Part 9

9.8K 124 10
                                    



"anak2 ayah dengan mama elok2 yee dekat kampung...
"nanti minggu depan ayah datang ambil anak2 ayah ni dengan mama yaaa......"

ucap Nizam kpd anak dan isterinya setelah menghntar mereka ke kampung.

Walau berat hati ingin meninggalkan buah hatinya di kampung selama seminggu, tetapi harus ditunaikan jua. Janji Nizam ingin menghntar mereka untuk tinggal dirumah neneknya saat cuti sekolah terpaksa dilaksanakan.

Setelah menghntar mereka di sana, Nizam pulang ke rumahnya sendirian. Lebih kurang 5jam perjalanan barulah sampai dirumahnya. Badannya terasa begitu letih kerna memandu sendirian tanpa ada teman berborak disebelah. Tidak menunggu lama untuk matanya terlelap dan tertidur di ruang tamunya.

__________________________________


Oleh sebab selalunya isteri yang akan mengejutkan Nizam bangun untuk pergi ke kerja, kali ini pada paginya Nizam terlambat bangun untuk pergi ke kerja. Mungkin begitu letih memandu semalam sehingga terlelap diruang tamunya sehingga ke pagi.

Kelam kabut dibuatnya pagi itu apabila terjaga dari tidurnya melihat jam sudah 8:10am.. Seperti lipas kudung Nizam pagi itu bersiap lalu memecut lju motornya ke office. Berlari dia menuju ke tempat punch card untuk mengambil cardnya. Sehingga masih tidak sempat membuka helmet dan baju sejuknya..Tapi belumpun sempat dia mengambil cardnya, Syahmi terlebih dahulu sudah mengambil sekali card Nizam serentak dia punch sekali utk dirinya dan juga abgNizam.
Syahmi menyedari hanya beberapa minit shja akan membuat Nizam lambat untuk punch card, dan dia mengambil keputusan utk melakukan hal itu. Walaupun itu adalah salah, tapi bukan Syahmi sahaja pernah melakukan itu, dan juga pernah beberapa kali dia melihat staff office yang lain melakukan hal yang sama. Jadi its fair for everyone!

"aku dah tolong punch card kan kau tadi ..."
suara Syahmi ketika berselisih dengan Nizam di tangga.

Nizam terkaku sebentar..
Lalu turun kembali ke bawah.

Di bawah masih ada Syahmi sambil memegang list dan beberapa document untuk hari itu.. Di sapa sebentar ke Syahmi.

"..ehh miee., terima kasih awww!! ..."ucap Nizam.

".xde apa lah..hal kecik...."balasnya..

Tidak lama Van abgWan pun sampai. Hari itu pabila masuk sahaja ke dalam Van terasa ada aroma yanh sangat familiar bagi diri Syahmi sendiri.

Ohh yaaa !
Bau favourite parfumenya.

"hmmmm..wangi abang harini....."
Syahmi memuji sambil menghidu ke arah dada abgWan.

Wan hanya tergelak.

"bau parfume kau ni abg suka...hehehe..
"sajaa try try pakai.....fuhh bau diaa aee...!"kata abgWan.

Tidak dinafikan bau parfume yang disukai Syahmi itu mempunyai sentimental value tersendiri. Sehinggakan lelaki juga meminati bauan tersebut.

Pagi itu Syahmi tidak lagi segan untuk memasukkan tangannya ke dalam seluar abgWan seperti selalunya. Kali ini baru sahaja masuk ke dalam seluar abgWan, btgnya sudah stim. Entah apa yang difikirkan awal pagi itu agaknya..
Dari pagi sehinggalah menuju waktu lunch mereka, semuanya berjalan lancar seperti selalunya. Sampai lah tiba2 saat mereka baru sahaja sampai dihadapan gerai-gerai untuk berhenti makan tengahri, telefon abgWan tiba2 menerima panggilan dari Nizam.

Abang Iparku Mat DispatchWhere stories live. Discover now