Deel 62

2.9K 17 4
                                    

Wanneer ik me omdraai kijk ik recht in de ogen van Lucas.

Ik kom die gozer overal tegen.

"Hoi," zeg ik wat ongemakkelijk.

Lucas kijkt me raar aan. Waarschijnlijk ziet hij wel dat ik gehuild heb. "Wat is er aan de hand?" vraagt hij.

Ik denk even na. Zou ik het Lucas vertellen? Is hij te vertrouwen? Vast wel. Hij heeft immers ook niet doorvertelt dat Lorenzo en ik een secret relatie hadden.

"H.. het is uit tussen mij en Lorenzo," snik ik.
Lucas kijkt even verbaasd, maar trekt me daarna in een knuffel.

Lucas is eigenlijk helemaal niet echt een knuffel persoon volgens mij.

Hij is gewoon zo'n standaard jongen van school waar je wel lol mee kan hebben. En hij moet je wel mogen voor hij je vertrouwt. Op dat moment geeft diezelfde jongen mij nu een knuffel. Ik voel me vereerd...

Na een minuut laat Lucas me los.

Ik veeg mijn tranen weg. "Dankje."

"Hij gebruikte je waarschijnlijk alleen maar, Chrissy. Je vind de ware ooit wel. Niet verdrietig zijn. Je verdient beter," zegt Lucas.

"Nee! Hij gebruikte me niet! Ik heb hem gebroken. Hij wil tijd." Weer stromen de tranen over mijn wangen. Stopt het huilen nou nooit?

"Het komt wel goed."

Ik zucht. "Dat zeg je alleen om me gerust te stellen."

Lucas is even stil, maar knikt daarna.

"Wat doe jij eigenlijk helemaal in deze stad?" vraag ik.

"Mijn oma woont hier," antwoordt Lucas.

"Owh," zeg ik alleen maar.

Er valt een ongemakkelijke stilte.

"Ik ga maar," zeg ik uit eindelijk.

"Waarheen?" vraagt Lucas.

Ik haal mijn schouders op. "Weet ik veel."

"Het wordt straks donker. Het is niet verstandig als je in je eentje in dit bos rond zwerft. Ik pak vanavond de trein naar onze stad. Rijd je mee?"

Ik schud mijn hoofd. "Ik heb geen zin om naar huis te gaan."

"Je moet ooit naar huis, Chrissy. Of dat nou vandaag of morgen is maakt niet uit. Ga gewoon naar huis," dringt Lucas aan.

Ik zucht. "Oké dan. Maar ik wil nog wel langs Lorenzo!"

Lucas fronst zijn wenkbrauwen. "Hoezo?"

"Ik wil nog zeggen dat ik echt van hem houd. En het hem nog één keer allemaal uitleggen. Daarna laat ik hem met rust. Lorenzo is echt veel voor me gaan betekenen. Veel meer dan dat ik ooit gedacht had en ik wil dat hij dat weet."

"Oké dan. Maar je moet beloven dat je daarna wel echt meegaat met de trein!"

"Beloofd!"

Sexlessons ft. my uncleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu