بارت 8

83 3 0
                                    

بارت8
حالةتوترفي البيت گله..في گل مگان..ريم مرجعتش البيت من إمبارح..أهلهابلغوا البوليس..سألوا گل اصحابهاوقرايبها..سألوافي المدرسة..ريم ملهاش أثرفي أي مگان..الگل بيدور..ريم اختفت...
فجأةموبايل الأب رن...
الأب:ألوو..أيوه يافندم
-..........
الأب بإنهيار:ايييييه بتقول ايييييييه ؟؟!
-...........
الأب:حاضر...مسافةالسگة
(الأب قفل الموبايل ووقع من إيده وإنهارمن البگا..الأم واخوات ريم قلقوامن اللي حصل)
الام بخوف:في ايه ياأحمد؟!طمني في إيه؟!بنتي جرالهاحاجة؟؟قولي في اييه؟؟!
سارة(أخت ريم):في ايه يابابا؟؟إهدأوقولنافي ايه؟؟!
الأب بضعف: بيقولوا لقيوا جثةوعايزيني أروح أتعرف عليهايمگن تگون ريم
الأم بصراخ:يالهوووووي...اااااااااه..عاااا..بنتاااااي لاااااااااااااااااااااااااا...
(والجيران إتجمعوا علي صوت صراخ الأم وعرفوا إللي حصل والموضوع إنتشرفي المدينةگلها)
*فلاش باك من يوم*
ريم بتفتح عيونهاببطئ شديد..حاسةعينيهابتحرقها..الدنياضلمةودماغهامصدعةجامدوتقريبافي دم بينزف من دماغها..حاولت تتحرك ببطئ شديدلأنهاگانت تعبانةجدااوالدنياضلمةوگمان إيديهاورجليهامربوطين بحبل...
فجأةالنورإشتغل فغمضت عيونهالأنهاحرقتهاوبعدين بدأت تفتحهاببطئ..لقيت نفسهافي اوضةمفيهاش أثاث وشگلهاقديم جداا والتراب في گل حتة والمگان ريحته وحشة جداا وقذر.. فجأةحدشدهامن شعرهاوضربهابالقلم..لقيته الراجل اللي قتل..شادي
ريم بخوف:انت!؟انت عايزمني إيه حرام عليك انت معندگش دم ولاإحساس ولاضميير..حرام عليك هتروح من ربنافين..مش گفايةعليك الراجل اللي انت قتلته گمان عايزتقتلني حرام عليك... ااااه إلحقوني..إلحقوني ياناااس عايزيقتلني اااااااااه..
شادي فضل يضربهاجامدلحدمافقدت وعيها..
*****************
(يوسف بيفوق ريم ومالك بيزعق في شادي..ريم فاقت بس عملت نفسهالسه مغمي عليها)
يوسف:مش راضيةتفوق..انت عملت فيهاإيه ياشادي؟!
شادي بغضب:هي اللي فضلت تصرخ ومرضيتش تسگت
مالك بزعيق:ماگنت تسيبهاتصرخ ياشيخ هويعني في حدهيسمعهاهنا؟!!هوإحناناقصين مصيبةتاني؟!
شادي:يارب تموت ونخلص بقااا أناتعبت
يوسف:تموت ايه بس؟!مااحناإتفقناهنغتصبهاونسيبهاوهي مش هتقدرتتگلم
(وبعدين خرجوامن الأوضةيتگلموابره)
ريم حاولت تفك نفسها..لقيت إزازمگسورمسگته وفگت بيه الحبل بس إيديهاإتعورت جامد..إتحرگت بالراحةفي الضلمةلحدماوصلت للشباك الوحيدفي الأوضة..فتحته بالراحةوإگتشفت إنهافي أرض زراعية..نطت من الشباك بس وهي بتنط طلعت صوت وال٣ شباب سمعوهاوشافوهاوهي بتحاول تهرب..ريم فضلت تجري بصعوبة في الأرض الزراعية وإتعورت في رجليها بس فضلت تجري وال٣ شباب لسه وراها وبينادوا عليها ترجع ومفيش حد خالص ممكن يساعدها..فضلت تجري بأقصي سررعة لحد ما وصلت ل طريق عربيات ..فضلت تجري وبتدعي تلاقي عربيه وحد ينقذها في الوقت المتأخر والمگان دا...
گانت بتجري ومش واخدة بالها من عربية النقل الگبيرة اللي هتخبطها...
حست بحاجة ف بصت وراها لقيت عربية جايه نحيتها بسررررعه رهيبة ...إتصدمت ومقدرتش تتحرك ومحستش بنفسها غير وهي طايرة في الهواا وبعدين خبطت في الأسفلت ...ومحستش بحاجة بعدها......

****************
توقعاتگم بقاااااااا

#Reem_Ayman

سنيوريتا الظلامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن