EPISODE 3

608 63 4
                                    

<di dalam perjalanan balik ke rumah>

"Jake,kenapa awak larikan diri awak dari ayah awak,"tanya Y/n.

"Saya benci ayah saya dari kecil lagi bila saya tgk muka dia saya teringat kejadian yang buruk berlaku," kata Jake.

"Kenapa,ayah awak ada buat salah ke?," tanya Y/n

"Sewaktu saya kecil dia pernah pukul saya smpai lebam," kata Jake dgn reaksi mukanya yg tidak ada apa2 yg terjadi.

Y/n terkejut apabila Jake memberitahu hal sebenar mengapa dia membenci ayahnya.

"Habistu mak awak pergi mana," tanya Y/n.

"Mak saya waktu tu dia dkt luar negara ada kerja katanya. Dia tinggalkan saya dgn ayah yg suka mendera anak sendiri," kata Jake

"Kenapa x bagitahu mak awk pasal benda ni," kata y/n

"Saya x nak mak dan ayah saya bercerai," kata Jake.

"Jadi awak sanggup kena dera dgn ayah awk sbb x nak   mak ayah awak bercerai,"marah Y/n.

Y/n mula memegang tangan Jake.

"Kalau awak ada masalah bagitahu saya.Saya bole tolong bagi nasihat pada awak,"kata Y/n

"Tolong nasihat bkn tolong betul pun,"kata Jake

"Yah, awak patut bersyukur tau sbb saya nak tolong awk kalau pompuan lain mana ada tolong awak. Dia org suka awk pun sbb muka handsome awak tu," kata Y/n.

"Betul lah apa ckp kawan awk tu.awak memang suka saya kan?"

"anigeodeun" kata Y/n

"Alah kalau dh suka ngaku je lah.tak perlu lah pendam"

"Yah,Jake saya nak tanya awak sesuatu"

"Kenapa?"

"Awak ada suka seseorang?"

"aniyo, saya tak suka sesiapa pun"

"Yelah tu entah2 awak suka seseorang"

dan Jake memandang Y/n.

"Wae?"

"Macam mana awk tahu eh?"

Y/n tergelak kecil.

"Yah,awk saya ni pabo sgt ke. Saya tahu la. Semua orang ada perasaan dkt seseorang. Awak pun ada perasaan kt seseorang saya pun ada"

"Dah smpai rumah awak,annyeong"

"Hmm,jumpa esok"

Dan Y/n masuk ke rumahnya.

"Hwang Y/n!" Ibu nya memanggil namanya

"eom-eomma"

"Duduk sini skrg eomma nak ckp sesuatu"

"Baiklah"

Y/n duduk di sebelah Ibunya

"Guru kelas kamu bagitahu yg kamu ponteng kelas betul ke?"

"Eomma jgn salah faham. Y/n bukan ponteng tapi ada org tarik tgn kua kelas."

"Habistu takkan tak reti nak lepaskan tgn tu?!"

"Yah,nuna Oppa kecewa dgn nuna. Org pandang nuna org yg baik,pandai,rajin tapi sebenarnya  perangai mcm org x pernah pergi sekolah"

Y/n terasa dgn apa yg eomma dan Oppa nya kata padanya.

"geulae,adik mmg x pandai! Adik jadi pandai ni sbb nak bangga kan eomma dgn appa tapi hanya appa je yg appreciate yg adik buat. Eomma ngan Oppa yg suka sgt memaksa adik dpt markah penuh setiap ujian smpai adik jadi stres tau tak?! Mulia harini jgn pernah tegur adik pasal pelajaran adik!"

THE MUTE # JAKE ENHYPEN Where stories live. Discover now