Taeyong pov
Taeyong:so betul lah tekaan saya selama ni?
Y/n:*sigh*yeah,ryujin yang langgar saya, bukan karina..Taeyong semakin bengang, dia serta merta bangun dari katil dan bergegas keluar dari bilik tapi y/n sempat menarik tangannya.
Y/n:awak nak pergi mana?
Taeyong:saya nak jumpa perempuan yang hampir bunuh isteri saya dan ibu saya*look at y/n with serious face*
Y/n:wait?? Dia langgar ibu awak juga?
Taeyong:yeah.. Kita tak boleh biarkan perempuan tu bebas je y/n.. We need to do something.
Y/n:apa kata kita tunggu beberapa hari lagi..
Taeyong:why? Takkan awak nak biarkan orang yg dh cuba bunuh awak macam tu saja y/n?..
Y/n:bukan macam tu.. But saya perlu buat sesuatu..
Taeyong:sesuatu apa?..
Y/n:nothing.. So how are you selama ni.. Cukup makan ke*smile*
Taeyong:ofc saya cukup makan and sometimes I wanna die bcs saya tak boleh hidup tanpa awak tapi sebelum saya mati saya nak cari org yg dh bunuh awak..
Y/n:*smile*thank sebab masih bertahan taeyong..
Taeyong:*smile*
Y/n&taeyong:*kiss*Beberapa hari kemudian.. Y/n pun pindah semula ke apartmen tersebut. Dan setiap hari y/n cuba mencari bukti Ryujin sama ada dia pernah membunuh bnyk org lagi or tak..
Semasa y/n lagi membuat air. Telefon nya berdering..
Y/n:hello?..
Doc:y/n we need to talk..
Y/n:....Y/n outfit
Y/n hairstyle
At hospital
Y/n:so doc, dah ready nak beritahu saya semuanya?
Doc:*sigh*yeah I'm ready..Skip time
At perkuburan nenek y/n
Y/n:*termenung*
Flashback
Y/n:what did you say?
Doc:saya tak pasti tapi apa yang saya tahu dia pernah langgar seorang nenek yang nak melintas jalan..
Y/n:mustahil.....
Doc:dan dia pernah bunuh keluarga org lain juga..
Y/n:doc tahu siapa?
Doc:saya tak ingat nama keluarga org tu siapa tapi dia penah sebut nama anak keluarga tersebut..
Y/n:siapa nama dia?
Doc:tak salah saya...karina..yeah karina saya ingat..
Y/n:*shock*End flashback
Y/n:*bengang*At apartment
TonightKarina pov
Semasa karina dan sekeluarga lagi syok layan tv. Seseorang mengetuk pintu rumahnya dan karina terus bangun dari sofa dan menuju ke pintu rumahnya
Dia membuka pintu rumahnya dan dia melihat ada beg coklat didepannya. Dia membukanya dan dlm beg coklat tersebut ada pita suara.
Karina:apa benda ni?
Karina menekanya dan dia dengar suara y/n lagi bercakap dengan seseorang. Dalam beberapa minit dia terkejut dengar perbualan y/n dengan seseorang tersebut sampai membuat kaki dia lemah untk berdiri..
Karina:*mata berkaca²*ani...
Karina dengan serta masuk ke dalam semula
Y/n pov
Y/n keluar dari rumahnya dan ia memandang ke arah rumah karina
Y/n:*serious face*maafkan aku karina buat semua ni..
Karina pov
At karina bedroomKarina:ani.. Omma..
Rupanya Ryujin membunuh ibunya karina.. Apa kaitan karina dengan Ryujin?..
Malam tu cuaca tidak begitu baik, hujan membasahi bumi dan kilat menyambar²..
At perkuburan ibu karina
Karina:*bengang*
Flashback
*Btw Ryujin dan karina dulu kawan rapat.. Kemana Ryujin pergi karina akan ikut..
At collage
Karina dulu seorang pelajar cemerlang di collage tapi Ryujin tidak merasa cemburu terhadap karina sbb dia tahu maybe bukan rezeki dia tapi pada hari berikutnya.
Ada seorang jejaka tampan baru pindah ke collagenya dan tanpa sedar dlm beberapa minggu Ryujin kenal dengan lelaki itu.. Lelaki itu menyukai karina.. Ia membuat Ryujin bertambah sakit hati dan ingin berdendam dengan karina.
Pada suatu hari. Karina melihat Ryujin dengan boyfriend nya lagi cium satu sama lain...
Karina:yah Ryujin!!!
Ryujin:*innocent face+look at karina*
Karina:apa semua ni!!!
Ryujin:*smirk*wae.. Bf kau yang cium aku dulu..
Karina:*menampar ryujin*aku benci kau Ryujin..Dalam beberapa minggu karina dengan bf dia itu sudah pun putus dan bf karina pergi ke Ryujin tapi Ryujin reject dia sbb dia cuma nk balas dendam terhadap karina.
Masa tu ada uji bakat membaca dan ofc pemenang dia adalah karina.. Ryujin tempat kedua.. Dia semakin bengang dan apa yg ada dlm kepala otaknya adalah untk musnahkan kebahagiaan karina buat selamanya.
Pada hari berikutnya ibu karina dibunuh oleh seseorang dan masa tu cuma ada ayahnya di samping ibunya yg sudah terbaring di lantai dan penuhi darah.. (sebab tu karina benci ayahnya sbb dia fikir ayahnya membunuh ibunya)
Hari semakin hari diri karina seperti tidak terjaga.. Dan masa yg sama dia mendapat video dari seseorang...video tersebut menunjukkan dia dengan ex bfnya itu persetubuhan..
Karina:*shock*
The next day
Karina:*melutut*Ryujin pls aku merayu padam semua video tu
Ryujin:aku takkan...Sebelum Ryujin beredar dari tempat tersebut. Karina bangun dan menarik tangan Ryujin..
Karina:pls. Aku akan buat apa saja demi kau.. Pls
Ryujin menolak tangan karina dan dia terus pergi dari situ sambil senyuman sinisnya..
Karina:*look down+fear*
End flashback
Karina:*serious face*aku akan balas semua yg kau dah buat Ryujin..
Satu demi satu dari mereka ada masalah mereka sendiri... Dan 4² dari mereka semua bermusuh dengan Ryujin.. Tidak sangka semua yg Ryujin bunuh berkaitan dengan y/n, karina, juyeon dan taeyong.. Habislah Ryujin.. Mereka berempat akan start rancangan mereka untuk jatuhkan ryujin😍
Don't forget to vote, share and comment if you like it 🥰see you guys the next eps👋🏻😁
YOU ARE READING
Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG
RomanceSemenjak kematian y/n isterinya, dia menjadi ingin tahu dan mencari siapakah yang membunuh y/n. Taeyong "I will kill you" "cari perempuan tu sampai dapat" Juyeon "Y/N TAK LAYAK BERSAMA DENGAN KAU!" ??? "I will help you become the CEO of this compan...