°1°

544 47 2
                                    

-11:00 Malam-

"Haih..." Keluh kai smbl mlihat gembulan putih itu msih setia dduk d dpan pintu bilik yeonjun.

Yeonjun tidak mahu mmbawa arnab itu msuk ke dlm bilik , ktnya tkut dia beraqq merata:)

Gembulan putih itu menggaru tlinga nya lalu menepuk² kan kaki ny ke lantai mmbuat kan Kai tk than kecomelan.

"Hyung,bgi lah dia masuk.Ksian dia" kta kai smbl mengetuk pintu bilik yeonjun

Kelinci putih itu pun meletakkan kaki nya ke pintu yeonjun lalu menggerak kan tgan nya seolah² ingin mengetuk

Kai pun terkekeh kecil.

"Hyungg!"

"...."

Tidak ada jwapan dri sang empu.Kai pun mengehela nafas lalu mengendong kelinci itu.

"Yeonjun hyung dah tdur lh..eum..tdur dgn kai boleh?" Kta kai smbl mengelus lembut bdan kelinci itu

Telinga yg tdinya bergerak skrg sudah menurun mnunjukkan dia sedih.

"Jgan sedih nae..eum apa kata kai bgi nama.."

Kai pun tersedar klau ada kalung rantai d lher kelinci itu.Dia pun membelek dan mlihat ada nama di kalung itu

"Binnie?" Kai mnduduk kan punggung nya ke katil sebaik shaja msuk bilik.

Kelinci itu pun menggerak kan lgi tlinga nya mnunjukkan dia gembira stelah dipanggil.

"Tpi kau akn menjadi 'mnusia' nnti jdi..What about Choi Soobin?"

Sprtinya kai sudah tau ttang itu dan sngaja mnyuruh yeonjun membeli nya.

'uuumm binnie cuka nmaa choyyi chubinie.Binnie ngantuk binnie twidull' itu lah yg diktakan binnie tpi kai tidak mngrti bahasa kelinci.

'uhhh binnie kata binnie tidull binnie pwenatt'

Binnie pun turun dri pngkuan kai lalu mrebahkan diri nya d katil.Menggeliat sdikit lalu trtidur.

Kai cuma trsnyum lalu ikut tdur d smping binnie.

-8:00 Pagi-

Kai trbangun lalu mlihat d smping nya.Binnie sudh tiada.Kai pun panik dan sgera bangun.Kelinci itu kecil.Bgaimana klau dia dipijak atau trjepit d mna mna celah

Itu lah yg dipikirkan Hueningkai.

Dia pun kluar bilik dan mnuju ke bilik Yeonjun.Benar shaja gembulan itu duduk d dpan pintu blik Yeonjun smbl menjilat tgan brbulu nya itu.

Kai yg mrasa ksihan pun mmbuka pintu bilik yeonjun.Trnyta pintu itu tidak brkunci.

Binnie yg mlihat itu pun sgera melompat msuk ke bilik Yeonjun.Dia pun memanjat katil yeonjun dgn susah payah dan brjaya naik ke atas.

Tpi mlang skali wktu itu Yeonjun menggerakkan kaki nya dan terkena binnie mmbuatkan klinci itu jatuh tergolek ke bawah.

Kai sudah prgi ke dpur utk mmbuat srapan.

Yeonjun yg mnyedari kaki ny trlanggar sesuatu yg brbulu hlus pun trbangun dan mlihat kelinci nya sudh jatuh trgolek ke bawah

"E-ehhh" Yeonjun pun trun dri ktilnya lalu mengambil binnie

Dia lnjut rbahan dan meletakkan binnie d ats dadanya.

"Ada yg sakit?" Tnya yeonjun lalu mengusap bdan binnie.

'eung..ccinie cakit...hati binnie cakit...' gumam kelinci itu.

Yeonjun yg tidak mngrti pun hnya diam lalu lnjut melelapkan mtanya

Binnie yg menyedari hal itu pun emosi lalu mnepuk² pipi yeonjun.

'bangun junie , binnie bngun junnie bngun-!'

Yeonjun yg ditepuk pun mmbuka mtanya lalu trduduk.Binnie pun mlompat lalu duduk d hdapan Yeonjun

"Wae?kau lapar??"

Binnie pun kesal lalu mlihat skeliling.Dia melompat ke bwah lalu mnuju ke bilik air

Yeonjun yg tkut kelinci itu knpa² pun lgsung mngikutnya dri blkang.

Binnie lgsung ke tub mandi lalu mengdusel ke tub mandi itu

"Ohh kau mnyruh aku mndi?"

Akhirnya Yeonjun mngrti.Kelinci itu pun mengangguk.

"Jdi..kita mndi brsama nak?"

Yeonjun pun trsenyum jahil mmbuatkan si kelinci memiringkan kpala nya tnda tidak mngrti.

Tbc.

Mendusel = mengusap/membelai/mengelus kan kpala dia kat sesuatu benda

BINNIE HYBRID - YeonbinWhere stories live. Discover now