Episode. 12

87 13 6
                                    

THE NEXT DAY
AT CAFE

Y/N POV

Y/n outfit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Y/n outfit

Y/n:hey juyeon *smile*
Juyeon:hey datang pun ingt tak datang
Y/n:hahaha sorry lambat..
Serri:...
Juyeon:hu~~~ u so different huh y/n*tease*
Y/n:aishh yah ingt awak dah ada girlfriend. Tak baik buat dia macam tu tau.
Juyeon:hurmm..oh btw serri this y/n my ex girlfriend.. Dulu lah sekarang dia kawan saya.. Jgn risau dia dah kahwin.
Y/n:yes I'm already married *smile*
Serri:yeah juyeon dah cerita semuanya tapi juyeon kata awak dah mati tapi awak hidup balik betul ke?
Y/n:hahaha actually hampir mati heheh tapi saya diselamatkan
Serri:ahh I see..
Y/n:btw jaga lah juyeon sebaik baik ok.. Dia kalau dh sayangkan org,dia akan sayang org tu sampai lah akhir ayat dia*smile*
Juyeon:*blush*yah y/n apa ni.. Malu la
Serri:*look at juyeon+smile*
Y/n:hahah ok better oder makan kalau tak sampai ke besok pun tk oder

Petang tu mereka bertiga pergi makan bersama dan berbual bersama

The next day
At syarikat taeyong
Juyeon pov

Semasa juyeon otw ke bilik office taeyong. Ryujin terserempak dengan juyeon jalan sebelah nya seperti biasa sahaja macam dia tak kenal ryujin tu.

Ryujin:*look back*juyeon?..

Tiba tiba memori ryujin flashback semula..

Ryujin:akk my head..

Ryujin seperti teringat sesuatu tapi ingatan dia pudar pudar.. Adakah ryujin pernah hilang ingatan tahun yang lalu?

At taeyong office

Juyeon:*knock the door*
Taeyong:masuk..
Juyeon:ada apa nk jumpa aku..

Taeyong tiba tiba beri gambar ryujin pada juyeon..

Juyeon:lah kenapa kau kasi gambar ryujin kat aku?
Taeyong:kau kenal kan ryujin?
Juyeon:ofc lah aku kenal. Dia ex girlfriend kau dulu kot.. Kenapa dengan dia?
Taeyong:aku tak tahu lah. Aku macam dah kurang percaya dengan ryujin.. Dia macam simpan sesuatu dari aku..
Juyeon:simpan sesuatu?.. Like?
Taeyong:kau rasa ryujin ke yang bunuh y/n??..
Juyeon:entah tapi aku sarankan jangan percaya sangat ryujin tu.. Kita tak tahu entah entah dia yang langgar y/n 3 tahun lepas..
Taeyong:...
Juyeon:kalau lah kan ryujin tu betul betul langgar y/n.. Apa yang kau nak buat?
Taeyong:kalau betul ryujin yang langgar y/n.. Aku takkan lepaskan dia.. Walaupun aku syak karina yg langgar y/n tapi aku dapat pastikan karina bukan dalangnya.
Juyeon:bagus lah tu kau fikir macam tu. Sbb aku tengok karina tu tak macam kau kenal dulu..
Taeyong:maksud kau?
Juyeon:maksud aku dia macam dah insaf..
Taeyong:hmm aku  cuma percaya yang dia bukan pembunuh tapi yang insaf tu hmm aku takkan percaya..
Juyeon:hahah yela taeyong.. Aku gerak lu..
Taeyong:*nod*

At ryujin office room
Ryujin pov

Semasa dia tengah termenung.. Tiba tiba kepala dia sakit semula dan ingatan dia tiba tiba teringat pada sesuatu.. Ryujin bergegas ke bilik taeyong.

Taeyong:*look at ryujin*umm awak ada sesuatu ke nak hantar pada saya?
Ryujin:hurmm bukan tadi juyeon dtg office awak?
Taeyong:ha? Mana ada hahah awak ni mengigau ni..
Ryujin:ohh maybe saya salah org...saya sambung kerja saya balik..
Taeyong:*fake smile*okay..

Di luar syarikat..

Ryujin berlari keluar dan melihat kiri kanan sama ada juyeon masih ada ataupun tak ada tapi juyeon memang tiada disitu..

Ryujin:apa perasaan aku je ke tapi aku memang nampak juyeon tadi..

Ryujin masuk dlm syarikat semula.

Juyeon pov

Juyeon:*stare karina dari jauh*

Flashback tahun yang lalu
Masa kemalangan juyeon, mak taeyong dan jaehyun  dan masa tu ryujin pun ada..

Di dalam kereta
Taeyong mother:terima kasih lah ye jaehyun, ryujin bantul makcik heheh
Jaehyun:is okay lah makcik.. Kami berdua sebagai kawan taeyong ofc lah bantu makcik😁
Ryujin:...
Jaehyun:betul tak ryujin
Ryujin:*serious face*
Jaehyun:ryujin?..
Ryujin:*mumble*korang berdua layak mati..
Jaehyun:apa kau cakap?

Tiba tiba kereta yang ryujin bawa tersebut semakin laju..

Taeyong mother:ryujin?..
Jaehyun:yah ryujin apa kau buat ni?..

Semakin lama semakin laju ryujin bawa kereta tersebut..

Juyeon pov
Semasa juyeon tengah menunggang motor dia.. Jaehyun menelefon nya.

Juyeon:hello?
Jaehyun:juyeon kau kat mana.. Tolong ka---

Tiba tiba juyeon terdengar bunyi break kereta dan dia juga terdengar bunyi seperti kereta langgar sesuatu..

Juyeon:*shock*jaehyun?..

Juyeon terus cari location telefon jaehyun dan terus bergegas laju ke tempat tersebut.

Sampai sahaja di tempat tersebut.. Juyeon melihat sebuah kereta yang hampir nak terbakar.. Reaksi muka juyeon berubah menjadi reaksi terkejut.. Dia berjalan menuju ke kereta tersebut dengan pelahanya..

Juyeon:jaehyun....
Jaehyun:juyeon...
Juyeon:*shock*

Juyeon menyelamatkan jaehyun tapi jaehyun memegang tangan juyeon..

Jaehyun:selamat kan... Ibu taeyong..
Juyeon:*look at taeyong mother*

Juyeon keluar kan ibu taeyong dengan keadaan koma.. Semasa juyeon membawa ibu taeyong jauh dari kereta tersebut.. Tiba tiba kereta tersebut meletop..

Juyeon:*shock*jaehyun?!!...

Juyeon berlari ke arah kereta yang sudah pun terbakar habis.. Dia melutut dan mula menangis kerana tidak dapat menyelamatkan kawannya..

Tiba tiba 2 buah kereta polis datang dan polis polis tersebut menangkap juyeon yang tidak bersalah..

Juyeon:tuan saya tak bersalah tuan..

Polis itu cuma mampu diam dan masih mengunci tangan juyeon..

Polis:tapi kami dapat tahu dari seseorang yang kamu yang membunuh mangsa tersebut..
Juyeon:apa?..
???:*fake crying *why awak buat macam ni juyeon..
Juyeon:*look at that person*ryujin..
Ryujin:kenapa awak benci sangat dengan mereka.. Berani awak buat macam ni..
Juyeon:yah.. Tuan tolong percaya saya.. Saya tak buat semua ni.. Perempuan tu yang buat!!
Ryujin:*fake crying *
Polis 1:bawa dia
Polis2:baik tuan..

Juyeon:tuan?.. YAH RYUJIN!!!! AKU TAKKAN LEPASKAN KAU!!

End flashback

Juyeon:*bengang*aku takkan lepaskan kau ryujin.. Aku akan ingat kan ingatan kau semula.. Aku akan bawa kau masuk ke balai seperti mana kau buat kat aku tahun yang lalu*serious face*

 Aku akan bawa kau masuk ke balai seperti mana kau buat kat aku tahun yang lalu*serious face*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tanpa sangka ryujin memang segala setan dlm crt ni hahaha I told u.. Ryujin kalah karina tau🤣...

Persoalan skrg.. Sudah 2 kes terbukti menunjukkan bahawa ryujin pembunuh

1.dia langgar y/n
2.dia bunuh kedua dua orang yang taeyong sayang..

Lagi sorang je.. Siapa kah org yang ryujin bunuh itu? Kita tunggu next eps🥰

Don't Leave 2 >> LEE TAEYONG Where stories live. Discover now