Selang beberapa hari bekerja setelah kejadian malam itu, hubungan Syahmi dan Wan tidak seperti sebelum ini. Nizam sebagai kawan baik Wan sedar akan renggang nya hubungan Syahmi dan Wan. Mereka berdua lebih banyak diam. Mungkin ada masalah keluarga. Fikir Nizam positif..'..heyyy bro ! lama aku xborak2 dengan kauu nii..."
tegur Nizam kpd Wan.." ehh heyy broo, kau tuu sibuk sangat kerjaaa.."
balas Wan'" hek eeleehh, kau tuu yg bz dengan 'Adik Kesayangan" kau tuu kerjaa sampai xingatt duniaa !! kata aku pulakk sibuk.."..Kata Nizam.
"..mana ada lah, biasa lah barang banyak bila dah tukar bawak van ni.. kau paham2 sndri laaa..."balas Wan.
"... aku paham !! rilekk laaa kau ni pon *tangan Nizam menepuk bahu Wan* .... kau dengan Syahmi tu macam ada masalah jee aku tengk Wan.. korang bergaduh kee??..." Soal Nizam,
....*meneguk ludah mendengar soalan Nizam*
".....ishhhhhh,, takdelah.. aku okay jelahh., apelahh kau ni fikir sampai ke situuu...!..."balas Wan,
"...takdelah! aku tanyaa jee, sbb nampak mcam korang banyak diam je xmcam dulu...""Kata Nizam
Semuanya berlalu begitu pntas dan hmpir seminggu selepas terjadinya kejadian ituu.. Syahmi tidak datang ke kerja..Tetapi sudah di beritahu kpd HR ditempat kerjanya.. Wan yang kesukaran membuat kerjanya sendirian kini agak kelam kabut. Mana tidaknyaa orang yg selalu sangat tertib mengatur dan menyusun segala dokumen skrg tidak dtg bekerja..
" Wannn !! Syahmi xmasuk kerjaa ye harini..dia MC ! ..." Kak Liza memberitahu Wan..
"'.... huhhhh ! xmasuk kerja lagii diaa ni!! menyusahkan akuu je!! (berang Wan)..."
"... dia demam panas katanya.,, kau pun kesiankan dia sikit kenapaa!! dia tuu xde sesiapa kat sini!.." Balas Kak Liza..
".. nanti kalau kau sempat singgah laa bilik sewa dia,, tgokkan diaa!..."" sambung Kak liza
"....*erkkkk!* Tengoklaaah kalau aku sempat..! kerja berlambak ni !! ...." balas Wan dan berlalu turun ke bawah office..
Syahmi merupakan seorang anak bongsu yang sangat berdikari kpd keluarganya. Dia kini berjauhan dengan keluarganya disebabkan kerja. Dia menyewa bilik disebuah rumah kedai. Terletaknya tidak jauh dari tempat kerjanya.. Mungkin akan ambil masa lebih kurang 20minit dari temptnyaa ke office.. Rutin harian nyaa adalah pergi kr kerja dan balik. Hari cutinya dia akan pulang ke kampung untuk menjenguk ibu bapanya di kampung...
___________________________________
*Di Dalam Van*
Wan mencapai hpnya dan menaip chat utk dihantar ke Syahmi
" Mie..., kau dah makan belom? kalau belum aku belikan..."Taip Wan di Whatsapp nya..
Tittttt .... tittttttt ...
hp milik Syahmi berdering.
Dengan matanya yang laju serta badannya yang lesu, dia mencapai hpnyaa dan melihat nama Wan tertera di hpnya..
(*ada apa pulaa abgwan chat aku ni, xpernah2 nak chat aku selama ni*)getus hati syahmi.."belumm lagi.. x apa nanti mie beli sndri.. tq.."Balas Syahmi ringkas..
" bagi location kau kat aku...! nanti aku singgah skjp.." balas Wan
Sejurus mendapat lokasi drpd Syahmi. Wan pun tapau makanan dan lokasi letaknya tempat Syahmi kebetulan dekat dengan tempat Wan menghantar barang di kawasan tersebut..
Kringggggg ! Kringggggggg
Kringg Kringggggg!
hp Syahmi berbunyi.
terus diangkatnya tanpa melihat siapa yang call."Helloo (uhukkk uhukkk)*terbatuk-batuk*..."
YOU ARE READING
Abang Iparku Mat Dispatch
Fantasy'...bekerja sebagai seorang mat dispatch sememangnya menuntut kudrat yang besar bagi seorang lelaki seperti Wan. Berpanas berhujan tanpa mengira masa yang bekerja 6hari seminggu sudah pasti suatu hal yang meletihkan...., namum dugaan lain juga hadir...