Miért pont "Művészet a Szememben" a könyv címe?Miért vált mára ténnyé a kijelentés hogy a film művészet?Jó pár évvel ezelőtt még csak a kép létezett és az is csak fekete fehérben, aztán a kép elkezdett mozogni majd a kép elkezdett beszélni. Végül a kép amit immáron filmnek hívunk elkezdett szólni valamiről. Hírtelen nem csak az volt a lényeg hogy megnevettessük az embereket, hanem hogy gondolatokat ébresszünk bennük. A film elkezdett üzeneteket át adni az élmények mellé, és ezzel a húzással ki érdemelte a művészet titulust.A második kérdés viszont az:Miért és hogyan kapcsolódik ez a téma a mai filmünkhöz? Rágjuk át magunkat az alap történeten és a karaktereket utána mindent el mondok.Jöjjön a The Gentlemen!
Mickey Pearson,aki majdhogynem egyedüli marihuána király Londonban úgy dönt megválik a jövedelmező biznisztől. Ki is gondolja hogy ki az akinek el tudná adni, ám ez nem akadályozza meg a gengszter világ nagyágyúit hogy maguknak akarják a 12 darab ültetvényt.Ezek után Hátba döfések, magasból zuhanások, meleg és kapzsi újság írók,még kapzsibb zsidók, bunkó ázsiaiak és egy fergeteges edző.
A film már lassan 3 éves így valószínűleg senkit nem ér meglepetés ha azt mondom: Guy Ritchie haza tért. A sok karaktert mozgató gengszter történetek az övéi ezt kár is lenne tagadni.Mondom ezt annak ellenére hogy én nem láttam a Blöff-öt, de esküszöm hogy fent van a listámon.Viszont mint mondtam a film 3 éves és pont ezért akit érdekelt az már valószínűleg látta,ettől függetlenül ha te olyan vagy mint én és épp tervezel valami filmet a hétvégére akkor megvan amit kerestél. Ez a film szórakoztató és nem hazudtolja meg a nevét, itt ténylegesen úriemberek vannak akik néha véresek,néha káromkodnak és igen:Néha kinyírnak egy mágikus oroszlánt is akit később le fagyasztva tárolnak.(Aki nem látta a filmet az most eléggé furcsán nézhet)A színészek fantasztikusak, csak egy pár példa: A Mickey-t játszó Matthew McConaughey zseniális ahogy ugrál a gentlemen és a véres kezű főnök között. Charlie Hunnam mint Ray az a könyvtáros akinél sose akarsz elkésni, Colin Farrell pedig olyan zseniális mint a jó szívű edző hogy az embernek komoly erő feszítéseket kell tennie hogy ne nyomjon le 10 fekvőt valahányszor megszólal a csávó.Hugh Grant pedig Flecher ként egyszerűen csiszolt gyémánt egy olyan nyakláncon ami tele van gyönyörű rubintokkal, ráadásul ő a történet narrátora.A kisebb szerepektől a nagyobbakig mindenki fergeteges és vagy zseniális. A történet ráadásul nem klisés és szépen csordogál a végkimenetelig.A hangulat pedig amiért a tea szürcsölés, a ruhák és a folyamatos dohányzás felelős az egyszerűen csak......egyszerűen csak Guy Ritchie. Ez a film igazából egy az egyben Guy Ritchie.Viszont......Viszont amiért ezt a filmet nem tudom mindenkinek ajánlani, az az hogy ez egy szórakoztató film.....és semmi több.Nincs üzenet, nincs többszöri értelmezés és nincs feszültség,a történet pedig a legkezdőbb film nézőt sem fogja meglepni.A film elejétől kezdve lehet tudni hogy ki a történetben a negatív és ki az aki nem. Ez az ami miatt a film nálam egy 7-esnél többet nem tud elvinni.Nem várom el hogy ez a film egy Keresztapa legyen, vagy hogy mega sokrétű kérdéseket sugározzon felém.Szerintem azonban a film világ túl haladt már az ennyire semmiről nem szóló filmeken.Nem tudom azt mondani hogy elfecsérelt idő lenne. Ez egy film ami atom szórakoztató,de aminek se üzenete se jó csavarjai, se túl bonyolult története nincs, és ha mind a hármat nem is, az egyiket el kell hogy várjuk egy filmtől.
Viszont azt hiszem ennyi volt ez a film. A napokban még várhadtok tőlem egy film kritikát. Egy kis segítség hogy mi lesz az:A római ötös szám avagy véres megtorlás. Au revoir!
The Gentlemen: 7/10
ESTÁS LEYENDO
Művészet a Szememben
HumorTalán te se tudod pontosan hogy miért,de ide kattintottál. Hogy életed legnagyobb baklövése volt ez vagy csak egy átlagos kedd azt a leírás után eldönthetted: 2021 van, a film ipar olyan mint a haver akivel elvileg tartjátok még a kapcsolatot, de ig...