Chapter 6

33 6 8
                                    

" Tapi saya Tak nampak pun mana-mana tempat Yang macam awak semua siapkan seperti Ada Majlis kahwin Diraja?" Jihyo terus menerus menyoal Court Lady Choi. " Your highness, kawasan untuk perkahwinan Diraja tu dekat bahagian yang lain, sebab tu Your Highness tak nampak," Court Lady Choi membalas kata-kata Jihyo.

Seriously? Ini bukan apa yang Jihyo harapkan. memang dia yang pilih untuk sertai benda ini tapi dia tidak sangka ang dia akan jadi ratu secepat itu.

"I need to see the Queen Dowager," Jihyo terus bergerak laju tanpa menunggu kedua dayangnya itu. " First Day yang sangat baik," Court Lady Choi mengeluh sedikit sebelum terus mengejar Bakal Ratu itu.

" Yes, Miss Jihyo. Anything?" Queen Dowager itu tersenyum sedikit seolah-olah dirinya telah tahu bahawa dia bakal disoal. " Your highness, the wedding is tomorrow evening?" Jihyo menyoal. Dia sudah boleh agak jawapan yang akan diberikan oleh wanita itu tetapi dia masih memilih untuk menanyakan soalan itu sendiri kerana bagin/ya, dia berhak mengetahui kebenaran. Dia perlu tahu apa yang bakal jadi dalam masa 2 hari ini.

" Yes, I'm so glad yang awak dah tahu about ni," Queen Dowager membalas kata-kata JIhyo dengan senyuman. " I thought maybe your highness nak soal selidik saya about my family. sebab i guess maybe takda siapa yang kenal saya," Jihyo cuba menahan dirinya dari berkata terlalu kasar kerana sama ada dia suka taau tidak, wanita di hadapannya ini masih lagi berjawatan besar berbanding dirinya, peluang untuk dirinya dipcancung masih tinngi jadi dia tidak boleh tersilap langkah.

" Before I announce who's going to be the queen, mestilah saya dah buat soal selidik. i taknak tanya about your family sebab i know apa yang jadi. benda yang terjadi ekapda awak terjadi kepada Raja. Jadi saya tak boleh bayang kalau ada yang keep on tanya pasal perkara sebegini," Queen Dowager itu tersenyum sedikit ke arah Jihyo. bakal ratu itu terkedu, dia tidak sangka wanita ini akan berfikir sebegini, tanpa dirinya sedar, dia sudah mula selesa dengan mereka, " Bakal mertua dirinya".

" The King? I should meet the King before the wedding right? As much as saya nak tengok bakal suami saya, I guess dia pun macam itu," Jihyo memandang ke arah semua yang ada di dalam bilik itu dengan pandangan mata yang sanagt berharap. " Don't worry, Darling. I'll try to talk with the king, and mintak dia balik awal sikit supaya awak dapat tengok dan jumpa dia. Maybe a future husband and wife kena ada a simple discussion, kan?" Queen Dowager menyoal Jihyo kembali menyebabkan Jihyo mengangguk.

Sejujurnya, dia masih blur dengan segala apa yang berlaku. Maksudnya dia ada kemungkinan jumpa dengan Raja itu setelah dia sah menjadi Ratu? WHAT

" Jadi, esok pagi Raja akan balik? Dia tahu ke Wedding esok petang? Kalau dia tahu, kenapa dia taknak balik awal? Entah-entah dia taknak kahwin pun," Jihyo tidak henti-henti menanyakan soalan itu kepada Sooyoung. Dia tak mahu menanyakan soalan itu kepada Court Lady Vhoi kerana wanita itu seperti mempunyai masalah lebih banyak dari dirinya kerana setiap kali dia menanyakan soalan, pasti wanita itu mengeluh terlebih dahulu.

"Your highness, saya pun taktahu. Tapi esok pagi atau tengah hari, Raja mesti akan tiba," Sooyoung berkata sambil memegang belakang badan Jihyo. Dia dapat lihat dengan jelas, Bakal Pengantin itu kelihatan sangat gugp. petang tadi, banyak kali juga Jihyo menanyakan soalan kepadanya. Seperti rupa Raja. Dia tidak boleh beritahu kerana adat istiadat Diraja, Jihyo tidak boleh tahu wajah Raja sebelum bergelar Isterinya yang sah. Sepatutnya Jihyo datang lebih awal, pasti dia boleh melihat Raja.

"Your highness, tidurlah. Esok Your highness ada hari yang sangat-sangat penting," Sooyoung tersenyum sedikit ke arah Jihyo berharap agar wanita dihadapannya itu akan merasa lebih baik. Jihyo diam tidak berkata apa-apa. Dia terus memusingkan badannya dan memilih untuk tidur. Sooyoung menundukkan dirinya sedikit dan keluar. 

"Your Highness, Ini masa untuk bangun. Your highness kena Mula bersiap," Sooyoung terus menerus menggerak Jihyo. Sudah hampir 10 minit dia menggerak Bakal Ratu ITU namun Masih tiada tanda Yang dia Akan bangun Dalam masa Yang terdekat.

Sooyoung terus memandang ke arah pintu bilik Jihyo apabila dia mendengar sesuatu. Dia dapat melihat dengan jelas wajah Court Lady Choi Yang sedikit sebanyak menakutkan dirinya


" Saya dah gerak tapi your highness taknak bangun jugak," Sooyoung terus menerangkan apa Yang berlaku kepada Court Lady Choi. Dia hanya tersenyum pasrah sedikit Dan terus bertindak. Dia menutup kipas Dan terus memanggil Bakal Ratu itu dengan suara Yang agak kuat.

"Your highness, Raja nak jumpa dengan your highness sekarang juga," Setelah mendengar kata-kata court lady choi, Sooyoung terus memandang ke arah Jihyo Yang seperti Mula Bergerak untuk bangun. Dirinya terkejut Dan kagum dengan kehebatan Court Lady Choi itu.

"Banyak kerja Kita kena buat Hari Ini," itulah ayat terakhir Yang dikatakan kepada Sooyoung sebelum court lady choi keluar untuk menyelesaikan kerjanya.

" Raja nak jumpa saya ke?" Jihyo berkata dengan suara seraknya. Sooyoung hanya mengangguk Dan terus membawa Jihyo ke bilik lain untuk menyiapkan dirinya. Mereka harus cepat kerana risau Majlis Akan dimulakan awal.

"Awak Kata Raja nak jumpa saya, kenapa saya pakai macam Ini? Ni Baju kahwin saya Kan?" Jihyo memandang ke arah court lady choi itu. "Penerbangan Raja terlewat, jadi Raja Akan sampai betul2 waktu kahwin nanti. Your highness jangan risau, semua Akan jadi Yang baik-baik sahaja," Jihyo terus mengabaikan wanita itu Dan duduk Di atas katilnya. Dia stress. Dia takut sekiranya Raja itu bukan seperti Yang dia sangkakan, Bagaimana dia hendak menolong orang-orang kampung itu? Dia melihat ke arah kedua-dua dayang Di tepinya itu, mereka tidak seperti hendak memberitahu dirinya apa-apa mengenai Raja.


"Raja sudah tiba. Queen Dowager Minta bawak your highness ke Majlis sekarang," Salah seorang dayang Istana menyampaikan hal itu kepada Court Lady Choi. Mereka terus membimbing Jihyo ke kawasan majlis itu kerana Baju Yang Jihyo pakai sangatlah berat sehingga dia tidak dapat jalan sendiri.

Jihyo kelihatan sungguh gugup, Sooyoung dapat lihat perkara ITU dengan jelas. Mereka telah berada Di luar pintu Majlis selama 3 minit Dan Jihyo Masih memilih untuk menarik nafas. Mungkin dia takut? Sooyoung pernah dengar Yang Jihyo sebatang Kara, tiada sesiapa pun keluarga Yang dia Ada. Hidupnya lebih perit Dari Sooyoung.

"Eh Jihyo! I mean your highness. Kenapa tak masuk Dalam je, Majlis dah nak start ni," Eunhyuk menegur Jihyo sambil melihat jam Di tangannya. Sepatutnya Bakal Pengantin Ini Harus masuk kerana Raja sudah Ada Di Dalam.


"Saya nak tenangkan diri saya kejap. Awak kenapa Ada dekat luar? Raja dah Ada ke?" Jihyo bertanya kepada Eunhyuk hairan kerana melihat diri lelaki itu Yang memegang sesuatu.
" Raja Minta saya ambik cincin Dan hadiah Yang dia beli untuk your highness. Raja dah Ada Di Dalam, semua tunggu your highness," Eunhyuk membalas sebelum dia masuk ke Dalam Dewan menggunakan pintu kecil.

"Awak berdua Yang Akan pimpin saya Kan?" Jihyo bertanya kepada kedua dayangnya sebelum dia melihat beberapa dayang Yang sudah kelihatan cantik tiba bersama kanak-kanak. " Kami Yang Akan pimpin your highness," court lady choi tersenyum sedikit ke arah Jihyo untuk menunjuklan bahawa semua Akan baik-baik sahaja.

Pintu besar Dewan itu terbuka. Semua Mata terus memandang ke arah Bakal Permaisuri Yang Bakal mengangkat takhtanya Malam itu tetapi sebelum ITU menjadi Isteri kepada Raja mereka. Jihyo kelihatan sangat cantik Dalam Baju Yang dipakainya walaupun Baju ITU adalah Baju Yang dipakai oleh ratu sejak beratus tahun dahulu.

Bakal Pengantin itu kelihatan sungguh malu untuk memandang ke hadapan, dia hanya memandang ke bawah. Tetapi dia mengambil keputusan untuk memandang ke hadapan kerana dia pasti dia sudah begitu dekat dengan seseorang. Seseorang Yang Bakal menjadi teman hidupnya. Ketika Jihyo memandang ke hadapan, dia terkedu, melihat Raja yang tersenyum sedikit ke arahnya sambil menghulurkan tangan,


Jihyo memegang tangan Donghae. Itu adalah pertemuan pertama dia dengan Raja, namun hanya satu perkara Yang dia terfikir ketika itu,

"Cis, dia boleh pakai suit, Aku kena pakai Baju kimono berat ni. Tak Adil,"

One Step Towards YouWhere stories live. Discover now