Malam menjelang tiba, sunyi sepi tidak seperti biasa. Parents aku out station, seram tu memang seram sebab takde siapa dekat rumah. Parents aku out station sepanjang aku cuti dua minggu.KRING!~ KRING!~ KRING!~
Terdengar deringan telefonku, panggilan daripada seseorang.
" Hello? "
" Hello, nad! Parents kau out station sepanjang kau cuti kan? "
" Err y..yaa, macam mana kau tahu? "
" Kau dah takde masa sekarang, aku nak kau kemas barang barang apa yang patut kau bawak.. "
" T..tapi kenapa? "
" Diorang tengah cari kau! "
" Hah!
Nyawa aku dalam ancaman.
" Kau siap siap cepat, aku datang jemput kau kat rumah! "
Aniq dan Aqil dalam perjalanan ke rumah aku, diorang cuba bawak aku sejauh yang mungkin daripada Black yakuza.
" Nad! "
" Hah yee! "
" Kau dah ready belom? Cepat! "
" Okay dahh! "
" Jom gerak "
Jam menunjukkan 22 : 00 p.m
Kami menuju ke rumah parents Aniq dan Aqil,
dan bermalam di sana sementara melarikan diri daripada Black yakuza." Assalamualaikum umi! "
" waalaikumussalam. Eh aniq, aqil bila sampai! "
" Kami bawa tetamu untuk umi "
" Eh Nadine! rindu umi nak jumpa, baru je Aniq call umi cakap pasal nadine.. hehe "
" Ehem.. umii! "
Muka aniq tiba tiba sahaja merah padam, hmm curious.. ni mesti cerita dengan umi bukan pasal aku terlibat dengan Mafia...
" Aqil naik dulu "
Aqil dari tadi hanya berdiam diri, mood mukanya berubah tapi susah untuk di tafsir kan.
" Emm umi, Aniq nak pinjam nadine kejap "
Pinjam? Aku ni benda ke apa?
" Hah yela, umi nak masuk bilik dulu "
" Nad jom! "
" Pergi mana? "
" Aku nak bawak tunjuk bilik kau "
" O.. okay "
Hah baguslah dia tunjuk bilik untuk aku, dah mengantuk gila ni.. sebelum Aniq call aku dah nak tertidur dah haih..
" Okay ni bilik kau, bilik aku ada kat hujung belah kiri, ada apa apa.. kau datang ketuk je bilik aku "
" Okay, btw thanks tolong aku "
" No problem lah "
" Goodnight aniq "
" Goodnight too, dear ( sambil mengenyitkan mata ) "
I'm shock, apo lah mamat nii nak goda aku ke apa? Eh takde lah, demam kot? Eii dah lah, nanti tak tido malam aku bila ingat balik...
YOU ARE READING
Mafia !
ActionAniq Mikael bin Dato' Rafiq - Aniq Nadine Batriesyah Ahmad - Nad Mengisahkan tentang seorang pelajar wanita berumur 17 tahun, secara tidak sengaja telah melibatkan diri dalam dunia gelap Mafia. Nadine bertemu dengan anak salah seorang ketua mafia...