bab 9

1 1 0
                                    

~Di lapangan terbang~

      Ada sekumpulan jejaka berpakaian serba hitam serta berkaca mata hitam berjalan menuju ke arah satu kedai makan untuk makan sarapan kerana tidak sempat makan sarapan di rumah kerana mereka semua ini hanya menghantar Azmin untuk balik ke Indonesia berkerja di sana pula bersama Kevin. Sementara Ayna di jaga oleh Alex.

"Azmin ko nak makan sarapan apa kat kedai ni? Aku boleh tolong belikan lagi pun aq nak makan benda bergoreng je" tanya Aaden kepada Azmin.

"Aku pun nak makanan bergoreng macam ko... Kalau ada pisang goreng beli lah mana tau aku kat sana tak sempat nak beli pisang goreng... Hehe" kata Azmin kepada Aaden sambil ketawa kecil.

"Kepala ko ada pisang goreng kat Amerika ni... Ko ingat kita kat pasar Malaysia ke sekarang ni?" kata Aazen dengan nada memerli dan menyampuk bila Aaden dan Azmin berbicara. Kalau tak menyampuk tu bukan Aazen nama nya.

"Erm... Kalau ada lah ye kalau tak ada ko beli lah kat Indonesia kalau dah sampai sana nanti ye... Dah aku nak beli makanan kejap" kata Aaden kepada yang lain dan juga Azmin.

Sementara Aaden berjalan menuju ke arah kaunter pengorder. Ada seorang perempuan berpakaian menutup aurat tapi tak bertudung sedang menuju ke arah meja Aazen and the geng sambil membawa makanan yang di beli sebelum Aaden berjalan ke arah kaunter pengorder.

"Erm... Hai... Can I sit here?" tanya perempuan itu sambil memandang ke arah Aazen. Perempuan itu setia menunggu jawapan dari Aazen di tepi meja itu.

"Erm... Yes... You can sit here" jawapan Aazen kepada soalan perempuan itu dan berganjak ketepi sedikit untuk memberi ruang kepada perempuan itu untuk duduk. Jarak Aazen dengan perempuan itu tak ada lah terlalu jauh tak juga terlalu dekat just 2 jengkal je jarak nya. Aaden kembali ke arah meja nya semula, dia terlihat ada seorang perempuan sedang duduk di meja nya dan juga kawan-kawannya. Dia memasang wajah biasa dia tayang di mana-mana tempat iaitu muka sempoi.

"Azmin nah makanan ko... Aku dapat ni je yang lain dah habis" kata Aaden sambil menghulur pisang goreng kepada Azmin dan dia duduk berhadapan dengan perempuan itu.

"Erm... Who's this girl? Who know this girl from?" tanya Aaden sambil menghadap kepada geng-geng nya.

"Aku pun tak tau bro aku just bagi dia duduk untuk makan sarapan sekali dekat sini... Sebab semua tempat dah ada orang duduk... Hehehe" jawap Aazen bagi pertanyaan abang nya dengan akhiri dengan ketawa kecil.

"Erm... Hey girl... Can I know where are you from?" tanya Aaden kepada perempuan itu yang masih wusyuk makan makanan yang di beli sendiri tadi sebelum dia duduk di meja itu.

"Erm... I'm from Indonesia... I want back home faster becouse my father sick" jawap perempuan tu bagi soalan Aaden tadi.

"Ouh... Indonesia... Boleh lah balik sekali dengan si Azmin ni... Dia pun nak balik Indonesia sebab nak tengok company kat sana..." kata Aaden kepada perempuan itu. Perempuan itu terkejut sebab Aaden cakap bahasa Melayu.

"Ouh... Jadi kalian semua bisa berbicara dalam bahasa ibunda ya?" tanya perempuan tu kepada Aaden kembali.

"Eh tak ada lah... Ni bahasa Melayu Malaysia bukan bahasa ibunda Indonesia yang tahu bahasa ibunda tu hanya Azmin dan Aazen je aku bukan tak nak belajar bahasa ibunda tapi aku busy sikit kat company yang aku handle sekarang ni... Btw nama ko apa?" kata Aaden kepada perempuan itu dan menanyakan nama perempuan itu sekali.

"Ouh iya... Nama saya Clara Damia boleh panggil Clara, Lara, Ara, Damia, Am, Mia"jawap Clara bagi pertanyaan Aaden tadi.

"Uish... Nama glamor bhai... Clara Damia... Sedap nama ko... Lagi satu ko buat apa kat Amerika ni?"tanya Aazen pula.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 02, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ketua Mafia Itu Suami AkuWhere stories live. Discover now