selepas balik dari kerja, Taeyeon masuk ke rumah dan baring di atas katil tanpa menukar baju tido.
Keesokan hari, Taeyeon bangun daripada tidur pada pukul 10:00a.m. dia mencuci mukanya dan memberus giginya. dia keluar dari tandas dan terus ke ruang makan. dia keluarkan air dari peti sejuk meminumnya tanpa menggunakan cawan.(teguk jelah..itupun tak tahu.-_-)
Taeyeon melihat atas meja makannya dan ternampak sebuah beg kertas. dia melihat isinya dan terlihat beberapa ketul ayam.'hmm!!(*>.<*) ayam!! my favourite.. mcm mana boleh ada atas meja ni? ahhh.. apa aku kesah! bila perut sudah kenyang,hati pun senang '
"Oh!! lupa pulak ni kan yang sehun kasi semalam.nak ucap terima kasih dekat Sehunlah."(amik phone)
To:새훈
thanks for the fried chicken yesterday. I love it. I'm very Sorry at last night. noona penat sangat.jadi termarah Sehun.
SENT
sementara menunggu sms yang dihantar olehnya tadi,Taeyeon pergi mandi.
'the lights are shining on me
and its like a diamond
I'm spinning around rocking around
and its like a diamond
that because I'm feel with emotion~'kedengaran suara dari tandas yang menandakan Taeyeon sedang menyanyikan lagu diamond dari snsd.
setelah Taeyeon bersiap memakai baju, dia terus menuju ke telephonenya melihat sama Ada sehun telah membalas atau tidak.
(tengok phone.ada massage masuk)"yey!! Sehun jawab"(tgk balik) "oh salah orang"
kepada: 새훈
haik?? sentap ke? asal senyap je?
Sent
(tengok massage tadi)
from: 백현noona,Ada orang nak ikut kita gi pulau jeju. namanya Seohyun dan luhan hyung! pasangan kekasih.sweet!!>…< boleh tak diorang ikut.kita gi esok!! kita kan cuti.
To: 백현
boleh je..meriah sikit.kalau kita berdua
… nanti fikir lain pulak.sehun tak ikut kita.dia ada kerja.esok?? cepatnya??!! ok.noona akan kemas secapat yang mungkin 3hari 2malam!! here we go
sent
selepas menghantar sms itu, Taeyeon terus pergi ke bilik lalu mengeluarkan beg melancong. dia memilih pakaian yang sesuai.antaranya ialah topi,seluar pendek, seluar jeans, baju t-shirt biasa, kasut , baju tidur, baju mandi dan lain-lain.(kalau nak huraikan lagi memang tak habis tahun depan..hahaha~^_^)
tiba² sms masuk..
from: 새훈
noona, bila nak pergi cuti dkt pulau Jeju? Sehun nak sangat pergi...tapi, kerja lebih penting bagi Sehun.jadi, terpaksalah. jangan lupa bawakan saya buah tangan..
Taeyeon membalas sms
to: 새훈
kitorang nk pergi esok.cepat kan?!! yang ikut cuma seohyun,luhan,noona ngan Baekhyun je..buah tangan?? apa ya? tengoklah nanti. kalau noona ingat.^_^
Sent