ÉS AKKOR OTT VAN MÉG A VÉGE!(Avagy Jó közösségben Ross hangulat 3. rész)

47 0 0
                                    

A vége!A vége az isten verje meg!....Huh...Oké...Le kell nyugodnom.

Tény és való hogy mind két sorozat jóóóóóóóóóóóóó.Azonban:Míg a Jóbarátok példátlan balett tudással kerülte ki az olyan lyukakat amibe nagyon könnyű lett volna bele esni,addig az Így jártam anyáttokkal a lyukak többségébe csípőre tett kézzel trappolt bele.Mégis.....a VS trilógián utolsó részére én ezek közül kettőt hoztam nektek ami számomra igen szembe ötlő volt,és véleményem szerint ez két ok felelős azért hogy az Így Húztam Meg Édesanyádat sose tudott ki lépni a Jóbarátok árnyékából:

1:Pocsék forgatókönyv:

Oké...Mielőtt fekete mágiával elátkoznátok a lelkemet az előtt elmondom:Jaaaaa.Ennek a sorozatnak sose kellett volna 9 évadosnak lennie.Sőőőt. Ha a valóságot vesszük alapul akkor a sorozat első részével véget ért volna az egész dolog.A sorozat első részében Ted szerelmet vall Robinnak,akit alig pár órája ismer.A szitu kínos lesz és Ted le lép.Mi történne ezek után a valóságba?Valószínűleg 3 évig kerülnék egymást,ha szembe kerülnének egymással max egy gyors "szia" az amit mondani tudnának mielőtt irányt váltanak. Na és ennek ellenére mi történik a sorozatban?Robin a második részben összebarátkozik Lily-vel...Csak úgy mert csak.Ezzel az elképzelhetetlenül lusta döntéssel Robin benne maradhatott a sorozatban.....NA ITT A PROBLÉMA! A sorozat rengeteg mindent vett át a Jóbarátokból,de pont azt nem amitől az egésznek volt értelme:A karaktereknek nincs múltjuk!Ted-Marsal-Lily.Ennek a triónak van közös múltja.Barney-t alig pár éve ismeri a kis csapat,Robin pedig a sorozatba lépésével egyetemben lép bele a csapat életébe is!Ez egész pedig azt indikálja hogy az említett trión kívül a másik két tag csak lóg a levegőben mint egy emós galamb!Mind emellett:Alig vannak közös múltbeli storyk,nincsenek viszályok amik a felszínre törnek, nincs semmi!Ebből persze logikusan következik hogy ez azt jelenti hogy akkor az írók nyilván kreatív eszközökhöz nyúlnak....Aha...Elmondjam mivel tartották a két lógó karaktert a felszínen?Robin-t Ted szerelmével......Barney-t meg egy fogadással.Ennyi!Illetve nem is!Bocsánat.Tudni kell hogy Barney és Robin az 5 évadban egymásba szeretnek.Mit jelent ez?7 résznyi szerelmet, és egy teljesen felesleges ÉVADOT!És mielőtt elkezdenénk:Igen...A másik sorozat is bele ment ebbe,és igen annak is tartozok egy pofonnal emiatt a marhaság miatt!De ha már az első sorozat elrontotta,akkor az az alapján készült sorozat miért nem volt képes ezen át ugrani?!A sorozat ráadásul tökön lövi magát!Az első részben Ted sejteti hogy Robin az anyuka,amit aztán az utolsó percekben megcáfol....Mit jelent ez?Azt hogy pontosan tudni fogjuk hogy Ted szakítani fog Robinnal, továbbá valahányszor ez a két karakter kisebb-nagyobb időkre össze jön pontosan tudjuk hogy mi lesz a vége!Ha ez még nem lenne elég:Valahányszor Ted össze jön valakivel sejthető hogy nem ő lesz az igazi mivel Ted ilyen-olyan módon utal rá hogy nem ő lesz az.A  legfeltűnőbb ilyen utalás az HOGY NEM ÉR VÉGET A SOROZAT!Példa?!Ezer örömmel:Amikor össze jön Viktóriával....Az a kapcsolat tökéletes és illik is a két karakter egymás hoz ÉS pontosan tök mindegy mert pontosan tudjuk hogy nem Viktória lesz az anyuka.....PONTOSAN!!!Huhh.....Oké...Következő és egyben utolsó pontunk...Oké...Ehhez kell egy mély lélegzet.Neki futás éééééééééés.

2:A VÉGE!

NEM!EBBŐL NEM!Ebből nem vagyok hajlandó engedni!Az így jártam anyátokkal fináléja a sorozat legmegdöbbentőbb önálló döntése ami egy ABSZURDUM!A Jóbarátok fináléja egy keserédes búcsú volt a jól ismert karakterektől(Legalábbis a nagyjától...Mindjárt vissza térek rá).Egy szomorú üzenet miszerint egyszer fel kell nőni és ki kell költözni.Családot alapítani vagy bármi egyébért.A sorozat viszont a szomorú lezárás mellé adott nekünk egy kis vigaszt hisz minden karakterünk boldogságra talált...Ezzel szemben az Így Háltam Anyátokkal 9 évig váratta a rajongókat a fináléval.És tudjátok mit?Én szerettem a 9. évadot.....Tetszett az új környezet.Az vissza számlálás és az anyát játszó Cristin Milioti engem egyszerűen megfogott.Tény hogy nem egy "dögös" nő,viszont abszolút kedves személyiségével, és anyai tekintetével engem megfogott.Kapott is egy saját részt ahol a saját élményeit meséli el,és úgy voltam vele hogy:"Ezaz!Robin mehet a francba!Ez a nő kell neked Ted!".....És a sorozat oda adta a pillanatot.9 évadon keresztül vártam rá és ott volt. Egy busz megállóban ott volt a pillanat.Ezek után kicsit elsietett ugrándozás az időben....Majd.....MAJD AZ ANYA MEGHAL!A forgatókönyv írok kinyírták az anyát!Tudjátok....Azt az anyát akire röpke 9 évadon keresztül készítettek minket....És miért?Nem ám azért hogy megosszanak egy üzenetet velünk miszerint az élet egy gyenge faág ami bármikor letörhet,ezért használjuk ki az időt a szeretteink-el...Nem.....A sorozat azért ölte meg az anyát hogy Ted oda futhasson Robin háza elé és szerelmet vallhasson......Ohhh......My.....GOOOOOOOOOOOD!.......Így van!A világ legellenszenvesebb karaktere.....MEGINT!.....Hogy ezen a csavaron mennyit dolgozhattak arról fogalmam sincs,de tény:Így elkúúúúúúúrni egy sorozatot művészet.Mert a sorozatnak voltak hibái.Nem kevés.Mégis szerettük.Ám a végét....A végét én nem vagyok hajlandó megbocsájtani!Annyira agresszívan idióta ez a lezárás hogy én komolyan mondom én....én........oké.....Dühös vagyok...Viszont...Semmi kedvem negatívan zárni ezt a "sorozatot".Az Így Jártam Anyátokkal-al ellentétben én szeretlek titeket.Ezért most jöjjön egy pozitív dolog a lezárásban,és tudom hogy erről már értekeztem egy rövidet,de mégis:

Barney-t lezárták....A Jóbarátokkal ellentétben,ahol Joey-t nem igazán sikerült teljesen lezárni.Nem kapott egy végpontot.Nem lett nagy szerelme vagy családja.Ezzel szemben Barney-nak lett egy gyereke.....Egy baleset folytán fogant gyerek akinek Barney a [Gyerek] születése pillanatában megesküszik hogy innentől kezdve neki szenteli az életét..........Ez mekkora dolog már!Ez végre egy üzenet miszerint:"Vállalnod kell a tetteidért a következményt.Meg kell tanulnod együtt élni vele,még akkor is ha 2 óránként kell cserélned a tetteid következményének pelenkáját".....Nekem őszintén szólva ez tetszik.Lehet ezzel egyedül vagyok,de ez engem igenis elgondolkodtatott.

Konklúzió?Őszintén:Van pár jó húzás az Így Jártam Anyátokkalban.SŐT.A sorozatban sok potenciál volt.Viszont nem igazán aknázta ki a lehetőségeit,de volt olyan is amit túlságosan is ki használt.A Jóbarátok ellenben egy kedves sorozat aminek üzenetei néha kicsit gyerekesek,de...DE...Ez a sorozat soha nem fog bántani.Az elejétől az utolsó előtti részig vegytiszta szórakozás.Az utolsó rész pedig egy kedves búcsú a karaktereinktől.EZÉRT ajánlom ezt a sorozatot rossz kedv ellen.

Viiiiiiiiiiiiiiiszont....Ennyi volt....Lezárult ez a helyenként sok agressziót tartalmazó trilógia.Azonban nem váratlak meg titeket a következő résszel.Még nem tudom pontosan mi lesz az,de van egy-két ötletem rá....Addig is viszont:Au Revoir!

Művészet a SzemembenOnde histórias criam vida. Descubra agora