Pełna nazwa: Republika Czeska
Język urzędowy: czeski
Waluta: korona czeska (CZK)
Powierzchnia: 78 866 km²
Liczba ludności: 10 649 800
Stolica: Praga1. W latach 1279-1286 Czechy miały dostęp do morza - i mają go do dziś. Na mocy Traktatu Wersalskiego Czechosłowacja wydzierżawiła własny port Vltava w Hamburgu. Po rozpadzie kraju przeszedł on w ręce Republiki Czeskiej. Okres dzierżawy wyznaczono do 2028 roku.
2. Czesi kochają zbierać grzyby, spędzają oni na grzybobraniu jesienne weekendy.
3. Podstawą każdego obiadu są zupy. Jedną z najsłynniejszych zup w stolicy kraju jest zupa z flaków.
4. Kraj ten posiada największą na świecie sieć oznakowanych pieszych ścieżek. Jest ich tam ponad 38 000 km.
5. Czesi nie są zbyt religijni. Tylko 15% z nich wierzy w Boga. Mimo tego są oni bardzo tolerancyjni.
6. Znajduje się tam największy starożytny zamek na świecie - Zamek Praski - o długości 570 m i szerokości 128 m.
7. Praga jest jedynym dużym miastem w Europie, które nie było agresywnie bombardowane w czasie II wojny światowej. Z tego powodu w historycznym centrum miasta znajduje się wiele budynków, a niektóre z nich pochodzą ze średniowiecza.
8. Pravcicka Brana jest najwyższym naturalnym łukiem w Europie. Znajduje się on na granicy Czech z Niemcami. Ma 21 metrów wysokości i rozpiętość 26,5 metra.
9. Wzgórza i góry pokrywają około 95% powierzchni tego kraju.
10. Czechy są znane na całym świecie z ręcznie robionego szkła i kryształów zdobionych.
CZYTASZ
Państwa Europy - ciekawostki
NezařaditelnéJak sam tytuł wskazuje będą tu ciekawostki na temat państw Europy.