Ha sosem fogod megpróbálni, sosem fogod megtudni...

18 5 0
                                    

Érezted már valaha úgy, hogy nincs értelme élned? Érezted már azt, hogy felesleges vagy? Hogy sosem viszed majd semmire? Vagy azt, hogy nem vagy elég jó? ...
Meg sem kell szólalnod, tudom jól a választ. :)

Sajnos az emberek többsége (legalábbis a tinik nagyrésze) ezt érzi nap, mint nap. Ez pedig rohadt szomorú. Mármint, növésben lévő gyerekek vagyunk, bíztatásra, támogatásra van szükségünk, erre mindig az utálkozásba fulladunk. Bármit teszünk vagy mondunk, abba valaki mindig bele köt. Az embereknek soha nem elég jó, az amit teszel, mert mindig a tökéleteset várják el tőled. De mivan, ha azt mondom, hogy nincs olyan, hogy tökéletes. Ugyanis nincs olyan..

Emberek vagyunk, mind más és mások vagyunk. Nem lehet minket össze hasonlítani, mert mindannyian másban vagyunk jók. Valakik jól tanulnak, valakik kimagasló eredményeket érnek el sport versenyeken, valakik kissé elmaradottabbak. Ezekkel pedig semmi gond nincs. Nem lehet valaki mindenben jó!

Mégis ezt hányják a szemünkre! Nem elégednek meg azzal, hogy egy dolgot jól csinálsz. Most pedig eszembe jutott Albert Einstein egyik gondolata:

,,Albert Einstein az egyik egyetemi óráján elkezdte felírni a szorzótáblát:
1x9=8
2x9=18
3x9=27
4x9=36
5x9=45
6x9=54
7x9=63
8x9=72
9x9=81
10x9=90
Mindenki össze súgott a háta mögött. Azt mondogatták, hogy ,,biztos eljárt már felette az idő'' , ,,nem tudja már mit ír''. Albert Einstein pedig elmosolyodott és így szólt: Mindenki azzal foglalkozott, amit elrontottam. Senki nem vette figyelembe, hogy a többit tökéletesen írtam fel. Mindenki csak azt az egy rosszat vette észre. Ilyen ez az életben is. Csak a hibáidat nézik.''

Óh! Milyen igaza van! Az embereknek sosem leszel elég! Sosem...
Bármit is fogsz jól csinálni, bármennyire is jól, ők megvárják a megfelelő pillanatot. A pillanatot, amikor hibázol, ők pedig csak ezzel fognak foglalkozni. Nem érdekli majd őket, hogy mit tettél jól. Csak a hibáidat nézik, a gyenge pontodat...

Vegyünk mondjuk egy élő példát! Csak, hogy talán érthetőbb legyen...
Saját tapasztalatú történet lesz:

Vagyok én, aki él tanuló. Mindenből egyesem van (remélem lesz is), ami tök jó. ( Nálunk egyes a legjobb jegy.)Mondjuk éppen matek dolgozatot írtunk, ami éppen nem ment annyira. Rossz napom volt, vagy az az anyag kicsit nehezebben megy, mindegy is. Kimegyek a kijavított dolgozatomért, amikor a tanár kijelenti, hogy kettes lett, vayg hármas, mindegy. Mindenki elkezd fújolni, meg nevetni, hogy ,,phú, Flóra, kettesre írtad meg?'' ,,Phú, tiszta béna vagy!''. Figyelembe sem veszik, hogy minden más mennyire jól megy. Pedig a kettes nem a világ vége! Mert azt várják el tőlem, hogy tökéletes legyek, csak mert jó jegyeim vannak!

Nem is tudom, mennyire lehet ezt a mostani generációra kenni. Mert valljuk be, belénk épült ez az egész. Normálisnak vesszük, ha valaki valamiben jól teljesít. Viszont ha hirtelen valamit elront, azt azonnal kiszúrjuk. Persze a tisztelettudóbb emberek ennek nem adnak hangot. Viszont sajnos több a szemét ember, akik nagyon is megszólnak ezért.

Viszont, most, hogy már neked is eléggé ismerős a probléma, felmerül a kérdés. Akkor mégis mi a megoldás erre? A válasz egyszerű. Az, hogy nem veszed figyelembe mások véleményét erről. Tudom, egyszerű ezt mondani, nehezebb megtenni. Mert hát emberekből vagyunk, vannak érzéseink, könnyen megbántódunk egy szón is. Viszont ha megtanuljuk azt, hogy mivel érdemes foglalkozni és mivel nem, sokkal egyszerűbb lesz. Ugyanis attól a ponttól kezdve, már nem fog érdekelni minket az, hogy valaki megszólt minket, a hibánk miatt. Hanem tanulunk a hibánkból,  nem pedig szégyelljük azt. Ugyanis ha nem követünk el hibákat, nem lesz miből tanulnunk. Mert a rossz emlékek megmaradnak bennünk, így nem fogjuk őket újból elkövetni. Legalábbis az én opcióm szerint.

Szóval legközelebb, ha hibázol, felszegett állal vállald, majd mutasd meg nekik, hogy te igenis elég vagy! Sőt, annál sokkal több! Mert mind különlegesek vagyunk valamiben, még akkor is, ha ezt mi nem így gondoljuk. Tudom, néha nagyon nehéz optimistán gondolkodni, de ha sosem próbálod meg, sosem fogod megtudni.. Hiszen ha minden rosszban, meglássuk a jót, sokkal többre megyünk.

Tehát szard le azokat, akik azt mondják neked, hogy felesleges vagy! Igenis fontos vagy, fontosabb, mint gondolnád! Okkal vagy itt, az okot, pedig neked kell kiderítened! Viszont ha félsz bármit is tenni, mert félsz, hogy elrontod, soha nem fogod megtudni, mi lakozik benned. Soha nem fogod tudni felfedezni azt a sok csodát, ami még rád vár az életben!

Szard le a negatívat, kezdj el úgy élni, ahogyan TE szeretnél!

És ne feledd, nincs rossz, jó nélkül, se jó, rossz nélkül!

Motajcsek Flóra

Kelt: 2021.06.15.
A kis rész az életemből nem felvágás és nem a világ vége, tudom. Egyszerűen csak egy ilyen ,,kisebb" elítélést is bele szerettem volna tenni!❤️

PillangóhatásDonde viven las historias. Descúbrelo ahora