EPISODE 14

341 38 1
                                    

3 minggu kemudian

Y/n Pov~
Selepas saja kejadian tersebut aku terus berhenti kerja. Sekarang aku hanya terperuk dlm bilik. Eomma dan Oppa ku sudah bnyk kali memujuk aku hanya abaikannya.

Satu hari itu aku bergerak hati ingin pergi mencari kerja. Lagipun harini aku ada Interview so kenalah pergi kan.

Apabila sampai ke tempat tersebut. Tempat tu agak sama dgn tempat pekerjaan aku sebelum ini. Tapi aku hanya endahkan. Aku dpt bekerja sebagai client saja. Sebaik saja aku masuk ke bilik boss semua staff di luar memandang aku.

Kenapa? Tak pernah nampak client good looking. Ceh bocah betul aku. "Jadi awak lah client baru tu?" tanya lelaki yg sdg duduk menghadap ke belakang. Suara tu macam aku pernah dgr tapi aku tak ingat kat mana pulak.

"Hwang Y/n? Nama awak?" tanya lelaki itu."N-Nae" jawab aku. Setelah dia memusing kan kerusinya ke arah aku. "Nama dpn awak ni tak sesuai dgn awak. Awak kena tukar dgn Sim atau pun Jung" kata lelaki itu.

Aku pula sudah bingung. Dia memandang aku. Aku melihat dia sedang menahan tangisan air mata. "B-Boss wae geure?" tanya aku kpd boss. Boss aku mengelap air matanya. "Takde apalah. Nama kau macam nama ex yeoja chingu aku. Aku rindu dia. Muka kau pun nak serupa dgn dia" kata dia sambil memandang tepat ke arah aku.

Setelah aku dgr apa yg dia cakap. Aku terundur ke belakang. "J-Jake? Awak ke tu?" tanya aku kepada dia. Aku mula menangis di situ. Emo bangat kau ni Y/n. Aku terus pergi ke dia dan memeluknya.

"Kenapa kau tipu aku?" kata aku memukul bahunya. Dia menjerit kesakitan. "Sorry lah.Aku nak buat surprise untuk kau" kata dia sambil mengosok kepala aku. "Geunde macam mana kau boleh hidup balik?" tanya aku kpd Jake.

Dia diam seketika dan mula bercerita. "Sasil aku tak mati pun. Waktu aku hampir di pindahkan ke bilik mayat. Ada seorang mak cik ni kata yg aku boleh di selamatkan. Dia bawak aku ke hospital lain dan rawat di sana. Syukur aku hidup. Aku berterima kasih bnyk2 dkt dia. Perangai dia macam arwah eomma aku." kata Jake sambil memandang aku.

Aku tersenyum lebat melihat dia sihat semula. "Please jgn buat mcm ni lagi kau tahu tak aku separuh mati rindu kan kau" kata aku sambil memukul bahunya. Dia pula hanya tersenyum. "Okay lah aku nak pergi meja aku. Kira aku boleh kerja sini lah?"kata aku sambil memandang dia.

Dia hanya menganguk dan aku keluar dari bilik boss terus pergi ke meja aku. Tiba2 muncul lah yeoja entah dari mana. "Ni semua kerja You kena buat" kata yeoja tersebut. Aku hanya mengeluh. Ye lah baru first day kerja dah belambak kerja.

"And other one selagi tak siap kerja jgn keluar office" kata yeoja tersebut lalu beredar. "Gedik nya nak muntah aku" kata aku dgn pelahan.

Sewaktu makan tengah hari aku hampir siapkan kerja aku. Aku bersiap-siap ingin ke cafeteria tiba2 yeoja yg sama menghalang kali ni dia buat geng dia pulak. Nyampah aku. "I already tell you if you not done do work tak boleh keluar" kata yeoja itu sambil menyilang lengannya di dada.

Aku hanya menjeling. Dan salah seorang rakannya ternampak apa yg aku buat. "Yah,siapa kau nak jeling2 dia mcm tu?!" marah kawan yeoja tersebut. Aku pula terkejut. Dia menunjal dahi aku sehingga aku ke belakang.

"If you dtg kerja kat sini sbb nak ngorat boss,huh in your dream lah" kata yeoja tersebut. Kemudian tanpa membuang masa dia menuang air kopi yg suam ke atas kepala aku. Badan aku basah dan berbau di sebabkan air kopi tersebut.

"Opss,sorry I ingat kat you ni singki"kata yeoja tersebut lalu menepis bahu aku dan pergi. Aku hanya mengeluh kecil dan mengambil tisu basah lap di pakaian aku.

~+.+
No one Pov~

Jake yg dari dlam biliknya nampak apa yg berlaku memandang kan pintu bilik nya boleh melihat dari luar. Dia keluar dan meletakkan jaket nya di atas bahu Y/n. Y/n pula memandang nya. "Jom pergi tandas bersihkan baju kau." kata Jake lalu menarik tangan Y/n.

Sampai di tandas wanita Jake menunggu nya di luar dan Y/n terus masuk ke tandas lalu membersihkan pakaiaan nya. Nasib air kopi itu sedikit saja. Takde lah yeoja tadi tuang satu cawan tu dia tuang separuh saja pada Y/n.

Y/n mengeluh kecil. "Apa lah nasib ku" kata Y/n sendirian. Selepas selesai membersihkan pakaiaan nya dia terus keluar dari tandas Jake masih ada di dpn tandas menunggu nya. Memang lelaki sejati.

"Kenapa tak pergi lunch?" tanya Y/n dgn hairan nya. Lalu Jake tiba2 mendekatinya. "Aku nak lunch dgn kau" kata Jake lalu memegang tangan Y/n dgn erat.

Sampai saja di cafeteria semua staff dan client memandang Y/n dan Jake. Lagi2 yeoja yg menuangkan air kopi di atas kepala Y/n. Dia memandang Y/n dgn pandangan dingin.

Sewaktu Y/n sedang duduk menunggu Jake mengambil order di kaunter tiba2 yeoja yg sama dtg ke meja nya dgn membawa geng nya skali.
"How many time I want say to you!" marah yeoja tersebut. Rakannya cuba menenangkan nya.

Tiba2 satu rakannya bersuara. "Yah, berani kau dkt dgn boss Jake! Boss Jake tu hanya layak dkt Haemin bkn org macam kau!" marah salah seorang rakannya manakala yeoja itu pula berpura-pura menangis. Semua orang memandang ke arah mereka.

Sehinggalah mereka menarik perhatian Jake. "Y/n wae geure?" tanya Jake sambil meletakkan tangan nya ke bahu Y/n. Jake memandang Haemin dgn tajam. Haemin hanya menundukkan kepala nya kerana takut.

Jake menarik tangan Y/n dan keluar dari cafeteria. Mereka pergi ke taman bunga yg berada di dalam bagunan tersebut. "Maafkan apa yg berlaku di cafeteria tadi. Staff saya mmg mcm tu" kata Jake.

Y/n hanya tersenyum. "Gwaenchanha,everybody make mistake. Geunde macam mana Haemin tu bole bekerja kat sini. Takkan lah kau tak tahu perangai dia macam mana?" Y/n dgn bnyk persoalannya.

"Aku mmg tak nak terima dia sbb aku nmpk apa yg dia buat dkt client aku dulu. Tapi Appa aku suruh aku terima dia jugak." kata Jake sambil mengeluh kecil.

Y/n terkejut apabila Jake bercakap tentang Appanya. Dia ingat Appanya tidak tahu dgn kejadian tersebut. "J-Jake Appa kau tahu ke pasal kemelangan berlaku kat hospital?" tanya Y/n.
Jake hanya menggeleng.

Akhirnya mereka makan di situ sambil melihat bunga di situ. Mereka tidak sedar ada seseorang memerhati kan mereka.

"Kau tunggu Jake aku akan musnahkan hidup kau sampai kau melutut di depan aku"

~+<+

Wait next part ye❤️

THE MUTE # JAKE ENHYPEN Where stories live. Discover now