bab 5

2 0 0
                                    

Hospital

       Aazen memasuki ke dalam hospital itu dan yang lain mengikuti Aazen dan menuju ke arah bilik Ayna yang di tempatkan di area VIP punya bilik. Aazen mula membuka pintu bilik milik Ayna itu dan terlihat ada seorang lelaki yang cuba untuk menikam Ayna yang masih tidak sedarkan diri itu. Aazen dan yang lain mula menangkap lelaki itu dan mengikat lelaki itu meletakkan lelaki itu di hujung bilik itu dan Aazen mula mengikat mulut lelaki itu dengan kain buruk yang berada di dalam bilik sakit Ayna itu.

      Azmin pula meletakkan buah tangan yang di beli tadi di atas meja sebelah katil Ayna. Terlihat Ayna masih belum bangun dari pengsan nya dan Ayna masih belum melaporkan diri di Universiti New York ada lagi masa dalam seminggu untuk melaporkan diri. Ayna masih lagi tak bangun dari pengsan nya sudah masuk dua hari Ayna tidak sedarkan diri. Azmin melihat jari milik Ayna mula bergerak-gerak dan kelopak mata nya pula terbuka sedikit. Azmin terus meluru keluar dari bilik itu dan mendapatkan doctor dan nurse yang memeriksa keadaan Ayna. Azmin masuk kembali ke bilik itu dengan membawa doctor dan nurse itu untuk periksa keadaan Ayna yang baru lepas sedar dari pengsan nya.

"Where's doc?" tanya Azmin kepada doctor itu.

"She's fine just she's need a drink water" kata doktor itu.

"Ouh... Ok I will take care that's girl" kata Azmin lagi.

"I going out now... Come nurse follow me" kata doktor itu lagi. Doktor itu keluar dari bilik itu dan Azmin masih lagi di sebelah katil milik Ayna.

"Macam mana ok tak badan tu? Nak minum air tak? Biar saya yang tuangkan air untuk awak minum ok" kata Azmin kepada Ayna.

"Badan saya ok tapi saya memerlukan air yang secukupnya" kata Ayna perlahan kepada Azmin.

"Ok kejap saya tuangkan air untuk awak" kata Azmin kepada Ayna lagi.

"Nah... Saya pegangkan air untuk awak minum" kata Azmin dengan lembut dan menyuakan cawan yang berisi air itu ke arah mulut Ayna untuk Ayna minum.

"Awak ni siapa saya tak kenal pun melainkan Shahran dan Shahrin" kata Ayna perlahan.

"Saya Azmin umur 24 tahun kerja kat office milik Shahrin" kata Azmin kepada Ayna.

"Ouh... Ok tapi kenapa awak ikat lelaki tu?" Ayna bertanya kepada Azmin setelah melihat lelaki itu kena ikat.

"Ouh... Tadi dia tak reti dok diam tu yang kitaorang ikat dia tu... Nakal lagi tu lah padah nya" kata Azmin tak jujur kepada Ayna. Mana mungkin harus bagi tau Ayna pasal tu.

"Shahran mana? Saya tak nampak dia pun kat sini" tanya Ayna kepada Azmin.

"Erm... Dia tak dapat datang sebab dia ada banyak meeting hari ni" kata Azmin tidak jujur lagi kepada Ayna.

"Mmm... Saya nak makan...  Boleh belikan saya bubur ayam tak Azmin?" kata Ayna kepada Azmin.

"Boleh je... Awak sembang lah dulu dengan dia orang tu nanti saya datang balik" kata Azmin kepada Ayna. Azmin mula melangkah kan kaki nya ke arah pintu bilik itu untuk keluar membeli bubur untuk Ayna.

"Shahrin" senyap sunyi.

"Shahrin" masih senyap tanpa nyahutan.

"Shahrin!!!" Ayna menjerit memanggil Aazen sebab Aazen tidak menyahut panggilan nya.

"Apa you ni jerit-jerit dah nak mati ke?" jawap Aazen dengan muka selamba.

"Awak ni kenapa? Memang nak saya mati ke?" kata Ayna kembali kepada Aazen.

"Nak apa?" kata Aazen malas.

"Saya nak minum... Tolong tuangkan air untuk saya" kata Ayna kepada Aazen. Aazen bangun dari kerusi dengan malas dan menuju ke arah meja sebelah katil Ayna dan menuangkan air untuk Ayna. Aazen menghulurkan tangannya yang masih pegang cawan air untuk Ayna. Ayna pandang Aazen dengan pandangan tak puas hati.

"Awak bagi lah kat mulut saya cawan tu... Saya tak larat nak pegang sendiri ni" kata Ayna perlahan. Tiba-tiba muncul lah wajah Azmin yang baru masuk ke dalam bilik itu sambil menjinjit plastik makanan yang baru di beli untuk Ayna makan mengisi perut nya.

"Yo... Ayna nah saya belikan bubur ayam untuk Ayna makan habiskan tau... Penat saya beli ni jauh pulak tu" kata Azmin berlalu kearah Ayna untuk memberi makan Ayna yang masih lemah tak berdaya untuk makan sendiri.

"Untuk Ayna je ke? Kitaorang ni kau tak belikan ke? Sampai hati kau kan sebab tak bagi kitaorang makan" kata John kepada Azmin.

"Aku dah tempah pizza lah untuk korang nanti aku ambil kat bawah... Sekarang ni aku nak bagi Ayna makan kau orang jangan macam-macam ye" kata Azmin kepada yang lain.

"Ye lah" kata mereka serentak. 

         Azmin mula menyuapkan bubur ayam milik Ayna yang masih banyak di dalam mangkuk itu. Ayna berkata "dah kenyang lah Azmin... Awak habiskan lah ye tak pun awak bagi kat Shahrin biar dia makan".

"Weyh... Aazen aku nak ke bawah ambil pizza korang ni bubur habiskan... Ayna kata dia dah kenyang" kat Azmin kepada kepada Aazen dan yang lain.

"Ok" kata mereka serentak lagi.

       Azmin mula melangkah kearah pintu dan dia keluar dari bilik wad Ayna. Lalu Azmin menuju ke arah kaunter untuk bertanya.

"Food delivery was coming here nurse?" kata Azmin kepada nurse yang menjaga kaunter ubat itu.

"Ouh... Yes... That your food sir" kat nurse itu lalu menunjukkan makanan yang Azmin order itu kearah Azmin. Tak perlu memanjangkan masa Aaden mengambil dan melangkah menuju ke arah bilik wad milik Ayna. Sampai je Azmin di depan bilik wad Ayna, Azmin mula membuka pintu bilik wad itu dengan perlahan-lahan sebab tidak mahu membangunkan Ayna yang sedang tidur itu.

"Yo... Aku dah bawa pizza untuk korang" kata Azmin kepada yang lain dengan nada perlahan supaya tidak mengganggu tidur lena Ayna buat masa sekarang.

"Yeay!!!... Pizza!!!..." jerit keriangan Aazen dan John... Setelah Azmin bawa pizza itu masuk ke bilik itu dan meletakkan pizza itu di atas meja kopi di bilik itu sebelum Azmin berjalan ke arah Aazen dan John. Azmin mula mengangkat tangannya sedia untuk melempang kepala Aazen dan John silih ganti.

"Adoiiii!!! Apa ko ni... Main pukul-pukul kepala orang..." kata Aazen dan John serentak sambil tangannya masih memegang kepalanya yang baru sahaja lepas di lempang oleh Azmin.

"Kan aku dah kata jangan bising-bising nanti Ayna bangun dari tidur dia aku cakap je kau orang berdua yang buat bising" kata Azmin panjang lebar sambil kedua tangannya disilangkan di dada bidangnya.

"Sorry lah... Aku excited tadi kau bawak masuk pizza tiga kotak ni" kata Aazen selamba dan John hanya tayang muka tak bersalah sambil mengiyakan saja kata-kata Aazen sebentar tadi.

"Ye lah kau... Buat lah muka tak bersalah kau tu... Kalau ada Aaden dah lama kau orang kena smacdown tau" kata Azmin selamba.

"Kenapa kau cakap pasal Aaden sedang kan Aaden dah tak ada" kata Aazen sayu sambil memandang ke arah pizza di tangannya yang masih belum di makan itu.

"Sorry lah... Aku tak boleh tahan geram aku" kata Azmin sayu juga.

"Kau orang ni sudah-sudah lah tu aku yang tengok pun dah macam drama kat tv3 tu ha..." kata Johnny abang kembar kepada John kepada diaorang sambil menunjuk ke arah tv yang dia tonton sedari tadi.

"Cuba kau pandang muka aku" kata Aazen kepada Johnny. Lalu Johnny pandang ke arahnya.

"Ada aku kesah" kata Aazen selamba kepada Johnny. Johnny pun mula bengang dengan perangai Aazen masa itu.

"Dan ada nampak muka aku ni tak kesah ke... Kalau kau sendiri kata kesah" kata Johnny pedas kepada Aazen kembali.

"Kau ni asal babi dah nak mati ke sial... Dah lama hidup ke kau karang aku tembak kau mati terus tak pasal-pasal jadi arwah nanti" kata Aazen bengang dengan Johnny sambil mengeluarkan pistol yang berada di belakang seluarnya.

       Seketika di kawasan Aaden dia mula keluar dari kereta yang di pandu oleh bodyguard baru nya dengan memakai topeng kulit muka palsu nya yang baru di buat sehari lepas dan dia berjalan-jalan di kawasan musuh ketat nya kerana ingin memburu musuhnya dengan bantuan bodyguard nya.

Tbc

Sorry kalau pendek bab kali ni. Author akan cuba sedaya upaya untuk memanjangkan lagi untuk bab seterusnya. Jangan lupa seperti biasa follow, vote and comment.

Ketua Mafia Itu Suami AkuWhere stories live. Discover now