Part 2

202 6 0
                                    

Note
Sorry for a long time no see.before I was busy with my school homework and examination.so, I already to give this for You all to read my fanfic.take a look and vote please!
Baekhyun mengajak Taeyeon pergi makan selepas dia habis kerja. Taeyeon menerima ajakan itu. apa yang berlaku selepas itu? nk tahu cerita? kena la baca dulu.

Keesokan hari
Taeyeon P.O.V

macam biasa,aq bangun daripada tidur lepastu terus ambil tuala masuk dlm bilik air nk mandi..'WOOOOHH!! sejuknye air.lupa pulak nak pasang air panas pulak.aigoo pabo Taeyeon ' terus aq pasang.setelah siap mandi aq memilih sepasang baju yg sesuai untuk pergi kerja dan kemudian makan petang.Sebelum keluar dari rumah, aq mengisi perut dgn mkn roti dan minum kopi.kemudian aq mengambil kunci motor skuter ku yg comel dan memasang enjin motor tu.aq memakai topi keledar.untuk mnambahkan semangat dan kesihatan, aq melompat² dgn iringan lagu bar bar bar daripada crayon pop dan menyanyi lagunya.jumping jumping yae everybody..kemudian aq terus pergi ke tempat kerja aq(pusat beli belah G).

Setelah tiba di pusat membeli belah itu, aq meletakkan motor di parking yg disediakan.kemudian aq masuk ke dalam pusat membeli belah itu. aq bekerja sebagai pelayan makanan di sebuah restauran gee di aras 2.kalau nk cuba masakan chef dkt sini jemputlah dtg..

Sewaktu aq tiba di restaurant itu,aq ternampak seorang lelaki yg nampak mcm baru bekerja disitu. aq terus menukar uniform kerja aq di bilik persalinan.Aq memanggil kawan baik aq,Seohyun. 'Seohyun ssi!! come to me.siapa lelaki baru tu.' 'oh... lelaki tu, dia tu pekerja baru dkt sini.dia amik bshagian yg sama mcm unnie(penghantar makanan). jadi sebagai senior dkt sini,unnie kena beri dia tunjuk ajar.aranna?'jawab Seohyun. setelah siap,aq pergi memperkenalkan diri kpada lelaki itu."Anyeonghasayo, choneun Taeyeon imnida.saya akan tolong awak bekerja."aq memperkenalkan diri.terkejut lelaki itu apabila melihat muka aq. "O!? bukan ke awak ni jiran saya.Baekhyun awak kerja dkt sini jugak ke? boleh la kita jadi kerja sama-sama .." "dae..umm habis kerja ni boleh tak kita (Baekhyun & Taeyeon) makan ais krim nak?? kalau mcm tu kita pergi baskin robin jelah.siapa datang lewat walaupun 1saat je,dia kena jentik dahi." jawab Baekhyun."dae, chowa!"jawab taeyeon,tiba² Sehun panggil aq."noona! noona! siapa tu? boyfriend noona eh?".'ani! dia tu jiran saya lah.rehat nanti saya nak makan ramen lah. Sehun belanja Kan!??'dae nanti tunggu saya panggil noona'

1:30p.m. (waktu rehat)

"Noona, rehat!! " jerit sehun kepada Taeyeon. ""dae!!?? ah chakkaman.nk habiskan mop lantai.Sehun tunggu dulu dkt depan ni nanti saya dtg balik"jwb Taeyeon. setelah siap mop lantai,Taeyeon memanggil Sehun. mereka pergi makan ramen di kedai 'Mamamen Ramen'.Taeyeon ternampak Baekhyun sdg main telephone"Baekhyun!! jom kita mkn tengah hari sama².""Ah!noona,dae chowa.chakkaman.ok.kaja!" jawab Baekhyun sambil memasukkan phone dlm kocek.Diorang pergi ke kedai itu dan memesan ramen. setelah ramen tiba,mereka terus makan. Taeyeon menghirup ramen tu.kemudian Sehun ternampak taeyeon makan comot lalu dia mengelap kotoran yg ada dkt mulut Taeyeon. "kamsahamnida."Baekhyun melihat sehun. 'wahh daebak. manly nye sehun.kenapa aq tak terfikir nk buat mcm tu? '."ah.... kenyang.biar saya yg bayar. ahjusshi !!.. "kata baekhyun."Eeehh.. gwenchana. biar noona yg belanja, sebab noona yang ajak makan kan?!! "jwb Taeyeon. "noona, tak macho la mcm ni kalau perempuan yg bayar bukan lelaki. " jawab baekhyun."aigoo.. siapa yg nak bayar Ni? "tanya ahjusshi   tu.tiba² satu tgn menghulurkan duit dkt ahjusshi  tu.diorang terkejut.and then tgk tangan tu. "Sehun?!! "jerit diorang sama ². "dae, yehet.cheoneun Sehun imnida. korang. ni lawak la, mcm budak ².umm ahjusshi.kan saya dah kata nak blanja,amik ni saya bayarkan untuk kitorang. " jawab Sehun."ah? dae.kamsahamnida.. datang lagi yer. annyeong."Dae!!" jawab diorang
Baekhyun: Sehun ssi, mian..^_^¦¦¦..tadi kitorang gaduh semata-mata nk bayar je tak ingat Sehun pun...
Sehun: ahh..gwenchana
Taeyeon: yup!! kitorang fikir lain kali kitorang janji..
Sehun: nak janji?? janji Apa pulak ni?
Baekhyun: tak habis cakap lagi.. sabar la..
Taeyeon: Betul tu.sebenarnya kitorang janji nak kalau kitorang gaduh,kitorang akan ajak Sehun sekali!!≧﹏≦yey!! baru best
Baekhyun: umm(angguk kepala) eehh kejap bila masa pulak cakap macam tu..naver mind..jom pergi kerja balik dah habis dah ni.
Taeyeon: dae,kkaja! umm Baekhyun,habis kerja nanti jangan lupa,walaupun 1 saat╰( ̄▽ ̄)╭
Baekhyun: 1 saat? macam Ada yg tak kena je?

my lovely, baekhyunWhere stories live. Discover now