14

11 2 4
                                    

Ece:hocam sırda ki gelsin mi?

Beden eğitimi hocası kafasını kaldırıp diğer öğrenciyi izlemeye başladı. Aradan bir sene geçmişti. Şimdi de ikinci dönem ilk sınavlarını oluyorduk. Beden eğitimi hocası bana, şuleye, derine ve özgeye kafadan tam puan vermişti ve diğer sınıflara yardımcı olmak amaclı biz dördümüzü çağırıyordu...şuan olduğu gibi. Sınav başladığından beri de babam beni izliyordu ama aldırış etmiyordum. Bu dersi boştu ve nöbetçiydi.

Hoca:sıradaki gelsin

Sırada ki öğrenci geldiğinde elimdeki topu ona atmaya başlamıştım. Topu bana geri gönderdiğinde topu karşımdakinden biraz uzağa atmıştım. Top bir kişinin ayağının önünde duruduğunda kimin olduğuna bakmıştım ki gördüğüm kişi ile şoka girdim.

Gördüğüm kişi öz ailemden amcamdı.(nasıl açıklamaysa.) O da bana bakıyordu ve en sonunda topu eline almıştı ki ben de kendime gelmiştim ve seslendim.

"Topu atar mısınız?"

Bi bana bi de topa bakıp durduğu için en sonda yanına gidip topu elinden hızlıca çekip konuşmaya başladım.

"Sınav yapılıyor burda ortada durmayın lütfen girişte ki müdür yardımcımız odasında işiniz varsa oraya gidin hiç bir öğrenci sizin keyfinizi bekleyemez"

Arkamı döndüm ve koşarak yerime geçip karşımdaki öğrenciye topu atmıştım. Ben giderken arkamdan bakıyordu -ki babamda bakıyordu. Umrumda bile değildi bakmaları. Topum bu sefer de babamın olduğu yere kaçmıştı. Bu sefer de ona seslendim.

"Hocam topu atar mısınız?"

"Ece buraya gelir misin?"

Tabii ki de gittim ve topu elime aldım. Topu aldıktan sonra babama baktım.

"Kimdi o?"

Omuz silkip yerime gittim.

Son ders
Son derste kafamı sıraya koydum ve dersi dinlememiştim. Cuma gününün en iyi tarafı da son dersinin müzik olupta kafanı sıraya koymaktı. Son 10 dakika kala kızlar beni kaldırmışlardı. Telefonlarımızı dolaptan almıştık ve dersin bitmesine 10 dakika olmasına rağmen aşağı indik. Aşağı inmemle yine şoka girmem bir olmuştu. Babam amcamla konuşuyordu. Babam kızlarla beni fark edince bizi dördümüzü yanına çağırdı. Yanına gittiğimizde babam bana bakmıştı.

"Söylememe gerek yok değil mi ece?"

Babama bakmıştım daha sonra tekrar o şahısa baktım.

(Ona 'o şahıs' diycem)

"Özür dilerim"

Tekrar babama bakmıştım ve tekrar konuşmaya başladım.

"Devamını sonra ya da hiç konuşmasak mı hocam? Hatta başka bi şey yoksa biz gidebilir miyiz?"

"Gidin belki konuşuruz"

Onların yanından ayrıldıktan sonra kızlar bunları üstelememişti. Boş bir yere oturduktan beş dk sonra zil çalmıştı ve sıraya girmiştik çünkü istiklal marşı okunacaktı.

İstiklal marşı'nı okuduktan sonra herkez dağılmıştı. Tabii ben her zaman ki gibi em son çıkıcaktım. Okul biraz azladığında babamı aramaya başladım. Okul bahçe kapısının önünde diğer hocalarla konuşuyordu. O şahısta ordaydı ama yine de yanlarına gittim. Anlamıştı eve gitmek istediğimi ve bana hiç bir şey söylemeden diğer hocalarla vedalaşıp yürümeye başladık.

3 saat sonra~
Eve varmıştım ödevlerimi bitirmiştim şimdi de pazartesi günkü defterlerimi kitaplarımı çantama koyup yatağıma uzanmıştım. Boş boş tavana bakıyordum. Tavanı izlerken bugün olanlar önümde canlanıyordu ki odamın kapısı çalındı.

E.b=konuşalım mı?

Yerimden doğruldum.

Ece:konuşalım

Babam kapıyı kapatıp yanıma oturdu.

E.b=o kimdi ve neden öyle konuştun?

Ece:konu bu mu cidden?

E.b=evet konu bu

Ece:peki...öz babamın hayırsız kardeşi yani öğretmen olup evlendikten sonra kendi ailesinden kimseyi istemeyen kardeş ya da amca kendi yeğenlerine bile bir soruyu çözmekten aciz olan amca...şimdi de utanmadan okuduğum okula tahini mi çıktı? Allah bilir sana ne yalanlar atmıştır. Neyse...ben yatıcam karışmayın bana.

Bunları dedikten sonra yatağıma tekrar uzandım babama arkamı döndüm.

E.b=bana sadece ingilizce öğretmeni olduğunu ve tahinini buraya çıktığını söyledi...hem seninle hiç mi ilgilenmiyordu?

Ece:benim varlığımdan habersiz biriyle ne yapılır ki? Öz annem onlara neler yapmadı ama olan öz anneme oldu. Bir kere yardım istedim yardım etmedi kardeşim de ondan yardım istedi ona da yardım etmedi. O beni istemiyorsa ben niye onu amca olarak göreyim ki. Acılarımı unutuyorum derken bir engel daha çıkıyor nasıl unutucam acılarımı. Beni çok seven dedem şimdi onun çocuğunu seviyor. Eğer ki benim dersime o girerse onun dersini dinlemem sınavdan düşük not alsam bile onun dersini dinlemem...yalnız kalsam olur mu?

Diyerek gözlerimi kapattım.

---------------

EvlatlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin