EPISODE 9

400 42 3
                                    

Jake Pov~

Apabila aku melihat Y/n yg terlantang baring di atas katil aku rasa bersalah sgt sebab tak percaya kan dia. Aku patut tebus balik kesalahan aku dgn menjaga dia sampai dia sembuh.

Aku pergi ke katil nya setelah Sowon dan Heeseung beredar. Aku memegang tanganya dgn erat skali. "Aku janji aku akan jaga kau smpai kau sembuh" kata aku sambil memandang dia.

Berbulan-bulan aku jaga dia tapi dia masih tidak sedarkan diri sampai suatu hari tu. Aku dtg melawat dia. "Y/n aku dtg ni. Nak jenguk kau." kata aku. Aku tidak sedar yg air mata ku mengalir dgn deras. Tiba2 matannya terbuka seperti kali pertama dia hidup di muka bumi ini. Y/n dia dh bangun.

Dia pandang sekaliling dan dia pandang aku. "Y/n aku nak mintak maaf sgt2 sebab tak percaya kan kau. Aku mintak maaf sgt2. Dan sebenarnya a-aku....su-ka kau. Aku suka kau sgt2." Kata aku sambil memandang matanya yg mengalir air mata.

Aku menggenggam tanganya dgn erat. "Lepas kau dh sembuh kita pergi date" kata aku sambil tersenyum. Dia hanya senyum dan menangis. Akhirnya dia terima aku.

Dalam beberapa minggu kemudian Y/n dh bole balik rumah dan aku bercadang nk hantar dia balik. Tetapi....

"Tak boleh" kata Appa aku dgn nada dingin. "Jake nak pergi jugak" kata aku sambil mencapai kunci kereta. "Habistu kandungan dlm perut Jessi ni nak letak mana?" Tanya Appa aku. Masalahnya kandungan dlm perut tu bkn anak aku lagipun salah ex dia lah. Ex dia lah kena bertanggung jawab aku pulak nk kena jaga dia.

"Bkn anak Jake. Lagipun itu salah ex dia lah. Asal salah Jake pulak". Kata aku dgn nada tingi. Yelah sape je tak marah. "Masalahnya kamu kena-" belom sempat Appa aku habis cakap aku memotong.

"Dah lah hantar je lah dia dkt family dia. Dia duduk sini menyusahkan org." Kata aku lalu keluar dari rumah.

~+~+

"Ape yg sepecial sgt pasal perempuan murahan tu? Apa kurangnya aku?"

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

No one Pov~

Sampai saja di hospital Jake ternampak Y/n sdg menunggu dia di lobi hospital. Jake berhenti kan kereta nya di lobi dan bawak Y/n masuk ke dalam kereta. Di dalam perjalanan suasana di dalam kereta sgt lah senyap.

"Jadi awak dh makan?"kata Jake supaya suasana tidak terasa sunyi. Y/n hanya menganguk. Jake tersenyum melihat Y/n yg sudah sihat sepenuhnya. "K-kenapa awak pandang saya macam tu?" tanya Y/n dgn muka nya yg sudah kemerahan krn malu.

Jake yg sedang memandu hanya tersenyum. "Saya lega awak dah sihat. Saya suka tgk awak ceria macam ni." Kata Jake.

Sampai saja di apartment Y/n, Jake membukakan pintu kereta untuk Y/n. Y/n tersenyum manis melihat gelagat teman lelaki nya. Dan mereka berdua naik ke rumah Y/n.

Ding dong
(Bunyi loceng)

Dan Puan Hwang membuka pintu. Dia ternampak anaknya bersama Jake. Puan Hwang hanya tersenyum melihat anaknya sudah sihat semula.

"Y/n,eomma lega kamu sudah sembuh." Kata Puan Hwang. " Selama Y/n dekat hospital Jake yg jaga" kata Y/n kpd ibunya yg dari tadi menjeling tajam pada Jake.

Puan Hwang menjemput Y/n masuk ke rumah kecuali Jake. "Maaflah kamu tak boleh masuk. Mak cik masih tidak percaya dgn kamu" kata Puan Hwang dgn nada rendah. Jake hanya menganguk faham.

~+~+

NEXT PART...
SORRY KALAU AUTHOR BUAT EP NI PENDEK.

THE MUTE # JAKE ENHYPEN Where stories live. Discover now