Episode. 26

80 14 0
                                    

Nel pov
Dalam beberapa hari ini nel tidak masuk ke kelas dan Lecture nya menelefon ayahnya untk dtg ke collage sama ada anak perempuan dia tu sakit ke apa.

Semasa Alex, yohnee dan aera keluar dari pejabat collage nel. Nel dan Mark lalu depan mereka bertiga dan nel berhenti dan memandang ke ayahnya

Alex:nel..
Nel:*smirk*ah appa.. Kenapa ayah kat sini?
Alex:kamu kenapa tak datang collage huh.. Kemana je kamu menghilang?

Bayangkan nel memandang muka ayahnya seperti ini

Nel:wae? Ayah risaukan nel ke? Alex:of course I'm worry about you dear

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nel:wae? Ayah risaukan nel ke?
Alex:of course I'm worry about you dear...kamu anak ayah tidak kira apa pun sayang..
Nel:if i your daughter.. Then tinggalkan mereka berdua*smirk*
Alex:kamu masih nekad untuk ayah halau mereka ke?
Nel:yes*smirk*
Alex:*sigh*nel i can't...
Nel:if you can't, don't ever dare call me "your daughter” bcs nel tak ada ayah seperti appa..
Alex:...

Tiba tiba dia perasan ada seorang lelaki yang masih berdiri di belakang anak perempuannya.. Pakaian lelaki itu seperti bad boy.. Berjacket kulit hitam dan pakai dalam berwarna putih, seluar jean berwarna hitam lalu kasut kulit warna hitam..

Alex:*look at nel*nel, ni siapa?
Nel:*look at Mark and then look at alex*ohh lupa pula nak introduced my boyfriend *smile*
Alex:wait what? Boyfriend?
Nel:yeah perkenal kan nama dia mark Lee dan dia berasal dari Canada.. Mark this my father.. I mean. For now, he is not my father..
Mark:*bow*annyeong.. My name is mark lee and saya boyfriend kepada anak pakcik..

Alex memandang tajam ke arah mark

Alex:patulah perangai anak pakcik macam ni. Rupanya dia bergaul salah orang..
Nel*serious face+look at alex*yah appa...
Alex:pakcik nak kamu putus dengan anak pakcik dan jangan dekat dengan dia. Faham?
Mark:.....
Nel:*ketawa sinis*Huh who are you to tell him to break up with me?*serious face*
Alex:*smirk*I'm your father..

Nel memandang serious pada muka ayahnya. Lalu ia pegang tangan Mark dan mereka meninggalkan mereka bertiga.

Alex:*look at nel+sigh*

========================
Nel:arghhh.. How dare dia suruh awak putus dengan saya..
Mark:hey don't worry i never leave you..
Nel:*look at mark*are you promise?
Mark:yep...
Nel:*hug mark*I love you mark..
Mark:me too...

At apartment..
(btw nel dah duduk rumah apartmen dia semula tapi dia bawa mark sekali duduk situ)

Semasa nel dengan mark lagi gelak ketawa. Ayahnya masuk ke biliknya tanpa mengetuk pintu dulu. Yela mana lah tahu kalau nel dengan Mark tengah buat sesuatu ke😳unless ketuk dulu pintu tu dulu..

Nel:appa.. Tak boleh ke ketuk pintu dulu sebelum masuk?
Alex:kenapa? Takut ayah nampak kamu buat sesuatu dengan laki ni ke?
Nel:what's your problem? Ayah masuk bilik orang ni ada apa..
Alex:ayah nak kamu bawa boyfriend kamu ni keluar dari rumah ni sekarang juga..
Nel:no.. If ayah nak nel bawa boyfriend nel ni keluar. Dua perempuan tu pun sama kena keluar dari rumah ni..
Alex:nel can you understand me?
Nel:mwo? Understand you? Hahahah seriously appa?
Alex:...
Nel:sepatutnya ayah yang faham nel.. Ayah pernah rasa ke apa yang nel rasa?..

Mata nel mula berkaca²

Nel:kenapa ayah macam ni? Nel tak suka mereka ayah.. Nel tak nak sesiapa pun ganti my mom.. Apakah semua yang nel buat tu salah?
Alex:...

Air mata mula mengalir jatuh ke pipi nel

Nel:*look down*I'm tired dad*sob*nel penat nak gaduh dengan ayah tiap hari sebabkan perempuan tu.. I'm tired buat sesuatu yang nel tak nak lakukan. Nel penat jadi orang lain. I'm tired.. I'M TIRED!!!!

Nel hentak kakinya di lantai dan geleng kan kepalanya kiri kanan dengan laju sambil menangis..

Alex mampu diam tanpa berkata apa apa.. Apa yg dia buat semua salah kerana tak faham perasaan anak perempuannya..

Ye bukan salah mark membuat nel berubah seperti ini tapi, salah dia kerana tak faham perasaan anak nya..

Alex berjalan menuju ke anaknya dan sebelum ia memeluk anaknya. Nel menolak badan ayahnya jauh darinya..

Nel:don't any come closer.. I hate you selagi ayah tak halau dorang dari sini. Don't ever dare touch me..

Nel bergegas keluar dari biliknya.. Masa dia turun tangga. Yohnee melihatnya dari bawah. Nel memandang tajam ke arahnya dan sambung turun tangga sampai dia berhenti ke arah ibu tiri nya.

Mata nel start berkaca kaca semula

Nel:makcik puas hancurkan keluarga saya?
Yohnee:*mata berkaca kaca*
Nel:makcik puas sebab rampas ayah dari saya?
Yohnee:nel---
Nel:kenapa makcik datang dalam family saya? Sebelum makcik datang ke family saya. Saya dengan ayah saya bahagia je but selepas kehadiran makcik. Everything has change.. Why.. I'm tired nak hidup macam ni makcik..do you understand me? Sampai mati pun saya takkan terima makcik menjadi ibu tiri saya..
Yohnee:...
Nel:*tears fall down+look at yohnee*saya dah penat.. Kenapa makcik nak hancurkan kebahagiaan saya? WHY!!!! *crying*
Yohnee:*hug nel*don't say like that*hiks*makcik tak bermaksud nak hancurkan keluarga kamu sayang *hiks*

Nel menolak yohnee dari pelukan nya dan memandang serious ke arah nya tapi mata nel masih merah2 kerana baru lepas berhenti menangis

Nel:kalau makcik tak bermaksud nak buat semua ni. Then keluar dari rumah ni dan cari kebahagiaan makcik di luar sana.. Bcs i hate you so much

Nel terus keluar dari rumah tersebut termasuk mark..

Dan malam itu dalam rumah itu menjadi senyap sepi selepas keadaan yang tidak dijangka.. Ayahnya dengar semua perbualan anak nya dengan yohnee sebentar tadi..

Dua dua orang tersebut menyesal dengan apa yang mereka buat.. Alex cuma mahu anaknya happy tapi tidak sangka jadi seperti ini dan yohnee plk.. Dia ingat selepas jumpa kebahagiaan barunya bersama Alex. Dia ingat nel pasti happy sebab dapat ibu tiri seperti nya tapi malang nya semua itu takkan pernah berlaku pada mereka.. Mereka berdua cuma membuat nel bertambah benci dan membuat nel berubah jadi anak derhaka disebabkan mereka berdua..

================================
TBC

I feel sorry for nel 😔dia tak nak pun jadi macam tu tapi sebabkan Alex

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I feel sorry for nel 😔dia tak nak pun jadi macam tu tapi sebabkan Alex. Dia terpaksa jadi macam tu.. Anyway don't leave S2 tinggal 2 episode lagi😍😍.. Don't forget vote, comment if u like it

Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG Where stories live. Discover now