EPISODE 10

407 42 14
                                    

Jake Pov~

Apabila Puan Hwang suruh aku balik and aku balik. Aku rasa mesti Puan Hwang tak boleh terima aku sbb aku lah punca anak dia sakit.
Tapi aku perlu carik budak perempuan tu sampai jumpa.

Tiba sahaja di rumah aku terus masuk ke bilik aku dan mencari gambar potrait aku bersama seorang budak perempuan sewaktu kanak2.

"Jangan risau ketot aku akan carik kau sampai jumpa. Selagi aku tak jumpa kau aku akan diam saja" kata aku sambil melihat gambar potrait tersebut.

~+.+
No one Pov~

Jake yg sibuk melihat gambar tersebut dia tidak sedar yg ada seseorang memerhati kan dia dari luar bilik.

"Dia tak habis2 pasal perempuan tu. Bukan comel mana pun. Aku lagi comel waktu kecik." kata wanita tersebut. "Jessi buat apa kat depan bilik Jake ni?" Tanya Encik Sim kpd Jessi yg dari tadi mengintai Jake.

"Ouh,Uncle takde apa lah. Saja je nak tgk apa yg Jake buat" kata Jessi dgn gelabah. Encik Sim pula rasa pelik kenapa anak buahnya dari tadi lagi gelabah. "Okay lah kalau macam tu uncle pergi kerja dulu." Kata Encik Sim.

"Uncle, Jessi nak bagitahu sesuatu." kata Jessi dgn gagapnya. Encik Sim hanya menganguk. Mereka berdua duduk di sofa. "Apa yg Jessi nak bagitahu?" Tanya Encik Sim.

"Sasil, Eomma dan Appa nak bawak Jessi balik ke UK. Hari Isnin minggu depan Jessi dah bertolak ke Airport" kata Jessi. "Habistu kandungan dlm tu sapa nk jaga?" Tanya Encik Sim kpd Jessi.

"Jessi akan jaga sendiri. Nanti bila baby dh keluar Jessi dtg melawat Uncle dan Jake" kata Jessi. Encik Sim hanya menganguk tanda faham.

Sementara itu di rumah Y/n. Y/n mengemas bilik nya dan berehat kemudian dia mendapat satu message.

Heeseungmyfriend

Y/n awak dh sihat ke?

Dah.Lagipun saya sudah keluar dari hospital.

Sabtu ni nak tak keluar? Kita berdua je

Boleh,tapi saya kena tanya Jake dulu.

Asal tanya dia pulak?

Sasil,saya dan Jake dh couple jadi kalau saya nak keluar dgn kawan lelaki saya kena mintak izin dia.

Bukan nampak dia tu mcm psycho ke kalau buat
macam tu?

Takde lah dia kata untuk kebaikan.

Heeseung blok you

Y/n Pov~

Aik apasal tiba2 dia blok contact aku? Aku terlepas cakap ke? Atau dia jeles? Dah lah esok aku tanya dia.

Aku turun ke ruang tamu untuk menonton tv tiba2 ada seseorang dtg.

"Hi, it's be long time we not see each other" kata perempuan itu. Kenapa lah dia ada kat sini? Kata mengandung tapi tak nmpk mcm mangandung pun. "Kau nak apa?" Tanya aku. "I just want to tell something to you before I go to UK" kata Jessi dgn menyilangkan kaki nya.

Acah2 speaking konon. Macam mana dia tahu rumah aku eh? Mesti Jake bagitahu. Tak guna punya bf.

"Kau nak bagitahu apa?" Tanya aku kpd dia. "I didn't expect yg you ni rich. I ingat you ni merempat rumah org" kata dia sambil bermain dgn kuku nya. "Kalau aku merempat rumah org pun bkn rumah kau. Cepat lah kau nak ckp apa." Kata aku yg dh tak tahan dgn perangai dia.

THE MUTE # JAKE ENHYPEN Where stories live. Discover now