Pełna nazwa: Królestwo Hiszpanii
Język urzędowy: hiszpański
Waluta: euro (EUR,€)
Powierzchnia: 505 944 km²
Liczba ludności: 47 100 396
Stolica: Madryt1. Język hiszpański jest drugim na świecie najczęściej występującym językiem ojczystym (mówi nim 328 mln osób w 44 krajach).
2. Produkuje się tam 44% światowej oliwy.
3. Hiszpanie właściwie nie piją herbaty, a czarnej w ogóle nie da się kupić w sklepie.
4. W języku hiszpańskim nazwa popularnej pasty do zębów „Colgate” oznacza „powieś się”.
5. La Tomatina to święto obchodzone raz w roku w Hiszpanii, polegające na obrzucaniu się nawzajem pomidorami. Odbywa się w ostatnią środę sierpnia i zawsze przyciąga wielu turystów z całego świata, dla których stanowi to wielką atrakcję turystyczną.
6. Jest to jedyny kraj w Europie, który produkuje banany.
7. W Hiszpanii coraz częściej do tankowania samochodów stosuje się przetworzony biogaz nazywany blometanem. Można go używać w każdym samochodzie z napędem CNG.
8. Na Wyspach Kanaryjskich można usłyszeć język gwizdany. W 2009 r. został on wpisany na listę UNESCO.
9. Hiszpanie mają dwuczłonowe nazwisko. Pierwszy człon stanowi pierwsze nazwisko ojca, natomiast drugi człon to rodowe nazwisko matki.
10. Madryt znajduje się w fizycznym centrum kraju, a plac Puerta del Sol jest dokładnym centrum kraju.
CZYTASZ
Państwa Europy - ciekawostki
DiversosJak sam tytuł wskazuje będą tu ciekawostki na temat państw Europy.