Şeytan Kötü Bir Varlık Değil

5 3 0
                                    

Neden şeytanın kötü bir varlık olduğunu düşünüyoruz ki? Bizi yoldan çıkarmaya çalışması kötü bir şey ama bunu yapması onun kötü olduğu anlamına gelmez.
Azrail, bütün canlıların canını alıyor ama kimse ona kötü demiyor. Sevdiklerini aldığı için ona laf edenler var ama ona karşı duyulan nefretten farklı bir şey bu. Görevini yerine getirdiğini biliyoruz ve aynı zamanda da hiçbir zaman tek sorumlusu Azrail olmuyor. Ölüme yol açabilecek olaylar da yaşandığı için Azrail'i arka planda görüyoruz ama sonuçta öldürüyor, öldürmek kötü bir şey.
Şeytan'ın görevi de yoldan çıkarmak. Allah'ın benden başkasına tapmayın demesinden sonra Hz. Âdem’e secde edin demesine karşı gelen şeytan neden suçlu olsun? Secde eden meleklerin zaten kendi iradeleri yoktu, Allah ne derse yapıyor onlar. Ama şeytan kendi kendine karar verebiliyordu. Yaratıcıya inanırken yaratılana ve yaratamayana secde etmek istemedi. Allah’ın “Topraktan yaratılan insan senden daha üstün.” demesini secde etme sebebi olarak görmedi. İnsanlar üstün varlıklardır. Akılları, iradeleri vardır. Dünyadaki hayvanlar neden bize secde etmiyor peki? Onlardan üstün olmamız bize secde etme zorunluluğu vermiyor demek ki. Biz yaratılan ve yaratamayanız. Belki de Allah şeytanı denedi. İnancı gerçekten bildiğini gördü ve gerçek inanca sahip olmayan insanları onun eline bıraktı.
Allah'ın yaptığı şeylerin sebepleri olur. Hz. Âdem’i yarattı. Bu hareketinin ardından bir insan ırkının devam edeceğini bilerek yaptı bunu. Peki şeytanın Allah'a karşı gelmesi plan dışı bir şey olabilir mi? Tabi ki hayır. Allah bunu da biliyordu. "Sen bana karşı geldin ve bundan sonra sana cennet yasak." deyip bütün olayı bitirir mi Allah? Daha büyük bir şeyin olduğunu düşünüyorum. Ona bu görevi vermek için bir sebep yarattı ve ardından da onu görevlendirdi. Tabi kendi iradesi olmasına rağmen yanlışı seçenler de suçu şeytana atmaktan asla çekinmedi.

“Uyduk şeytana.” lafını değersizleştirirsek belki de insanlar daha iyi olur.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 20, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Gökkuşağı (Deneme)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin