Taeyong pov
At cafeTaeyong:awak bila balik?
Ryujin:ohh heheh baru je 2 hari lepas balik.. Pastu saya terus cari kerja kt sini tapi tak sangka plk boss tu adalah awak hahaha
Taeyong:hahah..
Ryujin:saya dengar awak dah jadi CEO.. Betul ke?
Taeyong:yep
Ryujin:wow tahniah hehehe
Taeyong:sebelum ni saya bukan CEO.. Sebelum ni y/n..
Ryuji:siapa?.. Y/n?
Taeyong:ohh awak tak kenal lupa plk.. Y/n isteri saya
Ryujin:wait awak dh kahwin ke? Tak beritahu pun
Taeyong:yep saya dah kahwin heheh sorry tak beritahu awak..
Ryujin:it's okay 😊.. Btw mana isteri awak sekarang?
Taeyong:umm.. Dia dah pergi buat selama lamanya..
Ryujin:ohh.. Sorry😔
Taeyong:it's okay. Btw awak nak kerja kan?
Ryujin:yep😁
Taeyong:so yeah kita masuk bilik office saya..
Ryujin:alright.*BTW ryujin adalah ex girlfriend taeyong sblm karina tapi taeyong tak pernah benci ryujin sbb dorg break pun ada sbb and dorg jadi kwn baik.. Tapi skrg hmm kita tgk je lah nnti ye😌
Skip time
Ryujin:see you tomorrow ok. Btw thank tau terima saya kerja sini heheh
Taeyong:it's ok lah.. Kawan kan so ofc kena bantu each other *smile*
Ryujin:umm yeah friend😊Karina pov
At homeKarina ddk di sofa sambil dia minum wine, dia teringat kata kata Mr jung beberapa hari yg lepas.
Karina:hmm agak agak siapa orang yg nk jumpa aku tu hmm..
Nel:omma hehehe
Karina:ohh hey darling*smile*
Nel:omma can I say something?
Karina:ofc what is it?
Nel:nel tgk mama asyik ddk kt rumah je. Mama tak kerja ke?
Karina:ohh hahah umm ofc mama kerja. Kalau tak, macam mana kita ddk kt sini?
Nel:umm tapi nel tak nampak pun mama pergi kerja?
Karina:umm ohh boss mama beri mama kerja kt rumah je sayang😊
Nel:*nod*ohh..
Karina:btw sayang, nanti mama daftar persekolahan kamu tau.
Nel:alright*smile*BTW anak perempuan karina umur dia 17 tahun. Ok tu je nk beritahu hihihi🤭ok now sambung.
================
At parking lotKarina:Mr jung macam mana? Dah jumpa dh siapa owner kereta tu?
Mr jung:nampaknya. Kereta tu saya dh jumpa tapi org kt situ ckp owner sblm ni cuma sewa sekejap sahaja kereta tu.
Karina:mwo? Hmmm tapi jumpa sesuatu tak kt situ?
Mr jung:tak ada puan karina.. Masa saya tgk dlm kereta tu. Semuanya nampak bersih tiada satu barang pun kt situ.
Karina:ohh.. Tak apa lah.. Thank Mr jungSebelum karina nak menuju ke lift. Mr jung memanggil nya.
Mr jung:puan karina.. Ni ada duit lebih sikit ambil lah..
Karina:umm apa ni Mr jung?
Mr jung:...
Karina:hahah Mr jung saya tak miskin lagi.
Mr jung:saya minta maaf*bow*
Karina:*roll eyes*Karina dengan sikap ego dia, dia langsung tak ambil duit tu dan terus masuk ke dalam lift.
Beberapa minit kemudian...
Karina keluar dari lift,semasa dia menuju ke rumahnya. Dia pandang ke arah rumah lamanya.Karina:hmm mana y/n ehh? Asal aku asyik nampak taeyong je? Ehh asal aku sibuk nk tahu pasal perempuan tu.. Dia dh rampas segalanya dari hidup aku.
Karina terus masuk dalam rumahnya, tak sempat dia nk duduk. Telefon dia berdering
Karina:hello...
???:karina, saya dengar kamu dah balik Korea
Karina:umm ni siapa ye?
???:kamu tak cam suara ni? Nak..Tiba tiba karina automatically terkejut apabila org tu panggilnya “nak” karina bergegas keluar dari rumah dan berlari ke pintu kecemasan.
Karina:how did you get my number?
???:sayang.. Appa rindu kamu..
Karina:I will never miss you and I don't have father like you.. Kalau boleh I want you die like what u did to my mother*serious fave*
Appa:karina.. Kamu masih fikir ayah membunuh ibu kamu ke?
Karina:yes.. If u don't want die.. Don't ever call me again, u got it?Karina menutup telefonnya.
Karina:*serious face*
Semasa karina tengah bercakap dgn ayahnya di dlm telefon. Seorang lelaki curi curi dengar perbualan karina.. Iaitu taeyong..
Taeyong:suara perempuan tu macam aku penah dengar?..
Tiba tiba pintu kecemasan tu terbuka. Taeyong cepat cepat lari sembunyikan dirinya dan dia nampak seorang perempuan keluar dari situ.
Karina menoleh ke kiri dan badan taeyong cepat cepat ke belakang supaya karina tidak melihatnya. Karina terus bergegas pergi ke rumah nya
Taeyong pov
Selepas karina masuk ke rumahnya. Dia terus pergi jauh dari dinding. Dan ia pandang tajam ke rumah sebelahnyaTaeyong:*serious face*karina....
Ryujin house
Ryujin povSambil ryujin minum air. Tangan kiri dia ada sekeping gambar taeyong dengan.. Y/n
Dia teringat semula perbualan taeyong dengan dia di Cafe ptg tadi.
Ryujin:*pandang gmbr y/n+with serious face+drink the water+smirk*
TBC
Kenapa ryujin pandang gmbr y/n macam tu? And knp karina sebut nama y/n? Adakah dia tak tahu y/n kena bunuh? Or dia hilang ingatan? And taeyong akhirnya jumpa karina.. Adakah taeyong akan bunuh karina seperti dia bunuh y/n? Semua akan terjawab di eps akan dtg.
Don't forget to vote, share and comment🥰. See ya the next eps 💚
YOU ARE READING
Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG
RomanceSemenjak kematian y/n isterinya, dia menjadi ingin tahu dan mencari siapakah yang membunuh y/n. Taeyong "I will kill you" "cari perempuan tu sampai dapat" Juyeon "Y/N TAK LAYAK BERSAMA DENGAN KAU!" ??? "I will help you become the CEO of this compan...