'Hii semua, kenalkan nama saya Syahmi..'"
dia perkenalkan diri dengan semua staff di pejabat..
Semuanya menyambut baik dengan staff baru itu termasuk semua mat dispatch. Syahmi ini budak yang baru diterima masuk ke kerja, namun dia memiliki perwatakan yang agak lembut. Tetapi tidaklah terlalu menonjol ketara. Dengan adanya Syahmi, Wan tidak ditugaskan lagi untuk menghantar barang menaiki motornya, tetapi dia akan bekerja bersama menghantar barang bersama Syahmi. Wan tidak keberatan untuk ditukarkan dan dia menerima segalanya dengan hati terbuka.Esoknya Wan dan Syahmi sudah mula bekerja bersama. Barang2 di store/hub sudah siap dimasukkan di bonet van untuk memulakan tugas sebagai courier pertama kalinya buat Syahmi. Meraka berdua memulakan tugas tanpa banyak berborak di dalam van dan cuma fokus pda tugas masing2. Wan memandu van dan Syahmi sebagai Co-pilot di sebelah untuk menyemak alamat rumah customer untuk dihantar barangnya.
___________________________________
*Di kedai makan*...'abang wan, dah lama ke abang kerja courier?.. Tanya Syahmi...
'"...,hmmm takdelaa lama sangat, ada laa 2 3 tahun mcamtu..," jawab Wan..
"ohhh, lama juga yee abang kerja sni""balas Syahmi..
"Mi,, kau xpayah laa panggil aku abang2, panggil Wan pon okay.. aku xbiasa la org pggil aku abang""
""".... laaah kenapa? Mi dah terbiasa panggil org atas Mi abang, lgpun abangWan kan umurnya atas Mi,""..balas Syahmi,
'bukan apaa,, aku xbiasa org panggil abg ni.. adk ipar aku/ adk aku pon kdg panggil aku nama jee..."jawab Wan
"...ooowhh, xpelahh Mi panggil abangWan ni abang yee, hehehehe* gelak kecil*....."
" haishhhh, ikut kau laahh..""
Mereka berdua melanjutkan menghantar barang sehingga agak lewat 7:00pm. Kali ini mereka OT disebabkan barang yang banyak. Usai parking di tempat letak van courier mereka, Mereka berdua naik ke office utk punch card balik.. Semua staff dan dispatch lain sudahpun pulang lebih awal mengikut waktu kerja normal mereka.. Wan dan Syahmi bersiap utk pulang kerumah masing2. Wan hanya menaiki motor manakala Syahmi pula memandu kereta.. Sebelum memasuki kereta,Syahmi sempat menghulurkan tangan kepada Wan. Wan agak pelik dan bertanya..
..kenapa Mi? kau okay ke?...tanya Wan,,,okayy jee, aku nak salam sebelum balik pun tak boleh ke? Jawab Syahmi..(sambil mencapai tangan Wan dan diciumnya seperti abangnya sendiri tanpa rasa malu)
.,,"hatihati bawak moto tuu bangWan,," pesan Syahmi...
..(Wan yang terdiam dan kekok dengan Syahmi hanya membiarkan saja Syahmi salam dan cium tangannya, mungkin itu kebiasaan utk dia menghormati orang yang lebih tua darinya. Tidak terfikir apa2 yang tidak baik terhadap Syahmi)..
___________________________________
POV SyahmiPertama kali bekerja dengan Wan agak kekok bagi dirinya. Bukan kerana kerja tetapi perwatakan Wan yang agak diam dan sudah pasti straight menyukarkan untuk lebih bergurau takutkan Wan akan tersinggung mahupun tidak selesa bekerja dengannya. Dia menyedari untuk berkelakuan santai dan tidak menunjukkan dirinya adalah gay kepada Wan.
Beberapa hari bekerja dengan Wan, Syahmi masih ambil masa suaikan dirinya dan apa yang dia perasan dengan abangWan, bonjolan di seluar Wan membuatkan Syahmi tertarik untuk melihatnya.
Wan selalunya hanya memakai seluar pendek ataupon boxer yang longgar dan jarang memakai spender ataupun trunk ke kerja. Perasan dengan tarikan itu, matanya sesekali meliar melihat kelengkang Wan pabila Wan sedang memandu Van."..AbangWan,, Syahmi akan cuba untuk menundukkan abangWan,,,'
bisik hti Syahmi pabila dia terfikir pabila sudah balik kerja..
YOU ARE READING
Abang Iparku Mat Dispatch
Fantasy'...bekerja sebagai seorang mat dispatch sememangnya menuntut kudrat yang besar bagi seorang lelaki seperti Wan. Berpanas berhujan tanpa mengira masa yang bekerja 6hari seminggu sudah pasti suatu hal yang meletihkan...., namum dugaan lain juga hadir...