Ett hus.
Mitt hus.
Min mamma.
Min syster.
Min pappa.
Jess.
Ett flygplan.
En krasch.
Döden.Jag skrek, jag satte mig snabbt upp i min säng.
Jag kunde inte andas.
Jag ville vara hemma och bli tröstad av mamma och pappa.Josh kom springandes.
Han satte sig bredvid mig och klappade mig på axeln.
Hur är det? Sa han som om han vore snäll.
Varför bryr du dig? Sa jag med tårar i ögonen.Mardröm? Sa han som han inte hört vad jag sagt.
Jag nickade och josh kramade mig.
Vet inte varför men just då ville jag bara ha en känsla av trygghet och närhet.
Jag besvarade kramen och josh klappade mig på ryggen.Jag bryr mig för att jag gillar dig.. Sa josh med nån sorts sorgsenhet i rösten.
Jag sa ingenting utan blundade bara där i kramen.Jag trodde du gillade coola killar som beter sig dumt och ja.. Sa han.
Jag kan lova dig.. Sa jag och släppte kramen och kollade in i hans ögon.
Att jag hatar dumma killar.
Josh pustade ut och log smått.Om 5 dagar måste vi döda varann.. Sa jag och lutade mig mot hans axel.
Lev. Sa josh.
Jag kände hans läppar mot min panna, sen såg jag honom gå iväg.~~~
Två dagar senare..
________________ZARAH! Skrek yo-yo och ruskade om mig.
Jag stirrade på henne och suckade sen.
Godmorgon! Sa hon och klappade mig på axeln.
Idag är uppvisningen! Sa hon och trippade ut från mitt rum.Jag satte mig upp i sängen med en suck.
Nån timme senare satt jag i ett stort rum med bänkar.Distrikt 1. Amanda Houston. Ropade nån i högtalarna.
En blond 18 årig tjej ställde sig självsäkert upp och gick slampigt ut genom dörren.
Distrikt 1. Opel nanny.
Distrikt 2. Eskimoe loop
Osv..
Distrikt 5. Zarah everdeen.
Mitt hjärta hoppade ett snepp upp i strupen och jag reste mig nervöst.
Jag gick ut i den stora träningshallen där massor av folk satt.Börja. Sa en oförskämd och rik man.
Jag tog upp en pilbåge och en pilväska.
Jag sköt rakt i mitten av en tavla och det kom upp piltavlor överallt.
Jag sköt varenda en i mitten.
Sen tog jag upp ett rep och knöt det tills det hade blivit en mössa.Jag gick ut och satte mig i en soffa på våran våning.
Det börjar! Sa Yo-Yo och pekade på tvn.
Jag satte mig i soffan framför tvn med en påse kaninöron i handen.
Kaninöron är det bästa snacket i världen!
Jag fick alltid en påse kaninöron om året på min födelsedag!Men om två dagar blir det säkert Min sista.. Tänkte jag men försökte sluta deppa.
Distrikt 1 sa nån i teven.
Opel nanny fick 11 poäng!
Svårt att slå det.. Sa zayn och Yo-Yo slog till honom på kinden.
Zayn skrattade och flinade.
2. Clare kols fick 9 poäng!
3. Mia johannsen fick 13 poäng!Alla i rummet flämtade sorgset och klappade Mig och josh på axlarna.
5. Josh klark fick 11 poäng!
Alla i rummet klappade händerna och tjoade förutom jag..
5. Zarah everdeen fick.. Vi väntade spänt.. 19 poäng!
Jag kollade så jävla chockat på teven.
Alla tjoade ännu mer och klappade ännu hårdare.Nu blir det fest!! Ropade Yo-Yo och alla satte sig vid ett långt bord med allt från harfötter instoppade i örnmage till bakad potatis med björnlever som fyllning.
Vi högg in och snart kom efterrätten.
Jag orkar inte mer! Sa jag och reste mig upp.
En kvinna som satt jämte mig tog tag i min axel och gav mig en rosa drink.
Drick bara det här så mår du bra sen.
Jag satte mig ner igen och kollade förundrat på drycken hon givit mig.På 3! Sa en annan kvinna.
Alla fick varsin hink bredvid sig och på tre drack alla.
Jag kände hur jag började må illa och tillslut spydde jag i hinken.
Jag fick en servett och vatten och hinken bärdes ut med alla andra spyfulla hinkar.Vad var det där?! Ropade jag.
Drycken får dig att spy så du kan äta mer! Sa en man och skrattade.
Jag kände mig hungrig och plötsligt sugen på mat så jag fortsatte äta fast med skuldkänslor.Efter att vi firat färdigt gick jag och la mig.
Jag kunde inte somna alls den natten.Jag kunde inte släppa tanken om att jag behövde döda andra till ingen nytta alls och själv skulle jag bli dödad..
Tillslut somnade jag..
ESTÁS LEYENDO
☠The 34th hunger games☠
FanficZarah är 15 år. Hon bor i Amerika i distrikt 5 och lever ett ganska bra liv. Förutom att vara spänd när hon står där i centrum av staden och väntar på att bli vald till att dö. Det här året verkar bli annorlunda..