Beberapa minit yang lalu selepas acara tangis menangis. Mereka semua menjamu selera dengan penuh keriangan dan tidak lupa Ayna yang masih berada di atas katil nya sambil Aaden menyuapkan bubur ayam sampai habis dan Ayna mula menyoalkan kenapa dia di masukkan di dalam hospital dan kenapa family nya tidak melawat dia di hospital seminggu ni.
"Shahrin... Saya nak tanya sikit ni... Boleh?" kata Ayna meminta izin untuk menanyakan soalan yang di tertanya-tanyakan di otak nya selama seminggu.
"Ye... Nak tanya apa?" kata Aaden datar dan penuh ke lembutan.
"Kenapa saya masuk hospital? Pastu kenapa family saya tak pernah lawat saya dalam seminggu ni? Pastu kenapa saya baru nampak awak hari ni? Selama seminggu saya kat hospital ni awak ke mana?" banyak pula Ayna menyakan soalan kepadanya.
"Ouh... Sebab awak pengsan masa kitaorang nak ajak awak dinner malam tu. Pastu pasal family awak tak lawat awak kat sini tu sebab sini Amerika bukan Malaysia. Awak baru nampak saya hari ni sebab saya baru balik dari outstation kat Sepanyol. Ada lagi soalan?" bohong Aaden kepada Ayna punya soalan yang panjang lebar itu. Aaden masih lagi menyuapkan Ayna makan bubur ayam yang di tempah oleh Aaden untuk Ayna memandangkan Ayna masih di tahan di hospital untuk beberapa minggu untuk memantau kesihatan badan Ayna yang makin membaik itu.
"Shahrin... Saya dah kenyang... Awak makan lah bubur tu ye... Lagi pun saya terasa ngantuk lagi ni... Nak cakap pasal kolej yang saya akan daftar tu minggu depan... Esok lah kita cakap pasal tu ye saya nak tidur... Selamat malam." kata Ayna panjang lebar kepada Aaden.
"Selamat malam juga... Tidur lah dulu saya pergi dekat diaorang dulu... Kalau nak apa-apa panggil je saya tak pun panggil Azmin ok" kata Aaden kepada Ayna. Aaden mula berjalan ke arah geng nya untuk makan malam bersama.
"Weyh... Bro... Azmin kata minggu depan dia kena balik ke tempat kerja dia yang dekat Indonesia tu... Habis siapa yang nak jaga Ayna makan minum nya? Aku tak pandai nak suapkan orang makan..." kata Aazen kepada abangnya.
"Balik? Ada apa kat sana sampai kau yang kena turun padang sendiri?" Aaden memandang Azmin sambil bertanya kepadanya.
"Aku nak balik sebab ada urusan sikit kat syarikat sana... Ada hal sikit tapi aku curiga juga kenapa syarikat yang aku handle selalu ada masalah teknikal... Kadang-kadang line ada kadang tak ada pastu komputer riba yang diaorang tengah buat kerja mati secara tiba-tiba pastu hidup balik kerja yang lain bukan kerja yang diaorang buat... Macam ada yang hack... Tapi tak kan lah budak kembar hodoh ni pula yang hack macam tak ada kerja lain pula" kata Azmin kepada Aaden yang masih ralat dengan IPhone di tangannya.
"Ouh... Pasal tu kau jangan tak tau selama ni aku yang tolong kau buat kerja sebab tu lah komputer riba kau asyik mati-mati sebab aku yang suruh budak kembar ni hack komputer riba kau mana tau kau main game ke kan kita mana tau kan" kata Aaden sambil memandang ke arah John dan Johnny lalu gelak pun terlepas dengan terbahak-bahak.
"Macam mana kau boleh suruh budak kembar yang hodoh ni hack? Padahal kau tak ada kat sini masa kau mati tipu-tipu tu" kata Azmin tak percaya.
"By the way lah kan aku nak cakap sikit ni... Selama aku mati tipu-tipu tu Johnny dengan John dah tau lama dari kau orang berdua tak termasuk kevin dan Alex yang tak ada kat bilik Ayna ni... Hehe" kata Aaden selamba dan gelak pun meletus sekali lagi. Itu membuatkan Azmin mahu menangis buat kali kedua kerana kecewa mungkin dan mata Aazen membesar kerana tidak percaya hal itu sebab dia ingatkan yang si Roy tu Roy asli rupa-rupanya Roy tu abang dia.
"Macam mana kau boleh tak tau ni bro... Kan kau pun eye eagle juga macam aku" kata Aaden datar kepada adiknya.
"Mana lah aku tau nak cam kau pun susah bro... Aku ingatkan Roy tu orang asli datang dari Australia tapi Roy tu kau bro... OMG!!! Bro... Kau ni memang nak kena basak ngan aku lah sial..." kata Aazen geram kerana dia juga tertipu oleh abang kandungnya sendiri.
YOU ARE READING
Ketua Mafia Itu Suami Aku
Humor"siapa yang buat tahi kat tempat aku orang tu akan di seksa sampai mati!!! "-Aaden Darwin Shahrin "siapa sebenarnya awak ni shahrin?"-Ayna Nadia "bro!!! Ayna kena colek!!!"-Azmin Lou "cuba lah buang perangai rebina kau sikit nak jadi mafia tapi manj...