1. bölüm

16 2 1
                                    


Günlerden cumaydı,tatile son bir hafta kalmıştı ben ve kız kardeşim Havin tatilde neler yapacağımızı planlıyorduk.Bu sömestır tatili bir buçuk ay olacaktı.Koca bir buçuk ayı evde geçirmek istemiyordum,zaten hep evdeydik.Kardeşim Havin konuşmaya başladı:

Havin: Bence anneannemgile gidelim,hem orda Bade'de var.Hiç değilse kuzenimizle konuşmuş oluruz.

Ben:Hayır,olmaz.

Havin:Neden?

Ben:Anneannem bizi dışarı çıkarmaz.

Havin:Doğru.

Havin tam söze başlayacakken babam içeri girdi ve tatil için bir planı olduğunu bu planı dayıma ve enişteme açacağını söyledi,ama kesin demedi ve çıktı.

Havin:Abla sence gider miyiz?

Ben:Ya Havin daha nereye gideceğimiz bile belli değil,bir sabır.

Havin:Haklısın abla.

Uzun süren bi sessizliğin ardından Havin acıktığını söyleyip içeri gitti,bende kızları (kuzenlerim) aradım.

Su:Efendim Berfin?

Ben:Hiç öylesine aradım.

Bade:Napıyorsunuz?

Su,ben:Hiç birşey,sen?

Bade:Dolabımı düzenliyorum,çok yorucu bir iş.

Ben:Kolay gelsin,tatil için bir planınız varmı?

Su:Maalesef,yok.

Bade:Benimde yok.

Ben:Babam bir şeyler planlıyor,babalarınıza sorucakmış.Bu arada Melisa neden açmadı,ikinci davet edişim.

Bade:Söylemeyi unuttum,Melisa anneannemgile ziyarete gitti.

Ben:Tamam:-)

Su:Baban ne planladı bu arada?

Ben: Bilmiyorum.

Havin'in odaya dalmasıyla birlikte konuşmaya atılmasıda bir olur.

Havin:Kızlarrrrr size mükemmel bir haberim varrrrr!

Su:Neymiş?

Havin:Babam Erciyes'e yakın bir civarda kiralık 2 katlı bahçeli ev bulmuş yan yana 12 ev varmış dayımlarla eniştem onay verirse hep birlikte dört aile bir aylığına 12 evden birini kiralamak istiyormuş,akşam soracakmış.

Ben:Sen kimden öğrendin Havin?

Havin:Annemden.

Bade:Çok güzel haber benim babam bence izin verir, altı aydır bir yere çıktığımız yok.

Ben: Abartma Bade önceki hafta bizdeydiniz.

Bade:Off,Berfin olabilir.

Su:Benim babamın işi belli olmaz,inşallah gideriz...

Biraz daha konu hakkında konuşduk ve Su'yu annesinin çağırmasıyla görüntülü konuşmayı kapattık.
Ardından Havin'le gidersek neler yapacağımızı konuşmaya başladık:

Ben:Melisa'nın babası da izin verirse önceki yaz gibi hep beraber oluruz.

Havin: Aynen,çok iyi olur.

Ben:Bu konu kesinleşsin öyle plan yapalım.

Havin:Tamam,ben içeriye gidiyorum saat yedi olmuş babam birazdan arar eniştemle dayımları.

Ben:Aynen,gidelim.

İçeri gittiğimizde babam biriyle konuşuyordu,konuşmasının bitmesini bekledik,sonra babam:

Babam:kızlar enişteniz'den onay çıktı,dayınlarla' da annen konuşuyor, birazdan gelir .

Havin:Tamam baba,diğerleri de izin verirse kesin gideriz demi.

Babam:Kısmet.

On beş dakika sonra annem oturma odasına gelip dayımlar'dan izin çıktığını ama Melisa'nın babasının iş için farklı bir ile gideceğini söyledi,Melisa ve annesi tek gelecekmiş.Ve annem:

Annem:Kızlar dolablarınızı kontrol edin,kalın kıyafetler alın.

Ben:Anne,hepsi geçen seneden kalanlar birkaç tane kazak almamız lazım,yarın karşıdaki alışveriş merkezine gidebilir miyiz?

Annem:Olur,gideriz.

Havin:Tam olarak ne zaman yola çıkacağız?

Babam:Diğer hafta çarşamba,Perşembe ve cumanın derslerine girmeyin.

Ben:Tamam.

Biz odamıza geçip dolabımızda ki kışlık kıyafetleri düzenledik,saat on biri geçtiği için uyuduk.

Sabah kalktığımızda babam evdeydi,yarım saate hazırlanmamızı söyledi.Alel acele kahvaltıyı yapıp evden çıktık.Hava sisliydi,ve çok soğuktu.Babam gideceğimiz gün daha soğuk olacağını söyledi.Daha önce hiç gitmediğimiz bir evin önünde durduk,bizi yaşlı bir amca karşıladı.Havin'le o evin bahçesini gezmeye başladık, bahçe hiç bakılmamış gibiydi.Babam ve annem içerde on beş dakika durup çıktılar.Sanırım kalacağımız evin ücretini ödemişlerdi.Arabaya binip son olarak Su'ların evine uğradık,iki saat durup ayrıldık.Eve vardığımızda hava hala çok sisliydi.Oturma odasına geçtiğimde birçok insanın kaza yaptığını,sisin yoğunluğunun giderek arttığı söyleniyordu.Hava durumunu açıp baktığımızda çarşamba günü sisle beraber kar yağacağını da öğrendik,endişeliydik...






•MAHSUR BİR AY•Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin