The next day
Ryujin povAt apartment
At entranceRyujin:hey nel*smile*
Nel:*stare ryujin+pegang lengang alex*
Alex:urmm awak siapa ehh?
Ryujin:ohh saya ryujin and awak siapa.. Apa hubungan awak dengan nel? Awak cikgu dia ke?
Nel:yah..
Alex:hahaha seriously
Ryujin:???
Alex:saya Alex ayah kepada nel..
Ryujin:ahh I see.. Btw I'm so sorry pasal your wife😔
Alex:*ketawa sinis*hahaha
Karina pov
Karina:huii bawang pasa kita ke tu~~~
Ryujin:*look at karina+shock*how..
Karina:kenapa? Terkejut aku bebas? Buat apa kat sini? Setahu aku kau tak duduk sini kan? *smirk*
Ryujin:macam mana kau boleh keluar?
Karina:ohh polis tu tahu aku tak bersalah tu dia bebaskan aku.. Sbb dia tahu perempuan baik macam aku sentiasa dipergunakan 🥺*tease*
Ryujin:...
Karina:*pegang tangan nel*jom sayang.. Alex jom takut nnti awak pula dia dipergunakan *look at ryujin with smirk*
Ryujin:*bengang*==============
Taeyong povRyujin:*knock the door*
Taeyong:ohh ryujin?Ryujin dengan keadaan marah dia. Dia terus masuk ke dlm rumah taeyong tanpa disuruh oleh taeyong.
Taeyong:urmm are you okay?
Ryujin:awak tahu tadi saya nampak karina.. Bila masa dia keluar?
Taeyong:ohh saya memang dah tahu karina keluar.
Ryujin:awak tahu karina dah keluar?
Taeyong:yep setiap hari nampak dia dengan anak dia dan suami dia.
Ryujin:how can polis lepaskan perempuan tu?
Taeyong:sebab maybe kita tak ada bukti yang kukuh..
Ryujin:So?! Cari lah bukti yang menunjukkan dia tu pembunuh!!
Taeyong:urmm are you alright ryujin?
Ryujin:hmmm I'm sorry.. Saya teremo... Saya balik dulu
Taeyong:......SKIP TIME
Taeyong:*drink coffe*
Sambil taeyong minum Coffee, dia teringat semula apa yang karina cakap dengan dia semalam.
Taeyong:*call karina*
Karina:*smirk*hello..
Taeyong:we need to talk..=============
At entranceKarina:ada apa nak jumpa*smirk*
Taeyong:aku nak cakap.. Apa maksud kau semalam..
Karina:maksud apa?
Taeyong:maksud ko tu la “jangan cepat percaya pada orang”
Karina:ahh..
Taeyong:siapa yang kau maksudkan?
Karina:ohh aku cuma peringat kan je..
Taeyong:jangan tipu aku karina.. Kau cakap mcm tu supaya aku tak percayakan ryujin kan?
Karina:kalau ye kenapa? Bukan kau yg ckp semalam, kau percaya dia?
Taeyong:hmm.. Kau tahu tak tentang silam dia ke? Sbb tadi dia tiba tiba marah semacam bila tahu kau dah dibebaskan..
Karina:*smirk*
Taeyong:so kalau kau tahu apa apa beritahu aku..Sebelum taeyong beredar dari situ. Karina memanggil namanya.
Karina:actually aku tahu sedikit tentang ryujin..
Taeyong:*duduk semula*apa dia?
Karina:umm actually dia...
Taeyong:dia apa? Cakap lah..
Karina:dia yang langgar y/n 3 tahun lepas..
Taeyong:*shock*mwo?Taeyong macam tak percaya apa yang karina cakap kan tadi tapi kenyataan nya ye ryujin yang langgar y/n 3 tahun lepas.. Terpulang pada taeyong sama ada nak percaya karina ataupun tidak.
Taeyong:apa kau merepek ni?
Karina:yes dia langgar y/n..
Taeyong:kau ada bukti yang dia langgar y/n.
Karina:yes aku dah siasat latar belakang dia.. Org aku cakap dia ada 3 kes bunuh orang.. Terutamanya kes 3 tahun lepas iaitu y/n..Taeyong mampu terkaku disitu tanpa berkata apa apa..
Karina:kalau kau tak percaya.. Kau cuba lah berbual pasal benda ni dkt dia.. Kalau dia mcm tergagap or something else.. Maksudnya betul.. Harap kali ni awak percaya saya taeyong..
Karina terus beredar dari situ.. Taeyong yang tak mampu kata apa apa tiba tiba air matanya mengalir.. Dia seperti tak percaya apa yang dia dengar baru baru tadi..
Malam itu seperti mimpi buruk bagi taeyong.. Dia percaya ryujin sbb ryujin tak sama mcm karina tapi nampaknya dia silap...
The next day
At taman
Juyeon povDalam beberapa jam juyeon jogging. Dia berhenti salah satu tempat untk dia berehat sekejap dari jogging tadi.
Waktu dia tengah minum air mineral.. Seorang perempuan berambut pendek lalu depan nya.. Seperti dia pun jogging.
Juyeon terus pandang perempuan tersebut dan mengejar menuju ke arahnya
???:*berhenti berlari + drink mineral water *
Juyeon:y/n?...
???:*look at juyeon+shock*
Juyeon:*shock*Y/n sambung berlari tapi juyeon sempat pegang tangan dia.
Juyeon:wait...is that you y/n?..
Y/n:*mata berkaca²*
Juyeon:pls kalau itu awak.. Tolong pusing padang saya..Y/n dengan pelahan pusing belakang dan pandang juyeon..
Y/n:*mata berkaca2+smile*yes is me.. Long time no see juyeon.. How are u.. Macam mana dengan changmin..
Senyuman y/n terus mengalirkan air matanya
Juyeon dengan lajunya peluk y/n
Juyeon:*tears fall down*i miss you y/n.. I'm really miss you..
Y/n:*balas pelukan juyeon+smile*me too..Semasa mereka berdua berpelukan dengan kegembiraan kerana dapat jumpa semula. Tapi ada seseorang yang sedih.. Iaitu serri orang yang ingin luahkan perasaan kepada juyeon..
TBC
Akhir nya juyeon dan y/n jumpa juga.. Nampaknya ada orang dah start jelous dlm crt ni🤭.. Adakah serri berjaya luahkan perasaan cintanya pada juyeon? Dan adakah taeyong akan percaya karina untuk kali ni? Semua akan terjawab di next eps.
Btw thanks for read🥰
Don't forget to vote, share, comment if u like it heheh😁See you guys the next eps 🥰
YOU ARE READING
Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG
RomanceSemenjak kematian y/n isterinya, dia menjadi ingin tahu dan mencari siapakah yang membunuh y/n. Taeyong "I will kill you" "cari perempuan tu sampai dapat" Juyeon "Y/N TAK LAYAK BERSAMA DENGAN KAU!" ??? "I will help you become the CEO of this compan...