بارت 25

59 5 0
                                    

*بارت 25*

_أم آدم قالت بتوهان وگأنها في عالم تاني: مستحيل!! مش معقول!!

واغمي عليها ...

****_____*****

إيهاب راح اسگندرية ،، مگانش يعرف حد هناك وراح الشقه اللي اشتراها وگان هيعيش فيها مع امه الله يرحمها....

_گان بيخرج شغله ويرجع يقعد لوحده بحزن ،، مگانش بيختلط بحد وبيحاول يتجنب الناس ويبعد عنهم ،، حاسس بوجع وانگسار ....

*****_______*******

أحمد گان بيتابع أخبار ريم بإهتمام ،، مگانش عارف هو بيعمل گده ليه بس مگانش قادر يمنع نفسه ...

****_______*****

*في بيت آدم*

أم آدم نايمه في السرير بتعيط وحواليها آدم ورهف وريم ،، أم آدم بتفتگر ....

*فلاش باك*

قبل گتب الگتاب أبوريم طلب يقعد مع آدم لوحده وقاله : بص يا ابني انت لازم تعرف ،، انا مش هخبي عليك ولازم أقولك الحقيقه
=آدم بقلق : خير يا عمي في ايه ؟؟
_الاب بيسحب نفس عميق وبيقول : ريم مش بنتنا ،، ام ريم گان عندها مشاگل في الخلفة والدگاترة قالوا انها مستحيل تخلف ،، وقتها روحنا ملجأ واتبنينا ريم ،، گانت لسه صغيره وعندها شهور ،، أخدناها وربيناها بس سبحان الله بعدها بسنتين مراتي خلفت مصطفي وسارة بس مقدرناش نسيب ريم وفضلت معانا عشان گانت هي أول فرحتنا ....

_آدم گان مصدوم من اللي عرفه ومش عارف يرد وبعدين سأل :  ريم عارفه ؟؟
=الاب : ااه عارفه وگانت عايزه تقولك بس انا منعتها وقولت انك تعرف مني احسن وأعرف قرارك ايه ؟؟
_آدم بإستفهام : قراري في ايه ؟؟
= الاب : يعني هتگمل مع ريم ولا ....
_آدم قاطع ابوريم في الگلام وقال : ولا ايييييه ؟؟ مفيش ولا !! انا مش هسيب ريم ولا هبعد عنها انا اصلا ما صدقت لقيتها ،، وبعدين انا اصلا حبيتها من غير ما اعرف مين اهلها ولا عرفت حتي اسمها ،، انا مش هبعد عنها مستحيل......

*باك*

_آدم بيهز امه برقه وقلق وبيسألها : مالك بس يا امي فيگي ايه ؟؟
_الام تبصله بدموع وبعدين تبص لريم وتقولها : اگشفي ضهرك ياريم ،، أرجوگي تگشفي ضهرك ...

_آدم وريم ورهف مستغربين وبعدين آدم شاور لريم انها تگشف ضهرها ،، ريم گانت لابسه قميص ابيض وبنطلون اسود ،، وفعلا رفعت القميص وگشفت ضهرها : الأم بصت لضهر ريم بعياط وانهيار ومش قادره تتگلم وآدم وريم ورهف مستغربين وبعدين آدم سأل بتوتر : في ايه يا امي بس ؟؟ ايه اللي بيحصل ؟؟

_أم آدم من غير گلام شاورت علي منطقة في ضهر ريم ،، المنطقة دي گانت زي وحمة ،، علامة شگلها غريب ولونها أحمر ....

_آدم ورهف بصوا علي العلامة بحيرة وعدم استيعاب بس فجأه وشوشهم ظهر عليها الصدمة والتوتر وآدم قام وقف وهو بيتنفض وبيقول : لا لا لا مستحيل ،، مستحيل يگون اللي بتفگروا فيه ،، وبعدين مش هي بس اللي عندها العلامة دي اگيد ،، رهف والأم گانوا بيعيطوا بوجع وريم مش فاهمه حاجه ،، ريم سألت بإستفهام: ممگن تفهموني في ايه ؟؟
آدم ومردش وخرج ورزع الباب بعصبية ،، ريم بإستغراب اگبر قربت من الام وقالت برقه : اهدي يا ماما وفهموني في ايه
_الام عياطها زاد وردت رهف وهي بتحاول تتحگم في أعصابها : قمر اختنا اللي اتخطفت زمان گان عندها نفس العلامة اللي في ضهرك !!!!

_ريم بصيتلهم بصدمة وبعدين اتنفضت ووقفت وقالت بفزع : لالالالا مستحيل مستحيل لاااااا

_ووقعت مغمي عليها

*******_______******

آدم قاعد في اوضه المگتب رايح جاي بعصبية بيفگر ،، فجأه سمع رهف بتصرخ : رييييييم !!!

*******_____*****

ريم نايمة علي السرير منهارة وجنبها الام ورهف بيعيطوا ،، وآدم وشه جامد من غير اي تعبير ...

******______*******

*بعد اسبوع*

آدم وريم واقفين في معمل تحاليل ،، عملوا تحليل ال DNA وگانوا قاعدين بتوتر مستنيين النتيجه ،، گانوا قاعدين بتوتر وخوف وگل واحد فيهم بيقرا قرآن وبيدعي من جواه .....

_خرج عامل الاستقبال ونادي عليهم يستلموا النتيجة ،، أخدوها ودخلوا للدگتور اللي قالهم ان النتيجة ............

*يتبع......*

*دعواتگم يا جماعه عشان تعبانه جداااااااا💔

#سنيوريتا_الظلام
#Reem_Ayman

سنيوريتا الظلامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن