ما يقتلني حقًا أنني أحمل لك الشغف في عيني لكنك بارد بارد جدًا على أن تحترق من أجلي🖤.
_ازايك ياداليدا، عامله اي؟!.
تحدث المعيد "مالك" واتجهه اليها، بعدما انهيت "داليدا" المحاضره. "_تمام"
تمتم واصتنعت آلحزن. "_مالك ياداليدا، حصل حاجه؟!. "
نظرة له، وكأنها كانت منتظره تلك الكلمات. "
وبثوانِ، كانت عيونها مغطاه بالدموع، وتحدثت بصوت متحشرج. "
_ديفا اتخطفت."_ديفا.!! ازاي حصل دا؟! "
تحدث بأندهاش، واستمع بأهتمام. "_كنا ف الكافيه، ف ناس جم خدوها بعربيه، حاولت امسك فيها ضربوني، فـ لقتني مش عارفه اتحكم فـ نفسي، ووقعت فقدت الوعي، وبعد لما فقت لقيت نفسي فـ المستشفى، ناس خدوني ولحقوني فـ بعديها رحت بيت ديفا وقولت لأهلها. "
تحدثت بحزن، يخفي تحتهُ المكر المدروس. "_بأذن الله هتبقى بخير، وترجع لأهلها. "
تحدث بتصديق، وحزنََ حقيقي. "_يارب يادكتور. "
تمتمت، واخذت حقيبتها، وخرجت من الجامعه بهدوء. "(فيه اي يبنتي! مش انتي الي اتقلبتي معاها؟!
طمنينا عليكي ياكبيره!!!)________________________________________
_هلاقيكي ازاي، نفسي اوصلك مش عارف، بحبك ياديفا وهدفع عمري عشان تيجي ، وساعتها هعترف للعالم كلو اني قضيت كل سنين حياتي عشان تبقى سعيده، واني بهتم بسعادتك اكتر من سعادتي، بحبك.
تحدث احمد، واخذ احدا صورها بأحضانه. "جاء بباله ذكره، وقهقه بشده، وبعدها اخذ احدا الاجوبه التي بالادراج الخشبيه، والتي كانت ممضاه بـ m.. "
_ لما تيجي، هقولها اني انا الي بعمل كدا."
_________________________________________كُنت جالسه انظر فـ الا شئ، هل تلك نهايتي؟، لم اكن اتمنى ان اختطف، انا لست من نوعيه الفتيات التي تقرأ تلك روايات الخطف، وتدعي ربها ان تختطف وتعيش قصه حب مع خاطفها بعدما يعذبها ويضع السيخ المحمي بصرصور اذنها. "
كان لدي سؤال، هل هناك فتاه من الفتيات سوف تتحمل التعذيب، والقبو وو..
زين مالك!.
حسناً، هل قلت انني لا اريد الخطف؟.
كذبة بيضاء.قاطع تفكيري ذالك اللعين، وانا اراه يدلف لغرفتي
هل قلت غرفتي؟.نعم لقد رتبت كل شئ، تلك اوسع من غرفتي،.. لذا.. اهلاً بغرفتي الجديده!.
نظرة له من رأسه، لأخمص قدميه بتدقيق._عايز اي يالا؟ "
قلبت عيني بغيظ من تلك المجنونه، مابها حقاً.!، من المفترض ان تهابني لكنها فقط تلقبني بـ( يالا)!!.
أنت تقرأ
Lovers' trap
Humor"من قال، ان الشـياطيـن لا تعـشق؟".. " من قال، ان الشيـاطيـن لـيس بأمـكانـها ان تكـون ملائـكيه ؟!.." الشياطـين بأمـكانهـا ان تـعشق، لـكن لـيس اي عـشق ".. انـما عشـق خالـص، لا يشـوبـه شـائبه، ولـكن يكـون عشـق من نـار"_ الشيـاطيـن ان تكـون ملائـكيه...