Yüzümü bildiğin Nur Yerlitaş ifadesine büründürmüş karşımda ki yeni liseme bakıyordum daha doğrusu lisemize Fidana baktığımda da benimle aynı yüz ifadesine büründüğünü gördüm. Sonra soruyorlar neden bu kızla kardeş gibisiniz. Aynı şeyleri düşünüp uygulamaya koyuyoruz da o yüzden. "Bu ne biçim okul " yüz ifademizden arınıp birbirimize baktıktan sadece 30 saniye sonra aynı anda
"Fidan bu ne biçim okul ? "
"Deren bu ne biçim okul ? "
Bu sefer de dediğimiz şeylere yüzümüzü asıp okula bakmaya devam ettik.
Ah ! Lanet olsun dövdüğümüz çömezlere lanet olsun sıraya yapıştırdığımız yapıştırıcıya lanet olsun attığımız su balonlarına.
Tamam okul o kadar berbat değil di ancak diğer okulumuz bir kolejdi.
Ailelerimizin durumları ortaydı. Kolejide zaten burslu kazanmıştık zaten ordan atılma sebebimizde sırf bizimle burslu olduğumuz için dalga geçen gerizekalı tayfasına yaptığımız şeyler yüzünden di.
Olsun dedim içimden kurtulduk ordan.
Burda ki ögrenciler bizim gibiydi parasıyla hava atan insanlardan değildi.
"Olsun be Fidan burdakiler bizim gibiler zaten oraya gitmeyi hiç istememiştik"
Fidan bana gülümseyip "Haklısin be Deren hem burası o kadar da kötü değil tamam ucundan azcık kötü olabilir ama daha 1 ay var okulların açılmasına belki düzenler birşey yaparlar ?"
Fidana gülümseyip "Aman koy göte gitsin Fidan sanki dışımı önemli hem bak voleybol sahası falan da var. Sadece okulun biraz boyanmaya ihtiyacı var."
Fidan kafasını sallayıp "Haklısın genç hem biz voleybolcuyuz bizim için saha önemli "
Bende onun gibi kafamı sallayıp " Haklısın hadi gidelim ve artık daha 1 ay var okul görmeye geldik. Hazır değilim.
Fidanla birbirimize bakıp daha sonra kafaları hızlı hızlı sallayıp kahkaha atmaya başladık. Daha sonrada birbirimize sarıldık.
●●●●●● 1 Ay Sonra ●●●●●●
Yorganı kafama daha fazla çekip alarmı alıp duvara fırlattım. "Hazır değilim."
Yorganı kafamdan azcık kaldırıp parçalanan alarma baktım. "Yo yo hiç hazır değilim"
Annem odaya son hızla dalıp "Deren birgün o kırdıgın alarmı alıp kafanda patlatacağım yeter kalk artık "
Anneme dönüp ağlamaklı bir sesle "anne bitti mi ?" Annem bana anlamaz anlamaz bakıp "Kızım neyden bahsediyosun sen ? "
Anneme bakıp "Anne dayanamam ben nasıl biter ?" Annem telaşlanıp "Kızım iyi misin sen ne bitti ?" Anneme dönüp " Annem yaz tatili nasıl biter " Annem telaşlı yüz halini bırakıp yataktan kalkıp terliğini eline alıp kafama fırlattı. Sonra bana son bir bakış atıp odadan çıktı. Bu bakış kalk o yataktan yoksa sürahiyle geliyorum demekti. Hemen yataktan fırlayıp dolabımdan ütülenmiş formalarımı alıp giymeye başladım. Siyah etek, beyaz gömlek, kravat, beyaz muz çorap, üstüne okul ceketi, ah lanet olsun.
Ayakkabılarımın bağcıklarını bağlayıp doğrudum. Aynı saniyede Fidan karşı dairenin kapısını açıp bana baktı. Tabii bende ona. Daha sonra çığlık atıp birbirimize sarılmıştık. Lütfen tam 21 saat önce görüşmüstük. Sonra ayrılıp birbirimize bakmaya başladık. Tamam okul güzel değildi ancak formalarını beğenmiştik. Sonra kolkola girip binadan çıkıp otobüs durağına gidip otobüse bindik.
Oh my Allah bu okula ne oldu ?
Fidanla birbirimize bakıp geri okula döndük. "Fidan biz yanlış okula mı geldik ?"
Fidan bana ben şöylemiştim edasıyla dönüp " Hayır canım sadece okul güzelleşmiş " deyip kahkaha attı. Evet okul gayet güzelleşmişti. Hemde baya baya güzelleşmişti.
Ve biz sırf okula bakacağız diye derse geç kalmıştık. Oda yetmez gibi çimleri sulayan fıskiyelerin altında kalmıştık. Bir kere daha lanet olsun.
Fidanla müdürün odasının kapısı çalıp içeri girdik. Tabikide müdürümüz keldi.
Müdür ilk önce bize garip garip bakmış sonra da gülüp sınıflarımızın olduğu kağıdı ve ders programını vermişti. Allahtan Fidoşumla aynı sınıftaydık.
Sınıfın kapısının önüne gelip birbirimize bakıp sonra derin bir nefes alıp kapıyı tıklattık. İçeriden gelen "gir" sesiyle birlikte içeri daldık. Hoca ilk önce bana sonra Fidana bakıp sonra yüzünü yumuşatıp gülmeye başladı.
Fidanla birbirimize bakıp sonra hocaya döndük. Hoca gülmesini kesip oturabileceğimizi söyleyip gülmeye devam etti.
Sınıfa dönüp baktığımda ilk gördügüm kendine girdap gibi çeken masmavi gözler ve daha sonra o gözlerin aksine yumuşacık bakışlı çikolata gözlerdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Girdap
Teen FictionGözlerinin içine bakarken geçmişi gördüm. Onun en yakın arkadaşıyla birlikteydim. Bunu biliyordu bende biliyordum. Ama o benden vazgeçmemişti. Artık daha iyi anlıyordum. O bana her kızdığında her kıskandığında anlamadığım şeyi anladım. O beni kardeş...