BAB 1⛓️

38 0 0
                                    


KRING~ KRING~ KRING~

Bunyi alarm yang kedenganran daripada telefonku.
aku mencapai dan mematikan alarm ku yang berbunyi seawal 5 pagi.

" arghhhhh! (Menguap sambil meregangkan badan) "

Berdiri dan melangkah satu demi satu ke bilik air.

TING!

Satu notification daripada WhatsApp terpapar pada lock screen aku.

" ei... Siapa doh pagi pagi ni nak text aku? Single pun aku memang single haih lah "

Dengan layunya mata ku berpatah balikke katil untuk untuk melihat telefonku.

WHATSAPP

Group The Minah Brutal 🛠️🔗⛓️

nirah: assalamualaikum WEY!! korang tau tak ada sorang budak baru ni, dia baru pindah masuk kelas dandelion.

nirah: dengar cite lh kn dia ehem... HENSEM
Doh! GAHGAHGAHAHA

ni lh salah sorang kawan aku yg bernama nirah, pantang lelaki hensem je ada lh tu nak di gosip kan haih.

You: Waalaikumussalam

You: hah yela... Dah dah lh tuh dgn lelaki
hensem nir, haih lah... Pagi pagi dah ada
gosip... Dah lah jumpa kat sekolah nnti
baru kau cite semua k bye.

Aku membalas chatting nya sementara yang lain belum online.

Tidak di sangka selepas saja selesai solat subuh aku terlelap semula sehinggakan aku terlewat untuk bersiap ke sekolah.

SEKOLAH

KRINGGG! ~

Loceng sekolah telah berbunyi menandakan pembelajaran bermula pada jam 7 : 30 a.m.
Kejadian yang tidak di sangka berlaku apabila aku terlelap selepas subuh.

30 minit sebelum...

"NADDDDDD! "

Terdengar satu jeritan memanggil ku daripada bawah mengejutkan tidur ku.

" emm? Arghhhhh!! (Menguap) "

Aku mencapai telefonku untuk melihat jam.

" APAAAA!? "

mataku terbeliak selepas saja melihat masa yang terpapar pada screen telefon.

" WEII! Ya Allah macam mana aku boleh terlelap niii!!! Kan dah lewat dah! "

Aku bergegas ke bilik mandi untuk bersiap dan berlari seperti tidak memijak tanah,
dengan cepatnya aku bersiap dan turun kebawah terus menuju ke kereta dan tidak sempat untuk bersarapan.

melihat muka abah yang hambar menunggu aku agak lama untuk dihantar ke sekolah.

" Anak abah kenapa lambat? "

" Hehe sorry abah sorry sangat sangat nad terlelap lepas subuh tadi... "

" Hmm yela cepat masuk kereta, dah lewat ni "

Tiba sahaja disekolah aku berlari dengan pantas nya kerana pagar sekolah hampir di tutup.

Tiba - tiba

BANGG!!!

Seorang pelajar lelaki yang berlari sama di sebabkan lewat telah melanggar aku sehingga hampir jatuh.

" Adoiii! Kau asal langgar langgar hah? "

" Sorry sorry tak sengaja wey! Aku belari nak cepat, tak sengaja terlanggar kau "

Mafia !Where stories live. Discover now