פרק ראשון

1.2K 44 30
                                    


הארי
''הארי חמוד, אתה יכול לרדת לכאן רגע,'' גברת ווזלי צועקת לי מלמטה.
''מה הם רוצים? אתה חושב שהם יצרפו אותך לישיבות של המסדר?'' רון שואל בהתרגשות. ''אני לא חושבת, למה שיצרפו אותו לישיבה של המסדר?'' הרמיוני שואלת בספק.
''אני לא יודע'' אני מושך בכתפי. ''אבל כדי שהרד.'' אני אומר ויוצא מהחדר.

שאני יורד למטה פרד וג'ורג עוצרים אותי בדרך, "אתה מספר לנו מה הלך?'' אחד מהם אומר.
''זה הייתה שאלה?'' אני אומר בשעשוע.
''לא'' הם עונים לי יחד.
''אני יחשוב על זה,'' אני עונה תשובה לא מבטיחה וממשיך לרדת.
''בחייך הארי'' הם קוראים אחרי אבל אני כבר למטה, נמחץ בחבוקה של גברת ווזלי. ''דמבלדור רוצה לאמר לך משהו חומד,'' יש לה מבט מודאג בעיניים שהיא אומרת את זה, כאילו היא מפחדת ממשהו.
''יהיה בסדר.'' אני לא יודע למה אמרתי את זה, אבל נפלט לי.
''ברור, ברור חמוד, למה שלא יהיה בסדר, הכל טוב.'' היא מחייכת חיוך גדול. ''בו תכנס, כולם מחכים.''

שאנחנו נכנסים לחדר כולם משתתקים, סריוס מחייך אלי ואני מתיישב ממלו. אני מפנה את מבטי לעבר דמבלדור היושב בראש השולחן. ''יופי הארי הגעת. אז החלטנו שהגיע הזמן לאמר שתדע, איך אומר לך את זה..'' ''את מה'' ''אם תפסיק אותי אני לא אוכל לאמר לך'' גוער בי דמבלדור. ''סליחה'' אני אומר בשקט. ''טוב מה שרציתי לאמר לך, זה שלוולדמורט'' כמה אנשים נרתעים וגברת ווזלי משתנקת מאחורי. ''כמו שאמרתי, יש לו בת.'' ''יש לו מה?'' אני שואל, בטוח שלא שמעתי טוב. ''בת הארי, בת.'' לופין אומר במבט רך. יש כמה שניות של שקט שאף אחד לא מפר, כל כך שקט שאני יכול לשמוע את פיצפוץ האש באח.

''מי בכלל רצתה להביא איתו ילד, איך הוא בכלל מעז להביא ילד, אחרי כל הילדים שהוא הרג.'' אני מסנן בחרוק שניים, לבסוף שאני מעקל. דמבלדור מתעלם וממשיך כאילו מעולם לא הפסקנו אותו. ''אנחנו לא יודעים מי היא האמא של הבת, או האם הוא בכלל ידע על קיומה. אך אנו יודעים שהיא יצא סקבית, והגיוני שזה הסיבה העיקרית שבגללה היא התגלגלה לרחוב.'' אני רוצה לרחם על הילדה המסכנה אבל אני לא יכול, היא הבת שלו. מגיע לה למות, מגיע לה.

''זוג אמרקים מצא אותה והחליט לאמץ אותה'' דמבלדור ממשיך. ''אמרקים?'' אני שואל, ''איך הם מצאו אותה?'' ''כנראה שהם היו פה בחופשה, או שאולי הם לא היו אמרקים. אנחנו לא יודעים, בסופו של דבר היא גדלה באמריקה,'' אומר סריוס.

דמבלדור מסתכל עלי מעבר למשקפי החרמש שלו, כדי לשאול אותי אם הכל מובן. אני מסמן לו עם הראש שימשיך. הוא מחייך ואומר ''לפני 16 שנה לסאלי נולד בן,'' ''סאלי?'' אני שואל במבט מבולבל. ''השם שלה פוטר, השם שנתנו לה הוא סאלי והיא לקחה את שם המשפחה של ההורים המאמצים שלה, ג'קסון'' אומר עין הזעם מודי בחוסר סבלנות. ''אוקי אז קוראים לה סאלי ג'קסון'' אני אומר לאט, מפחד מהמשך. ''יופי, עכשיו פוטר תקשיב עד הסוף בלי להפריע'' הוא רוטנן. ''לסאלי נולד בן מה שהופך אותו לנכד של וולדמורט,'' שוב גל של אי שקט עובר בין כולם. ''ואני רוצה להביא אותו שילמד בהגווהטס.'' ''שילמד איפה'' אני אומר המום. ''בהגווהטס'' דמבלדור חוזר שוב.

זהירות: לפרסי יש שרביטWhere stories live. Discover now