-Kimsin la sen?
- Bu kulaklık bozuk mu?
- Kimsin?
- Müzük istiyom ben.
- Kimsin diyom lan!
- Müzük yok mu müzük?
- Ar u andırstand mi?
- Yes, of kors. Bat ay vant to lisın to müzük.
- Gavur musun la sen?
- Gavur kim? Bana müzük ver.
- Git bi müzik demeyi öğren. Gavursun de mi lan?
- İrlanda'dan geliyom. Şimdi sana beatbox yapıcam Acun ağbey.
İrlanda'dan geldiğini öğrendiğim sürekli 'bana müzük ver.' diyen arkadaşa kıçıyla kenara ittirdiği elinde örgüyle buna bakan teyzenin şişinin çocuğun böğrüne doğru yol almasıyla gavur bir an irkildi ve teyzeye baktı.
-Sen napıyon teyze ya?
-Sen bi bah bana bahıyım!
-Buyur teyze.
- Gızı sen rahatsız ediyon elleham.
-Ama o da bana müzük vermiyo.
-Müzük ney yavrum?
Teyzenin bana hitaben sorduğu soruyu cevapladım.
- Teyze, şöyle tanımlayım sana. Dımtıss dımtısss. Fıcıfıcı bitiii bitiii.
Ve ağzımdan bir çok anormal ses çıkararak ona müziği tanımlamaya çalıştım. Ne kadar başarısız olsam da teyze anlamış gibi kafasını salladı. Ben cidden anladı mı diye düşünürken birden bir heyecana kapılıp oyana buyana sallanmaya başladı.
Meğersem kankisi gelmiş. Ona el sallıyormuş. Tabi ben ortada öyle kalınca müzik olmayan kulaklığı tekrar kulağıma taktım. Teyze "Gııız, Hatçeee! Gel gel burdayım gız. Gel bak gençler nası fıcı fıcı sesler çıkarıyor. Gençken ben de böyle fıcı fıcı yapardım. Ama değerimi bilemediler."
Müzik olmayan kulaklığım hâlâ kulağımdayken teyzeye bakarak güldüm. 'Fıcı fıcı' demesi bile komikti. İşin garibi otobüs daha teşrif edememişti.
Müzük isteyen çocuğa seslendim.
- İrlandalı. Kalk bakayım ordan. Fıcı fıcı teyzenin kankisi Hatçe teyze gelmiş görmüyor musun? Kalk da o otursun.
-Müzük verirsen kalkarım.
Çantamdan hışımla çok sevdiğim mp3'ümü çıkardım ve ona verdim. Sonuçta büyüklere yer vermek ya da verdirmek bize çocukluğumuzdan beri tembihlenmiş bir terbiyedir. Çarpık Türkçesi ile,
- Teşkür iderim.
- Kalk şurdan çabuk, Hatçe Teyzee gel, gel! Otur buraya. Yorulmuşsundur, bi çay içelim. Nasıl olsa yarım saattir bekliyoruz. Sahiplendik artık durağı.
- Yavrum bi çay varsa içerim.
Teyze de ciddi ciddi bunu söylerken otobüs görüş menzilimize girmişti.
- İrlandalı, ver mp3'ümü bak otobüs geldi.
-Müzüksüz asla otobüse binemem. Kriterlerim var benim.
-Kriter mi? Balıg kıraker midir nedir?
Ne diyor bu yahu, bakışımı da attıktan sonra İrlandalı'yı da benimle birlikte otobüse sürükledim. O mp3'ü geri almaya niyetliydim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köylü
Humor"Köyden geldik diye 'köylü' müyüz?" © Tüm hakları Voldemord'un olmayan burun deliklerinde saklıdır. 04.10.2014