlevt då.
Jag kollade nervöst på jess som stod och grät, hon höll för munnen med båda händerna och jag ville bara fly.
Fly från hunger spelen, tillsammans med jess och min familj.
Jag vet att fredsväktarna skulle skjuta mig direkt men jag skulle ju ändå dö på arenan. Josh klark! Sa Yo-Yo.
Jag vaknade upp ur mina tankar och såg en vältränad kille gå upp på scen.
Han flinade åt mig och blinkade med ena ögat.
Vi skakade hand och istället för att applådera stod alla stilla och bara stirrade. Jag hörde en härmskrika.
Nej.. Det var ingen fågel utan jess.
Hon höll upp tre fingrar i luften och jag såg hennes röda ögon.
Alla gjorde samma sak och snart blev vi utförda.

Zarah!! Hörde jag en röst.
Det var min mamma.
Pappa sprang bredvid henne och jess bakom dom båda.
Alla kramade mig och sa hejdå och innan dom blev utförda sa jess till mig: du kommer vinna! Du vet hur duktig du är!

Jag satt lutad mot fönstret på tåget på väg mot huvudstaden.
Josh kollade ivrigt på mig som att jag skulle säga nåt.
( han såg ut som finnick you know del 2/3 i hunger games)
Vad kollar du på? Sa jag och kollade irriterat på honom.
Du kommer dö! Sa josh och flinade.
Du ser ut som en liten snygg ynkrygg som inte kan nånting.
Hur många år är du? Sa jag som jag inte hört vad han sagt.
16. Sa han kort.
Är jag bra nog? Sa jag.
Josh ryckte på axlarna och sa: tror inte det, har inte sett dig vara i arbete.
Jag kollade ursinnigt på honom och ställde mig upp från fåtöljen.
Jag gick bakom honom men vände mig snabbt om och gav josh en käftsmäll.

Jag satte mig i min säng i mitt rum och började gråta.
Jess.. Sa jag tyst med huvudet i kudden.
Jag kände nån som klappade mig på ryggen. Jag vet att det är hårt.. Sa Yo-Yo. Jag lovar dig att försöka skicka så mycket mediciner som möjligt och mat!
Hon satte sig bredvid mig och klappade mig på ryggen.
Jag vände mig om och kollade på Yo-Yo. Kommer jag att dö? Sa jag och satte mig upp.
Det tror jag inte, josh säger det men tro inte på honom!
Jag har sett dig! Du är grym på att Jaga och klättra i träd! Sa Yo-Yo.
Här. Sa hon och räckte fram en brosch med en härmskrika på.
Tack. Sa jag och satte på mig den.

Kolla!! Sa jag och pekade ut genom fönstret.
Vi var i huvudstaden.
Jag steg ur tåget med josh bredvid mig.
Han log och vinkade till alla som stod runt oss och applåderade.
Jag stod bredvid honom och vinkade nervöst. Jag ville inte vara i närheten av josh, VERKLIGEN inte!
Goddag! Sa en mörk man med Guldig eyeliner till mig.
Vad vacker du är! Sa han.
Tack sa jag och log.
Vi ska fixa dom vackraste kläderna till er som panem nånsin sett! Sa han och slog ut med händerna.
Förresten! Jag heter Clare! Sa han.
Kom!
Jag och josh följde med Clare till en stor byggnad.
Inuti den här arenan ska ni visa er för hela panem vilka ni är! Sa Clare.
Där är ni ju! Sa Yo-Yo och klappade mig på axeln.
Ni måste tvättas och fixas inför showen! Sa hon och kollade lite äcklat på mig och josh.
Jag tvättades, blev fixad i håret och sminkad.
Jag hade på mig ett blått förkläde/skynke.
Clare satte på mig en kolsvart klänning med spets på axlarna och kjolen.
Mitt hår var uppsatt i en stor bulle som satt högt i nacken.
Jag gick ut i "greenroom" där josh stod redo och liknade mig fast ingen klänning och utan spets.
Tja snygging. Sa josh och korsade sina armar framför sitt bröst.
Käft! Sa jag och kollade ursinnigt på honom. Han flinade och klev upp i vagnen med dom svarta hästarna.
Klicka på knappen när du är redo. Sa Clare och gav mig en liten kontroll med en knapp.
Clare gick över till josh och berättade för honom om knappen.

☠The 34th hunger games☠Where stories live. Discover now