Episode. 23

82 15 0
                                    

Semasa nel lagi fokus buat homework nya, Aera masuk ke biliknya tanpa mengetuk pintu biliknya.

Aera meletak pinggan yang penuhi buah di atasnya

Aera:*smile*untuk awak
Nel:*look at aera with serious face*siapa yang suruh kau masuk bilik aku tanpa keizinan aku?
Aera:umm saya cuma nak---

Nel dengan lajunya menolak pinggan tu ke lantai dan pinggan tersebut dengan serta merta pecah dan buah buah jatuh berselerak di dlm biliknya.

Nel:kau fikir aku akan makan ke buah yang kau kasi kat aku?
Aera:nel saya cuma nak berbaik dengan awak sebagai adek tiri awak..
Nel:hahaha wait wait apa kau cakap? Adek tiri? Yah areum aera aku tak pernah anggap kau sebagai adek tiri aku ok.. Kau cuma tetamu yang tak diundang kat rumah aku*serious face*
Aera:....
Nel:now get out slut..
Aera:*look at nel*yah, how dare you call me like that?
Nel:*smirk*wae? Nama tu sesuai apa dengan kau. Lagi lagi mak kau yang ingin rampas ayah aku
Aera:don't say like that.. Itu semua takdir nel.. Kalau kita memang dah ditakdirkan jadi sebuah keluarga tiri.. Kau perlu menerimanya.
Nel:ani.. Aku takkan sesekali Terima kau..kau seorang yang miskin cuba untk kikis duit ayah aku saja..pelajaran kau pun teruk*smirk*
Aera:actually I'm done with you nel.. Btw pelajar aku tak seteruk kau.. Tengok lah markah kau, sangat lah teruk berbanding aku..

Nel dengan serta merta bangun dari kerusi dan menolak kedua dua bahu aera ke belakang dengan kuat.

Nel:yah kau cuma penumpang kt sini.. Ingat batas kau..
Aera:.......

The next day

Hari berganti hari, aera dapat nombor 1 di dalam kelasnya. Selalunya nel orang yang selalu dpt nombor 1 tapi tak tahu kenapa semenjak aera muncul. Markahnya menurun..

===================
Semasa aera lagi jalan jalan kawasan collage sebelum loceng berbunyi. Seorang pelajar perempuan dari mana datangnya terus menolak aera.

Aera:yah are you crazy?
Perempuan:kau budak baru kat sini tapi kau dah mula buat kecoh kat sini..
Aera:apa maksud kau?
Perempuan:kau memburukan nama aku pada semua orang bukan?
Aera:*confuse*ha?...

Perempuan tersebut terus menarik rambut aera, aera yang tak tinggal diam dia pun tarik rambut perempuan tu balik. Sekarang mereka bergaduh. Semua orang berlari keluar dari collage dan melihat mereka bergaduh

Nel:*smirk*lain kali jangan main dengan aku aera.. Ini baru permulaan..

Perangai nel seperti ibunya🙂 like mother like daughters

At home
Yonhee:aera betul ke kamu bergaduh dengan budak collage?

Aera mampu menunduk kepalanya ke bawah tanpa berkata apa apa kepada ibunya.

Nel yang melihat ibu anak di tangga sambil smirk jahatnya. Ia merasa puas sebab buat aera kena marah dengan ibu nya tapi. Dia masih tak puas lagi selagi mereka berdua tak keluar dari rumah dia.

Yonhee:Aera!!
Alex:sayang calm down..
Yonhee:mana boleh, aera tak pernah buat perangai macam ni..

Tiba tiba nel turun dari tangga dan datang kepada mereka sambil melipat kedua tanganya

Nel:*smirk*maybe sekarang kita dah nampak perangai jahatnya..
Alex:nel better kamu diam, jangan menambah lagi keadaan..
Nel:*smirk*wae? Betul lah nel cakap, muka je nampak suci, baik, sopan tapi perangai hmm like a devil..
Alex:nel Jennifer..

Btw tu nama panjang nel hehehe

Alex meninggi kan suaranya waktu dia panggil nama anak perempuan nya..

Nel memandang ke arah ayahnya dengan mata tajam, dalam beberapa saat dia roll eyes nya dan terus masuk ke biliknya semula.

Nel:*menelefon seseorang*
Perempuan:hello nel
Nel:*smirk*kerja yang bagus.. Besok aku akan kasi kau duit..
Perempuan:terima kasih nel..
Nel:*memutuskan panggilannya+smirk*

Nel pergi dekat meja nya dan mengambil gambar ibunya

Nel:omma, omma jangan risau tiada sesiapa boleh gantikan omma.. Nel akan halau dua orang tu keluar dari rumah ni.. *smirk*

Tbc
Yeah perangai nel seperti ibunya walaupun nel dengan karina baru jumpa tapi perangai tetap sama dengan ibunya. Btw sorry kali ni sikit je buat and sorry sbb tak tamat lagi😅xpe jgn risau lagi beberapa je nk tamat.. Don't worry ok..

1

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1.My Boyfriend Is Vampires

My Boyfriend Is Vampires

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2. Dream Of You

 Dream Of You

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

3. Stuck With You
JAEYONG

MY 3 STORIES COMING SOON🤩

Don't forget to vote
Share and comment if u like it

Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG Where stories live. Discover now