Part 1

26.5K 193 8
                                    


'sekejap lagi saya sampai, abang tunggu saya sekejap'...Pesan customer kepada Wan yang sedang menunggunya untuk memberikan parcel.

.....'maaf yee abang, maaaf abang tunggu lamaa'' Ujar lelaki yang berpakain kemas selepas turun dari keretanyaa..

Wan : ehhh tak apaa, ni parcel cik..
Cust : baikk, terima kasihh banyakk..
Wan : samaasama,, saya minta dulu yee cik.. banyak lagi parcel yang nak saya hantar ni.
Cust : abang taknak masuk dlu kee berteduh hujan lebatt ni...?
Wan : takpe takpee,, dah biasa camni..
Cust :.. *merenung Wan atas bawah sambil matanya memerhati celah kelengkang Wan yang basah memakai baju hujan, namun dia yakin btang Wan sedang stim disebabkan kesejukan meredah hujan*..
Cust : Abang btul ke xnak singgah bertduh ni? kesian basah sampai naik tuu.. hehehehehehe (gelak kecil sambil jarinya menunjukkan pd bawah Wan)
Wan : (*tanpa memikir*).... ohhh, hehehe maaf yee cik, maaf... saya minta diri dlu..
Cust : baikk, hatihati dijalan..

...Dugaan sebagai dispatch bukan sahaja terpaksa berpanas ataupun berhujan, malah godaan perempuan tidak kurangnya, tetapi yang berasa janggal kepada Wan, lelaki juga ada yang cuba untuk menggodanya. Dirinya pelik kerana dia tidak mempunyai rupa yang handsome mahupun badan yang kekar, Wan hanya seorang lelaki yang berkulit sawo matang dan ketinggian 178cm..

___________________________________
*Di office*

Nizam : oiii Wan, lambat betul kau siap harini,, kau dah makan belum ?
Wan : haaaa, banyak barang aku hntar yg ownernyaa banyak songel...
Nizam : ohhhh, bende biasa lahh.. xpayah dilayan sangat kerenah diaorg tuu, (pesan Nizam)
Wan : tak apaa, dah biasa sangat akuu.. Jadi aku lali dan benda mcam ni jadi..
Wan : kau dah makan belom ni? jom laaa kita g makan sekali..
Nizam : belomm, hujan2 tak sempat aku nak singgah mana-mana..

Nizam dan Wan agak akrab berbanding dengan rakan sekerja yang lain. Mungkin disebabkan mereka lebih lama ditempat itu. Nizam dan Wan sememangnya terkenal dengan kebaikan mereka dan sangat disenangi yang lain. Bermacam kisah suka duka mereka berkongsi bersama. Tetapi lebih kepada hal kerja.

___________________________________

" ..yeayyy yeayyyy ayah balik, ayah balik.....""
"..ayah balik,....""
Riang anaknya Wan menyambut dia pulang kerumah. Wan sudahpun berkahwin dan mempunyai 3 orang anak, Dua perempuan dan seorang lelaki.. Kehidupan Wan sangat sederhana dan semuanya tidak lebih dan tidak kurang. Isteri Wan seorang suri rumah yang tidak bekerja. Dia sangat memahami situasi Wan.

Wan juga seorang lelaki dan suami yang mempunyai nafsu sex yang agak hebat tetapi disebabkan terlalu letih dan sibuk bekerja di waktu siangnya, semua itu berubah dan mereka hanya bersama sebulan hanyalah beberapaa kali. Hal ini juga disebabkan waktu sudah kehadapan dan faktor sudah mempunyai anak, Wan dan isteri jarang ada waktu berdua untuk bersama di ranjang.

Abang Iparku Mat DispatchWhere stories live. Discover now