Part 5

14.1K 162 14
                                    


Kejadian tempoh hari sedikit memberi gangguan akan keakraban hubungan Syahmi dan juga Wan. Syahmi menjadi takut takut untuk memegang btg abgWan lagi sewaktu bekerja manakala abgWan pula tidak bertanya soalan sebaliknya.

Syahmi dan Wan banyak berdiam diri sepanjang beberapa hari dan bercakap apabila perlu sahja. Mungkin juga perasaan malu dan serba salah antara mereka masih belum boleh dilupakan.

Hampir beberapa hari mereka bersikap pasif, akhirnya Syahmi cuba untuk beranikan diri memulakan perbicaraan.

Syahmi : ..abgWan kenapa diam jee dah beberapa harini adk tgok..?

Wan : takdaa apaa, tak tahu nak tanyaa apaa je...

Syahmi : ooooh,, ke abg masih marah pd mie ?

Wan : marah kenapa pulak? xde apaaa pun....

Syahmi : takda laaa, kot kot abaang masih marahkan mie waktu petang tuu.. hmmmm

Wan : abg okay jee..benda dah jadi pun........

Syahmi : hmmmm okay lahh dah abg kataa mcamtu..

Syahmi : tapii, adk masih boleh pgg lagi ke?

Wan :  haaaa, pgg jelahh.. kau yg xnak pgg lagi..

Syahmi : ermmmm bukan adk xnak pgg, tapi takut abgwan marah... :(

Wan : kalau abg marah xdelahhh abg nk bg sampai  ko isap !

Syahmi : heheheheheh,,.... nak lagi boleh ?
syahmi mengusik abgWan dengan sengaja..

Wan : mengadaa laaa kauu !!

Syahmi : aaalaaa, .. kedekut daaah skrg yee !!

__________________________________

Sudah menjadi kebiasaan untuk semua rider yang bekerja di situ akan mengadakan ride ke sesebuah tempat sbg contoh ke cameron highland, ke melaka ataupun pergi ke pantai untuk menghilangkan stress ketika bekerja. Mereka akan menetapkan masa sebulan sekali ataupun dua bulan sekali untuk pergi ke suatu tempat.

Awalnya Syahmi tidak mahu turut serta kerna dia tidak pernah menaiki motorsikal untuk ke tempat yang jauh. Dari dulu dia akan menaiki kereta jika ingin pergi ke sesuatu tempat. Namun selepas ajakan dari semua staff, dia akur dan akan menaiki motor bersama abgWan. Lebih kurang 10 orang rider akan mengikuti trip tersebut termasuklah nizam sekali. Mereka bercadang untuk pergi ke pantai untuk bermandi-manda bersama selain dapat menghabiskan masa bersama rakan sekerja.

Hari yang di nanti sudah tiba. Awal pagi lagi Wan sudah sampai dihadapan biliksewa Syahmi. Setelah mengambil Syahmi, mereka berkumpul ditempat yang ditetapkan sebelum bergerak bersama-sama ke destinasi yang dituju. Sekitar jam 7.15pagi mereka sudah pun bertolak dan kira-kira 2jam perjalanan mereka akan sampai ke tempat yang ingin dituju. Cuaca saat itu cukup baik dan tiada tanda-tanda ingin hujan.

Hampir 15minit perjalanan Wan perasan Syahmi terlihat tidak selesa, tapi dia hanya mendiamkan diri sahaja. Sengja dia menambah kecepatan motornya dan saat itu diaa melhat tangan Syahmi memegang pehanya dengn kuat..

"..kaau takut ke miie..?"Wan memperlahan motornya dan bertanya..

"....haah bang !! mie xpernah lagii naik motor pergi jauh2 mcamni..."syahmi menjawab..

"..kalau takut peluk je pinggang aku.. biar kau xjatuh..."Wan memberi saranan.

Dengan sedikit perasaan takut Syahmi mula memeluk abgWan. Tapi Wan boleh rasakan Syahmi sedikit gementar apabila dia melajukan motornya. Sepanjang perjalanan Wan dipeluk erat oleh Syahmi yang takut akan kelajuan. Nizam yang melihat kelakuan Syahmi sedikit tertawa dan mungkin shj dia tidak biasa menaiki motor.

Abang Iparku Mat DispatchWhere stories live. Discover now