Pełna nazwa: Konfederacja Szwajcarska
Język urzędowy: niemiecki, francuski, włoski, romansz
Waluta: frank szwajcarski (CHF)
Powierzchnia: 41 285 km²
Liczba ludności: 8 526 932
Stolica: Berno (de facto), formalnie brak1. Szwajcaria jest jednym z dwóch państw na świecie, które mają kwadratową flagę.
2. Szczyt Matterhorn (4478m n. p. m.) jest najbardziej rozpoznawalnym i fotogenicznym szczytem na świecie. Widnieje na opakowaniu Szwajcarskich czekoladek Toblerone.
3. Szwajcaria jest jednym z najbardziej neutralnych państw na świecie.
4. Pod masywem Gotthard znajduje się najdłuższy tunel kolejowy na świecie, mający 57 kilometrów.
5. Szwajcaria oficjalnie nie ma stolicy. Siedziba rządu znajduje się w Bernie i jest ono uznawane za miasto stołeczne.
6. Jest to jeden z najbardziej górzystych krajów świata. Są tam 24 szczyty o wysokości 4 tysięcy metrów.
7. Mandaty za przekroczenie prędkości są tam bardzo wysokie, a za przekroczenie prędkości o 20 km/h można stracić prawo jazdy na 3 miesiące.
8. Woda w Szwajcarii jest tak czysta że można ją pić nawet prosto z rzeki.
9. Znajduje się tam 300 tysięcy bunkrów, które mogą pomieścić 9 milionów ludzi, czyli o 1,5 mln więcej niż wynosi liczba mieszkańców tego kraju.
10. W Szwajcarii jest 1500 jezior, a odstępy między nimi nie przekraczają 10 km.
11. Parlament szwajcarski uchwalił poprawkę do konstytucji zgodnie z którą zabronione jest naruszanie godności roślin, czyli np. uśmiercania ich bez powodu.
____________________________________________
Jakby kogoś to ciekawiło, zamek na miniaturce serii oraz zimowe miasto w medii we wstępie to również Szwajcaria. ~ Liet
CZYTASZ
Państwa Europy - ciekawostki
De TodoJak sam tytuł wskazuje będą tu ciekawostki na temat państw Europy.